וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשכחו מכל מה שלמדתם על יציאה מחובות

דוד רוזנטל

עודכן לאחרונה: 11.3.2021 / 15:28

עד כה, מי שעבר טיפולים ליציאה מחובות וצרכנות אשראי מוגזמת נאלץ לוותר מיד על הפינוקים. תפסנו לשיחה את עירית ציפורי מ"מועדון היאכטות של עירית", כדי שתסביר לנו מדוע אצלה זה עובד אחרת

"מועדון היאכטות של עירית". מה גורם לאדם לצאת עם שם יומרני כל כך, בהנחה שלא מדובר בסקיפר מקצועי שלוקח את המשפחה לטיול פינוק בים?

ובכן, המלווה העסקית עירית ציפורי לא מעבירה קורסים לאלפיון העליון. נהפוך הוא - היא רוצה לתת לאנשים שנוקטים בשיטה שלה אופק. "מועדון היאכטות של עירית" מטפל באנשים עם חובות, כאלה שמאיימים לקבור להם את העתיד. לדבריה, הוא מציג שיטה וגישה חדשנית לגמילת אנשים ממצב של שקיעה לחובות כרוניים וצרכנות אשראי והלוואות בלתי נשלטת.

עירית ציפורי. יחצ,
הדרך היא התוצאה, התוצאה היא הדרך. עירית ציפורי/יחצ

מה כל כך חדשני בשיטה, שאלנו את עירית. "מסר הבסיס", היא השיבה. המחקר שערכה ציפורי מבהיר שאנשים לא מצליחים לצאת מחובות כרוניים, בגלל אי הבנה של הצורך הבסיסי שלהם להמשיך לשמור על התחביב והאפיק שגורם להם הנאה גדולה.

עד היום, בכל פעם שאדם נרשם לתהליך או קורס לגמילה מחובות, הוא התבקש לוותר מייד על ההוצאות שלו למטרת הנאות. כמו שרוב האנשים חוזרים למשקלם הקודם אחרי דיאטה חריפה, כך גם כאן - כשמכריחים אתכם לוותר מיד על התענוגות אולי תעשו את זה לזמן מה, אבל מהר מאוד תחזרו להרגלים הישנים. לא כיף ולא אפשרי להתמיד בשיטה שגורמת לך רק לסבל ברמה יומית: לא לצאת שנה למסעדה, לא לקנות בגד ולהתנזר לתקופה ארוכה מבילוי משפחתי באילת. ציפורי אומרת: "בשיטה הזאת, למרות החובות הכבדים, משאירים את התחביב והכיף המרכזי בחיים כדי לתת לנו דרייב (בגבולות ההיגיון) ומשחקים עם כל השאר, ככה שהאדם יתחיל במסע ליציאה מהחוב".

הקבוצה של עירית נפגשת פעם בשבוע בזום ל-45 דקות, קבוצה אינטימית של 12 משתתפים. בין המפגשים מקבלים המשתתפים תוכן מקצועי רחב באמצעות סרטוני הדרכה ומשימות לביצוע. מסלול הגמילה מצבירת חובות וצרכנות אשראי מוגזמת נמשך כחצי שנה, עד ליציאה מחובות של כמה מאות אלפים. במקרים שקיימים חובות של מיליונים אורך התהליך יוכפל. בתום 6 חודשים התוכנית תביא את האדם לעמוד מול פחות מקורות חוב, לצמצם את המספרים ולחתור להפיכת המינוס בחשבון לפלוס.

המסלול כולל תרגול פרקטי להורדת המתח והלחץ. יש כאן לימוד מסודר של שיטה, כולל תרגול מחשבתי שהמטרה שלו היא יציאה מקיפאון ושיתוק לטובת עשיית מהלכים פרקטיים קטנים לכיוון התוצאה: מילוי דוחות, פגישה במס הכנסה, טלפון לעו"ד, בירור מצב החובות.

חמשת צעדי המסלול

  • נקיטת צעד פרקטי ראשון לצורך הכרה במצב ותחילת תנועה ליציאה מהחוב כולל הטמעת תרגול חוויית ההצלחה.
  • כתיבת תכנית אישית לפי הצרכים.
  • יציאה לדרך תחת הגדרת מטרות ברורה ופידבק לצורך תיקון דברים שהשתבשו בדרך. "הדרך היא התוצאה והתוצאה היא הדרך", אומרת ציפורי, שבמסלול שלה המשתתף יתקן כל הזמן את צעדיו לאור מה שהיקום הפיזי מסמן לו ולקראת המטרה.
  • הבנת הסכנה שתמיד קיימת להידרדרות להרגלים הרעים הישנים. כאן נוצר תהליך יצירת ההתמדה - סט פעולות קבועות ואבני יסוד לשינוי ההרגלים. מנתחים את הרצון והתשוקה הבסיסית שבלעדיה לא תהיה למשתתף איכות חיים, גם אם זה קניות. לא שודדים לו את הפאן, אסור לגעת בתחושות ההתעלות.
  • בדיקת ההתקדמות והמצב הנוכחי ודיוק הצעדים הבאים בהתאם לקצב ההתקדמות.
  • עוד באותו נושא:
  • חובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully