וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בדתה סיפור נגד האב, הסבתא גיבתה ושתיהן ישלמו ביוקר

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 9:18

מקרה מזעזע של ניכור הורי: האם והסבתא הגישו ארבע תלונות במשטרה כנגד האב, ויצרו בילדים תודעה לפיה הוא מפלצת אנושית. האב תבע ובית המשפט לא ריחם על השתיים

זה קורה לעתים בין הורים גרושים, כשאחד ההורים מכניס מחשבות רעות לילדים כנגד ההורה האחר. מקרה שכזה הובא לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד - והוא מעניין ועצוב במיוחד.

במקרה שהגיע לבית המשפט, הצליחה אם ליצור מחשבות אצל ילדיהם, לפיהן אביהם פגע בהם, רוצה לחטוף אותם, לזרוק אותם מהבית ולמעשה הוא מפלצת מהלכת על שתיים. האם הגישה ארבע תלונות כוזבות במשטרה בטענה שהאב פגע מינית בבתו והכה את בנו. כל התלונות נסגרו.

מדובר בזוג בשנות ה-40 לחייהם. לאחר 15 שנה, נישואיהם עלו על השרטון, בין היתר בעקבות תאונת דרכים קשה שעברה האישה ורצונו של האב לעבור להתגורר ביבשת אחרת במסגרת קידום בחברה בעלת שם עולמי. לאחר שבני המשפחה ביקרו את האב בחו"ל, האם החליטה כי היא וילדיה לא יצטרפו אליו.

ניכור הורי. ShutterStock
בזמן שהאב שהה בחו"ל, האם הכניסה תודעה כוזבת בילדים. אילוסטרציה/ShutterStock

לטענת באת כוחו של האב, עו"ד לורית גרון גלבוע ממנחם גרון משרד עורכי דין, לאחר אותו ביקור האם החליטה לנקום בו ולנתק אותו מילדיו בכל דרך אפשרית. במסגרת זו, האם והסבתא עשו שימוש ציני במשטרת ישראל ובמערכת המשפט באמצעות הגשת ארבע תלונות סרק במשטרה כשבמועד הגשת התלונות, האב שהה בחו"ל. למרות שלאב נודע על הגשת התלונות הוא בחר להגיע לישראל, חרף הסבירות הגבוהה כי ייעצר ע"י משטרת ישראל. זאת במטרה לטהר את שמו. כשנחת נעצר מיד כשהוא אזוק בידיו וברגליו ושופט מעצרים תורן האריך את מעצרו ב-5 ימים. במהלך החקירה התברר לו לראשונה כי הוא חשוד לא רק בתקיפת ילדיו, אלא גם בביצוע מעשה מגונה בבתו הקטינה, 4 שנים קודם לכן, בעת שהוא והסבתא, שמרו על ילדיו כשאשתו הייתה מאושפזת בגלל תאונת הדרכים.

לאחר שהתלונות במשטרה נסגרו, באת כוחו ביקשה במסגרת התביעה, לחייב את האם והסבתא בנזקים שנגרמו לו מכוח עוולת פקודת הנזיקין בגין כל אחת מתלונות הסרק שהוגשו כנגדו וכן בגין חוק לשון הרע.

לצד תלונות הכזב במשטרה, האם עירבה בסיפור פסיכולוגית בכירה, עובדת סוציאלית ומטפלות מקצועיות ושכנעה אותן כי אכן האב הכה את בנו וביצע מעשים מגונים בבתו הקטינה. ביהמ"ש קבע בעניין כי התמונה המצטיירת היא כי למעשה האם והסבתא כלל לא חשדו באב, לא חששו כי הקטינים נפגעו על ידי האב ויצרו מדמיונן יש מאין על מנת לפגוע בקשר של האב עם הקטינים ועל מנת לגרום לקטינים לחשוש מהאב ולהתנתק ממנו. פסיכיאטרית מומחית מטעם ביהמ"ש קבעה כי "הילדים גדלו להאמין כי הם ילדים שעברו התעללות פיזית או מינית, אמונה שהפכה להיות חלק מאבני הבניין של אישיותם וכי הדבר צפוי לגרום להם נזק בעתיד".

ביהמ"ש קבע כי גם המטפלות הפרטיות שהאם עירבה בסיפור, התבססו רק על עדות האם כשקבעו כי ילדיהם נפגעו על ידי האב. גם כאשר הבינו כי התנהלו באופן בעייתי מבחינה מקצועית ואתית, המשיכו לדבוק אחת בחוות דעתה של רעותה תוך קביעה שהאב פדופיל.

"חור שחור ומפחיד בנפש הילדים"

ביהמ"ש קיבל את טענות עו"ד גרון גלבוע, וקבע כי האם ידעה שלא היה שום אירוע של פגיעה מינית בקטינה ע"י אביה. האם הודתה בחקירה הנגדית כי דמיינה את אירוע הפגיעה המינית וכי בתה הקטינה שללה את האפשרות שאביה נגע בה. לא זו בלבד שלא ניסתה לעצור את "כדור השלג", אלא עשתה שימוש מניפולטיבי במפגשי הקטינים עם המטפלות במכון הטיפולי, תוך התעלמות מוחלטת מהנזק הרגשי והנפשי שנגרם לקטינים. האם מצידה היתממה בחקירתה וטענה כי המטפלות 'גילו לה' כי מדובר במקרה של "הטרדה מינית", שמדובר באב "פדופיל" ושהיא אינה מתערבת בעבודתן.

ביהמ"ש דחה טענת האם כי עשתה כל שלאל ידה ליצירת קשר בין האב לבין הקטינים, ואטימות ליבו וקשיות עורפו הביאו שוב ושוב לאכזבה של הקטינים ומנעו כל אפשרות לייצר גשר לחידוש הקשר. גם גרסת האם כי הילדים מסרבים לחדש את הקשר עם אביהם על רקע טענות אלימות ופגיעה מינית, נמצאה כנעדרת כל בסיס עובדתי.

הסבתא העידה כי פעלה על פי חובת הדיווח ומסרה עדות במשטרה על פי מה שראתה ושמעה מפי הקטינה וכי עדותה נסמכת גם על חוות דעתם של שני מומחים ממכונים שונים שאינם תלויים זה בזה. ביהמ"ש קבע על חקירת הסבתא, כי "עדותה הייתה מניפולטיבית ושקרית".

על פי בית המשפט, במקרה זה ניכרת תסמונת ניכור הורי בדרגה חמורה. לא זו בלבד שמתקיים נתק מוחלט מאז חודש יולי 2015 בין הקטינים לאב, אלא שלמעשה הם מחקו את דמות האב לחלוטין, מסרבים לפגוש אותו, אינם מוכנים לשמוע ממנו או עליו ובמקום דמותו מופיע בנפשם חור שחור מפחיד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עו"ד לורית גרון גלבוע. מאור מויאל,
האם עשתה שימוש ציני במשטרת ישראל. עו"ד לורית גרון גלבוע, באת כוחו של האב/מאור מויאל

השופטת ציינה כי האם פערה בור עמוקה בין ילדיה לאביהם ובידיה הכלים וההזדמנות למלא את הבור, לבנות את הגשר ולקרב בין הילדים לאביהם. בית המשפט חייב את האם לפנות לטיפול משמעותי לצורך התמודדות עם המשבר המשפחתי, ועל מנת לסייע לילדים להיחלץ ממצב הניכור ההורי אליו נקלעו, נוכח ההסתה הקשה שעברו כנגד אביהם.

בית המשפט קיבל את בקשת בא כוחו של האב ופסק כי בגלל הניכור ההורי הוא אינו צריך להמשיך ולשלם מזונות לילדיו בסך 2,700 שקל לחודש. השופטת פסקה כי בנסיבות העניין יש לפטור את האב מתשלום דמי המזונות ולחייב את האם לשאת בצרכיהם ההכרחיים של הקטינים, אך להותיר, כפי שביקש האב, את חיוב האב במחצית הוצאות מיוחדות בגין חינוך, חוגים, קייטנות והוצאות רפואיות חריגות.

לסיום, סגנית נשיא בית המשפט לענייני משפחה באשדוד, השופטת רותם קוטלר עיאש, פסקה כי האם והסבתא ישלמו פיצוי בסך 320 אלף שקל לאב, עקב ניכור הורי קשה משך שנים מצד האם, הוצאת דיבה, צער ועוגמת נפש בגין תלונות כוזבות במשטרה וכיסוי הוצאות המשפט של האב. בית המשפט דחה את תביעת הנגד של האם, שתבעה לחייב האב לשלם לה כ-350 אלף שקל למימון טיפולים פסיכולוגיים לילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully