וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות דעיכת הקורונה, חברות הסטארט-אפ מתכוונות להמשיך במודל משולב של עבודה מהבית

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 10.3.2021 / 18:29

מחקר ההשמה של OurCrowd מלמד כי רוב חברות הסטארט-אפ מתכוונות להמשיך במודל העבודה ההיברידי: כמעט 86% מהחברות הצהירו כי יעדיפו להמשיך במודל שמשלב עבודה במשרדים עם עבודה מהבית. זינוק במספר המשרות המוצעות בחברות הייטק, כאשר עיקר הביקוש הוא למהנדסי תוכנה

מחקר השמה חדש, שפרסמה פלטפורמת ההשקעות OurCrowd, קובע כי רוב חברות הסטארט-אפ מתכוונות להמשיך במודל העבודה ההיברידי. עוד עולה מהמחקר כי ברבעון הרביעי של 2020 חל זינוק של 400% בביקוש לעובדים מקצועיים בענף ההייטק, כאשר בעלי המקצוע המבוקשים ביותר הם מהנדסי תוכנה, מקצוע שבו נרשמה צמיחה של 55% במספר המשרות. המדגם הקיף 100 חברות סטארט-אפ שמעסיקות 6,000 עובדים

OurCrowd, פלטפורמת ההשקעות הגלובלית המובילה בעולם והמשקיעה הפעילה ביותר בישראל בהון סיכון, פרסמה את דוח ההשמה הרבעוני שלה שסוקר את הביקוש לאנשי מקצוע בתעשיית ההיי-טק ברבעון הרביעי של 2020. הדו"ח מעיד כי על אף מגפת הקורונה והאבטלה הגדולה בישראל, חברות סטארט-אפ ישראליות מציעות כיום מאות משרות חדשות שעבורן הן מחפשות אנשי מקצוע מיומנים.

עובד בחברת מחשבים. ShutterStock
מהנדסי תוכנה? מחכים לכם בהייטק/ShutterStock

דרישה למהנדסי תוכנה

המדגם שעליו מתבסס הדו"ח מקיף 100 חברות פורטפוליו של OurCrowd (מתוך סך הכל 240 חברות פורטפוליו) שבהן מועסקים 6,000 מומחים טכנולוגיים ממגוון דיסציפלינות מקצועיות. מספר המשרות המוצעות צמח בחצי השנה האחרונה בשיעור של 400% בישראל והגיע ל-219 משרות. בכל אחד מימי הרבעון פרסמו חברות הפורטפוליו 14 משרות חדשות בממוצע לעומת 13 משרות ברבעון השלישי ו-10 משרות ברבעון השני (בשיאה של המגפה).

את הצמיחה המרשימה ביותר רשמה קטגוריית מהנדסי התוכנה עם גידול של 55% במספר המשרות החדשות ברבעון הרביעי של 2020. שלושה תחומים אחרים רשמו כל אחד צמיחה של 10% במספר המשרות ברבעון: מכירות ופיתוח עסקי, ניהול מוצר ותפעול. תחומים אחרים רשמו צמיחה של 15% במספר המשרות.

התאוששות ברבעון האחרון

מנהלי החברות הנסקרות העידו על מגמת הצמיחה בהיקף המשרות ברבעון הרביעי של 2020 לעומת הרבעון הרביעי של 2019. כ-33.3% מהן ציינו כי ברבעון האחרון חיפשו יותר עובדים, 42.9% ציינו כי חיפשו מספר דומה של עובדים ואילו 23.8% ציינו כי חיפשו מספר נמוך יותר של עובדים בהשוואה לרבעון האחרון של 2019.

יחד עם זאת, החברות ינקטו גישה מאוזנת בכל הנוגע להיקף גיוסי העובדים בשנת 2021. 52.4% מהן ציינו כי בשנה הקרובה ינקטו בגישה זהירה לגבי הרחבת הגיוס ואילו 47.6% מתכוונת לגייס באופן אגרסיבי מספר גדול יותר של עובדים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

לא חוזרים למשרד

ללי דוד, שותפה ומנהלת פיתוח עסקי OurCrowd: "המדגם שלנו מייצג התפתחויות מובהקות בתעשיית ההיי-טק הישראלית ועל פי הן יש צמיחה רבת עוצמה בביקוש לאנשי מקצוע, במיוחד בתחום הנדסת התוכנה. הדבר מעיד כי ההיי-טק הישראלי בנוי על יסודות מוצקים ותומך בכל האפליקציות והפתרונות של העתיד, במיוחד כאלה שהתפתחו על רגע מגפת Covid-19.

יש לציין כי הסטארט-אפים מגלים גישה זהירה ואחראית בנוגע לגיוסים עתידיים והם מבוססים תמיד על צמיחה אמיתית".
לגבי החזרה לעבודה מהמשרדים: רק 14.3% מהחברות מתכננות לחזור עד 1 יולי 2021 לעבודה מלאה במשרדים בלבד ואילו 85.7% מתכננות צורת עבודה היברידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully