וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות: רווח של למעלה מ-1.6 מיליארד שקל בשנת 2020

וואלה! עסקים

עודכן לאחרונה: 9.3.2021 / 17:32

בבנק מזרחי טפחות מסכמים שנה מאתגרת בחיוך: הרווח הנקי של הבנק בשנת 2020 עמד על 1.61 מיליארד שקל, התשואה על ההון ב-2020: 9.5% ויחס היעילות 53.9%.
מן הדוחות עולה גם מגמת התאוששות יפה לקראת סוף 2020: הרווח הנקי ברבעון הרביעי עמד על 506 מיליון שקל, עם תשואה על ההון (ברבעון הרביעי) של 11.4%. כן עולה מן הדוח כי האשראי לציבור (ללא בנק אגוד) עלה ב- 7.9% לעומת סוף שנת 2019. עלייה נרשמה גם בפיקדונות הציבור (שוב, ללא אגוד) עם גידול של 17%, בהשוואה לסוף שנת 2019.

הלקוחות חזרו לשלם משכנתאות

מתחילת משבר הקורונה פעל הבנק במהירות לזהות את הלקוחות, הפרטיים והעסקיים, שנפגעו מהמשבר, ולייצר להם פתרונות אישיים, שיסייעו להם לצלוח את התקופה הלא פשוטה.
כבר בחודש מרץ 2020 הציע הבנק ללקוחות המשכנתא שנזקקו לכך, את האפשרות להקפיא את החזרי ההלוואות למשך 4 חודשים. בהמשך, פעל הבנק על-פי המתווים של בנק ישראל ואפשר דחיות נוספות, לכל מי שהתקשה לחזור לשלם את ההלוואה באופן סדיר.
הסדרים כאלה נעשו גם מול בעלי עסקים וכן משקי בית עם אשראי צרכני, שאותו התקשו לפרוע בצורה שוטפת, בגלל השלכות המשבר והעלייה המהירה והמשמעותית בשיעורי האבטלה במשק.
הודות לתוכניות הסיוע ולשיפור המסוים בפעילות הכלכלית במשק - בד בבד עם התקדמותו של מבצע החיסונים, ניכרת מגמה ברורה של חזרת לקוחות לתשלומים סדירים.

בנק אגוד כחברת בת

לאחר השלמת העסקה לרכישתו של בנק אגוד והפיכתו לחברה-בת בבעלות מלאה של מזרחי-טפחות, אוחדו ברבעון השלישי של השנה הנתונים המאזניים של אגוד אל תוך הדוחות הקבוצתיים, וברבעון האחרון אוחדו לראשונה גם נתוני הרווח וההפסד.
כבר בשלב זה, ועוד לפני התועלות שיניבו לקבוצה מהלכי ההסבה והסינרגיה בין הפעילויות השונות, תורמת הצטרפותו של בנק אגוד להגדלת חלקה של קבוצת מזרחי-טפחות במערכת הבנקאית. על פי נתוני הבנקים לסוף הרבעון השלישי, גדל חלקו של מזרחי-טפחות באשראי לציבור ל-22.0%, ובפיקדונות הציבור עלה נתח השוק של הבנק ל-18.6%.

משה לארי מנכ"ל מזרחי טפחות. דוברות מזרחי טפחות,
משה לארי, מנכ"ל בנק מזרחי טפחות/דוברות מזרחי טפחות

"התוצאה אינה מובנת מאליה"

משה לארי, הגיב לדוח: "תוצאות הבנק לשנת 2020 משקפות את המשך הצמיחה במגוון תחומי הפעילות לצד השלכות משבר הקורונה והסביבה המקרו-כלכלית. התוצאות הכספיות לשנת 2020 משקפות את המשך תנופת הצמיחה של הבנק במגוון תחומי הפעילות, לצד השלכות משבר הקורונה ובראשן ההגדלה המשמעותית בהוצאות להפסדי אשראי, והשפעת סביבת הריבית והאינפלציה האפסית. הצלחת הבנק, גם בשנה מורכבת ומאתגרת שכזו, להציג רווח שנתי של 1,610 מיליון שקל, המשקף תשואה להון של 9.5% ורווח רבעוני של 506 מיליון שקל, המשקף תשואה להון של 11.4% אינה מובנת מאליה, והושגה הודות למאמץ ומחויבות יוצאי דופן של אלפי העובדים והמנהלים המסורים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully