וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלון גל מייעץ: השותפה נטשה בגלל הקורונה - מה לעשות?

אלון גל

עודכן לאחרונה: 12.3.2021 / 0:06

המאמן העסקי מגיע לוואלה! עסקים: מדי שבוע מייעץ גל בתחומי חיים שמעסיקים את כולנו. הפעם: מאזינה שמשבר הקורונה קטע את חלומה להקים עסק קולינרי

אישה מחשבת חובות. ShutterStock
אישה מחשבת חובות/ShutterStock

משבר הקורונה הצליח לטרוף את הקלפים עבור בעלי עסקים רבים, המשוועים כי המצב יחזור לקדמותו. כך קרה גם למאזינה בתוכניתו של המאמן העסקי אלון גל ברדיו 103FM, שסיפרה כי היא מצויה בימים אלה בדילמה קשה. המאזינה שיתפה כי לאחר שהקימה עסק עם חברתה בענף הקולינריה, החלו השתיים לצבור חובות, מה שהוביל את שותפתה לצאת מהעסק ולהותיר אותה לבדה.

המאזינה סיפרה כי "קצת לפני הקורונה החלטנו אני וחברתי הטובה להקים עסק המיועד לשיווק דיגיטלי למוצרי קולינריה. השגנו כמה לקוחות והעסק החל לתפוס תאוצה, אבל מאוד מהר נאלצנו לעצור את העבודה בגלל הקורונה. כל אחת נתקעה עם הלוואות לעסק, ומשום כך החברה החליטה לפרוש. נשארתי עם 2 לקוחות, ואני מתלבטת האם להמשיך עם העסק, או לסגור ולא להסתכן בסגר נוסף".

עוד הוסיפה המאזינה: "זה בוער בי, הרבה שנים רציתי לעשות את זה. אבל ההלוואות יושבות לי על הצוואר, אני לא ישנה בלילה טוב. לא מדובר בהרבה כסף, אבל זה כל מה שיש לי, אז זה מפחיד אותי כי אני לא יודעת מה לעשות".

גל השיב: "אני רוצה להתחיל במשהו עקרוני, פילוסופי. לא רק שעלול להיות סגר, אנחנו עלולים למות גם בשעה הקרובה. תמיד שואלים 'מהי סיבת המוות', ואני תמיד עונה 'החיים'. זה משחק מכור, כי אנחנו נולדים ובסוף כולם מתים, אף אחד עוד לא ניצח את זה. אני באופן אישי חושב שזה רעיון פחות טוב לנהל את החיים שלנו מתוך דאגה. כל דבר שאנחנו עושים, כל החלטה עסקית שאנחנו לוקחים מושפעת בכל רגע נתון מאינספור דברים שאינם נמצאים בשליטה שלנו. זה לא משתנה, זה סיפור החיים".

כמו כן, הוא הסביר למאזינה כי "כשבן האדם רוצה להגשים את החלום שלו הוא עושה כל מה שצריך, ופה את לוקה ונופלת. אם אני הייתי במקומך לא הייתי מעלה על דעתי לוותר על החלום שלי, הייתי עושה מה שצריך. הייתי קם ב־4 לפנות בוקר לחלק עיתונים, מציב לעצמי יעד לפגוש כל יום לפחות 4-5 בעלי עסקים מתחום הקולינריה, ומייצר את העסק המצליח ביותר בעולם".

לסיום, הסביר גל כי החשש של המאזינה כלל לא קשור לעסק וגם לא לקורונה, אלא זו דרך ההתנהלות שלה. "זה מאפיין חיים שאת צריכה להחליט - האם את מנהלת את החיים מתוך פחד או מתוך מחויבות מלאה לחלומות שלך ולביטוי שלהם. כשבן אדם חי את החלומות שלו, כאילו אין אופציה אחרת, הוא יכול להגשים אותם באמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully