וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מיוחד לפסח: איפה נמצא את סל הקניות הזול ביותר?

ד"ר חזי גור מזרחי

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 9:42

למרות המאמצים של הרשתות הקמעונאיות להוזיל את סל המוצרים לחג, המחיר הוא רק שיקול אחד בתהליך קבלת ההחלטות הצרכניות שלנו. מה שונה בין קנייה לחג לקנייה רגילה? מה שינתה הקורונה בהיערכות שלנו לחג, וכמובן: היכן מצאנו את סל הקניות הזול ביותר?

מה נשתנה הלילה הזה? שערב פסח השנה, מזכיר לנו שאנו נמצאים כבר יותר משנה תחת משבר עולמי שמעצב מחדש את הרגלי הצריכה שלנו. אז איך משפיעה הקורונה על דפוסי הצריכה שלנו לפני החג?
מעדויות של מנהלי ובעלי רשתות השיווק עולה שקצב העבודה שונה מהמוכר להם בשנים עברו, שכן הקונים אינם יודעים: האם נוכל לארח ולהתארח באופן חופשי? האם מספר המסובים לשולחן החג יוגבל? האם במקרה של התגברות התחלואה אנו צפויים לסגר נוסף? חוסר הוודאות גורם לישראלים רבים לדחות את הקניות לארוחת החג ממש עד לרגע האחרון.

דירוג רשתות סקר פסח. עיצוב: דניאל מאלאחובסקי,
מצות ראשון ברשת ויקטורי, ירושלים/עיצוב: דניאל מאלאחובסקי
קמח כשלפ יוחננוף תל אביב. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
קמחים כשל"פ בסניף יוחננוף, תל אביב/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

צרכניה שכונתית או רשת שייוק?

רשתות השיווק מתחלקות לשני סגמנטים עיקריים: חנויות אורבניות קטנות ושכונתיות שמציעות לרוב מגוון מצומצם יחסית של מוצרים, וחנויות הדיסקאונט שנמצאות לרוב מחוץ למרכזי הערים, באזורי תעשייה או מרכזי קניות, חנויות גדולות רחבות ונגישות עם מגוון מוצרים רחב יותר, מחלקות שירות גדולות וכמובן מבצעים אטרקטיביים יותר, שנועדו לגרום לצרכן להניע את רכבו ולנסוע לערוך אצלן את הקניות.

פערי המחירים בין החנויות האורבניות לחנויות הדיסקאונט הם משמעותיים ועשויים להגיע לרמה של 30% לסל קנייה לחג. למרות הפער המשמעותי, הרי שאם נבחן את הרגלי הקניה שלנו, נגלה שלפחות 40% מהוצאות משק הבית מתבצעות דווקא בחנויות האורבניות, בתדירות גבוהה יותר ובעלות נמוכה יותר פר קנייה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
צלי כתף יוחננוף פסח. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
צלי כתף ברשת יוחננוף, אשדוד/מערכת וואלה!, מערכת וואלה
בשר טחון סל פסח. דניאל מאלאחובסקי,
בשר טחון סל פסח/דניאל מאלאחובסקי

לא רק המחיר

למרות שהקונים מציינים שפרמטר המחיר הוא המשפיע העיקרי והחשוב ביותר עבורם, בפועל הוא אינו המשפיע העיקרי, המשפיע העיקרי הוא הרגלי הקנייה שלנו: הלקוחות מתייחסים למחיר, אך הם אוהבים לרכוש בסביבה מוכרת ונגישה, בה הם יודעים היכן מונח כל מוצר ואיך הדברים מתנהלים.

יש פרמטרים שכלל הלקוחות אינם מוכנים להתגמש בקשר אליהם: ניקיון וטריות. הלקוח יודע להתמודד עם מחיר גבוה יותר, ולעיתים הוא גם "אוהב" להתלונן ב(שביל לקוחות רבים זהו חלק מחוויית הקניה) אך לגבי ניקיון, סטריליות וטריות (במיוחד על רקע השנה האחרונה) אין גמישות וסלחנות מצד הקונים, על זה הם לא מוכנים להתפשר.

מושט קפוא סקר פסח. דניאל מאלאחובסקי,
מושט קפוא סקר פסח/דניאל מאלאחובסקי
קטשופ אסם שופרסל חיפה. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
קטשופ אסם בסניף שופרסל, חיפה/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

לא מתפשרים על איכות

בקניה לחג נשקיע יותר במגוון ובמוצרי הבשר והעוף הטרי ונרשה לעצמנו להתפנק בנתחים מובחרים יותר ממה שאנו רגילים לקנות מדי שבוע. כמו כן יש מוצרים שמכתיבה תרבות הצריכה בחגים, למשל צלי בקר - גם בקרב משפחות שברגיל מסתפקות בעוף. הלקוח המארח אינו מוכן להתפשר בערב החג, לא רק בבשרים אלא ברוב מוצרי הסל, הירקות והפירות חייבים להיות מובחרים, היינות משובחים ועוד.

כמעט כל הרשתות מנסות להציג סלי קניות זולים, אך האם הפרש גדול במחיר סל הקניה יגרום לנו לזנוח את החנות המוכרת והנוחה שלנו ולעבור למתחרים? התשובה ברורה: כאשר הפער זניח, נישאר עם המוכר לנו. אך כאשר הפער גדל, לא תמיד תצדיק חוויית הקניה את הבחירה במקום היקר יותר והלקוח עשוי לזנוח את הרשת הקבועה שלו ולבדוק את המתחרים הזולים יותר. אם הם אכן זולים משמעותית, קיים סיכוי סביר שהוא יישאר אצלם כלקוח גם אחרי החג.

ממרח נוטלה סקר פסח. דניאל מאלאחובסקי,
ממרח נוטלה סקר פסח/דניאל מאלאחובסקי
אורז סוגת רמי לוי. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
אורז סוגת בסניף רמי לוי, גבעתיים/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

אז מה בסל?

סל הקניות שסקרנו החג הזה הוא מגוון וכולל גם מצרכים לארוחת החג, גם חומרי ניקוי ומוצרי היגיינה, שהמחמירים נוהגים לרכוש מהם במיוחד לפסח, מוצרים שיש בהם עלייה בביקושים לקראת החג, כמו שוקולד למריחה, יין ועוד וכן שימורים ומוצרים לטיולים ופיקניקים הנערכים במהלך חול המועד.

סל הקניות לפסח, הטבלה המלאה:

דירוג רשתות סקר פסח. עיצוב: דניאל מאלאחובסקי,
דירוג רשתות סקר פסח/עיצוב: דניאל מאלאחובסקי
מדרג רשתות קמעונאיות סקר פסח. דניאל מאלאחובסקי,
מדרג רשתות קמעונאיות סקר פסח/דניאל מאלאחובסקי
  • הכותב הוא מייסד ומנכ"ל המכון לחקר הקמעונאות.
  • הכתבה המלאה מתפרסמת במדור העסקים של סוף השבוע במעריב
  • סקרי המחיר מבוססים על דיווחי המחירים של הרשתות לאתר משרד הכלכלה וסוקרו באמצעות אתר פרייסז ואתר CHP
  • עוד באותו נושא:
  • סל קניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully