וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסוי הרחפנים הגדול בישראל ממריא

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 8:05

הניסוי הראשון מסוגו בעולם ייערך היום ובימים הקרובים באיזור חדרה וינסה לדמות את ניהול התנועה האווירית של כמויות כלי טיס זעירים שישמשו למסחר ומשלוחים בעתיד. המטרה: יכולת לקיים שגרת משלוחים בטוחים באמצעות רחפנים

לראשונה בעולם, יחברו חמש חברות מתחום התחבורה האווירית הזעירה המספקות פתרונות, ניהול, שליטה ובקרה בשימוש ברחפנים לצרכים מסחריים לחברת נתיבי איילון בניסוי של מערך שליטה אוטונומי מרחוק בתנועה של כלי טייס זעירים.

הניסוי הוא חלק ממיזם נעמ"ה (ניידות עירונית במימד האווירי) שמשותף לנתיבי איילון, משרד התחבורה, רשות התעופה האזרחית, רשות החדשנות ועוד. במסגרת הניסוי שיתחיל מעל שטח פתוח וככל שיתקדם ייערך מעל העיר עצמה (ביוני השנה), יטוסו 20 הרחפנים המשתתפים בהדגמה במרחב של 5 ק"מ על 5 ק"מ ובגובה של עד 400 רגל. השוני המשמעותי בניסוי זה ממיזמים דומים שנערכו עד כה בעולם הוא השילוב בין מספר כלי טיס ממספר חברות הנשלטים כולם ממרכז בקרה מרוחק והעובדה שמתחם הטיסה אינו מוגבל ל"מסדרון" וטיסת הלוך חזור.

אייל צור מנכל אירוויז קר. יח"צ,
אייל צור, מנכ"ל אירוויז/יח"צ

לא מעל גני ילדים

כיום ישנן מספר מדינות כמו ברזיל, סקוטלנד, אירלנד ואחרות בהן פועלות חברות המאפשרות שימוש ברחפנים למשלוחים. אולם אלו מוגבלים לטיסות באיזורים לא מיושבים בלבד. לדברי חברת "אירוויז", שנבחרה להוביל את הניסוי, אם הוא יוכתר בהצלחה, תיסלל הדרך לשימוש ברחפנים מסחריים בישראל. מתי? להערכת החברה שימוש רחב היקף ברחפנים לצרכים מסחריים יתאפשר בעוד חמש שנים לפחות, זאת בשל הרגולציה והניסויים הרבים הנדרשים.

הניסוי יעניק גם אפשרות לבחון היבטי אבטחת סייבר בתחם הטיסה האוטונומית והבקרה מרחוק על הכלים. אייל צור, מנכ"ל אירוויז: " הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לוודא שהרחפנים טסים לא רק ביעילות אלא גם בבטיחות. כך למשל, חשוב לנו לוודא שהם לא יטוסו מעל גני ילדים בשעות הפעילות או מעל המרפסות שלנו בשעות הערב. אנו מודים לכל הגורמים המעורבים על הבעת האמון בהובלה הטכנולוגית שלנו ונרגשים לקחת חלק בניסוי שיציב את ישראל בחזית העולמית של אימוץ טכנולוגיות הרחפנים לשימושים אזרחיים".

פיילוטים בהיקפים קטנים של משלוחי תרופות ובדיקות קורונה נערכו עוד במהלך 2020 והקיפו כאלף טיסות בין מרכזים רפואיים. אולם כאן האתגר הוא להבין את המורכבות של הטסת מאות ואלפי רחפנים על ידי מספר חברות במרחב משותף. זה המקום בו יבואו לידי ביטוי טכנולוגיות שליטה כמו של חברת אירוויז שתאייש את חדר השליטה המרוחק ותייצר למעשה "רמזורים" בלתי נראים בשמיים.
לצידה ישתתפו בניסוי חברות נוספות כמו היילנדר תעופה וקאנדו ויורמישן, הרטק טכנולוגיות, אף.טי פתרונות אווירים וחברת סימפלקס - כולן מציעות פתרונות שליטה ובקרה ברחפנים, ניהול וסנכרון מרחב אווירי ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully