וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגמר החל"ת? 5 טיפים לקורות החיים שיסדרו לך את העבודה הבאה

אופיר וינר, מנהל מש"א, האקריו

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 9:40

לא משנה אם אתם מדור הבייבי-בום או הטיק-טוק: הדרך למשרה חדשה כוללת שליחת קורות חיים שייקראו על ידי אנשי משאבי האנוש בארגון. הנה חמש עצות שישפרו את הסיכוי שדווקא הרזומה שלכם הוא שיבלוט מעל האחרים

בשנה האחרונה, שנת הקורונה, הוגדר שוק העבודה כ"שוק של מועמדים" והתאפיין בהיצע משרות גבוהה יחסית לכמות המועמדים המחפשים עבודה, דבר אשר העניק יתרון למועמדים ואפשר להם לבחור בין מקומות עבודה.

בימים אלו, המשק הישראלי מתעורר וחוזר לחיים, מקומות עבודה רבים חוזרים לפעילות ותקופת החל"ת עומדת להסתיים. מומחים בתחום התעסוקה מצביעים על כך שהתחרות על כל משרה עומדת להיות קשה ומאתגרת. כך שהלכה למעשה השוק יחזור לתקופת טרום הקורונה אשר הוגדר כשוק של מעסיקים והתאפיין בכמות מועמדים גבוהה המתחרה על כל משרה מה שנתן את כוח הבחירה למעסיק. על מנת שלא להישאר מאחור, נשתף אתכם במספר טיפים ממשאבי אנוש של חברת האקריו המרכז להכשרת והשמת עובדים אשר יסייעו לכם להכין קו"ח בולטים ומרשימים.

אופיר וינר. האקריו,
אופיר וינר, מנהל משאבי אנוש, חברת האקריו/האקריו

למה קורות חיים?

העולם מתקדם, טכנולוגיות מתפתחות, אבל אם יש משהו משותף לדור ה"טיק-טוק" וה"בייבי בום" הוא שכולנו מבצעים את אותה הפעולה, שליחת קורות חיים, אומנם מהפקס השתחררנו, ואנחנו לא הולכים היום להשאיר בדלפק מכתב לכוח אדם אבל הפורמט הוא אותו פורמט כבר עשרות שנים.

ישנם ניסיונות חדשים יחסית לשנות את השוק (למשל בראיונות וידאו מצולמים) אבל הלכה למעשה שוק העבודה לא הסתגל לשיטה טובה יותר מאשר תמצית סיפור חיינו על דף והם נכון לעכשיו כאן כדי להישאר. לכן כל עוד זאת המציאות, אין לנו ברירה אלא להתאים את עצמנו לדרישות השוק ולבחור באפשרות להשקיע את מירב המאמצים למצות את הפוטנציאל שטמון בשיטה, למעשה (בלי להפריז מידי), זהו אחד המסמכים החשובים שאתם כותבים במהלך חייכם.

חשוב לדעת: ברוב החברות כיום, קורות החיים שלכם מגיעים לבעלי מקצוע בתחום משאבי אנוש, רכזי הגיוס, אשר מבצעים את שלב הסינון הראשוני ולרוב גם ידברו אתכם בשיחה הטלפונית הראשונית.
חשוב שתדעו שהמגייסים קוראים לעיתים מאות קו"ח ביום למגוון משרות. זאת ועוד סקרים בקרב אנשי המקצוע בתחום מראים כי ממוצע הזמן שמגייס מקדיש לקריאת קו"ח לרוב נע בין מספר שניות לדקות בודדות! (לא מתוך זלזול, אלא לאור הכמות הגדולה שעליהם לעבור ביום).

שיחת הטלפון: "התקבלת!"

אז מה עושים כדי לקבל את שיחת הטלפון המיוחלת?

טיפ ראשון: עליכם לשלוח קורות חיים למשרות אשר תואמות את דרישות המשרה כפי שפורסמו על ידי החברה, בהתייחס לידע המקצועי הדרוש, מספר שנות הניסיון (שנה פחות או יותר לא יהיו קריטיות), ההשכלה וכו'. שימו לב לדרישות החובה (עליהן לרוב החברות אינן מתפשרות לדרישות המסומנות כיתרון). אתם יכולים לנסות את מזלכם ולשלוח גם למשרות שאינן תואמות את הדרישות, אך אל תתאכזבו אם לא תקבלו את הטלפון המיוחל. כמו כן שימו לב שגם המשרות אליהן אתם פונים באותה החברה זוכות לתשומת לב, כאשר מומלץ לכוון למשרה בתחום שאתם באמת רוצים, דבר אשר יראה על המכוונות והמוטיבציה שלכם לתפקיד הספציפי אליו אתם מכוונים.

טיפ שני: כתבו מסודר, בסדר כרונולוגי יורד. אומנם אין תבנית אחידה, אך אני ממליץ על הכללים הבאים:

• קו"ח בעמוד אחד (מקסימום שניים).
• פונט אחיד בגודל ובצורה .
• כתיבת פרטים: שם, שם משפחה, מייל, טלפון וכתובת מגורים (בחלק העליון ).
• סטטוס משפחתי- אין חובה לציין.
• השכלה ( בחלק העליון ).
• פירוט ניסיון מקצועי שמירה על סדר כרונולוגי יורד ( באמצע)
• שירות צבאי / לאומי- בסוף.
• רמת שליטה בשפות -בסוף.
• מכתב מקדים- אין צורך להוסיף, אלא אם המידע שתצרפו בעל ערך משמעותי לקורא ומעניק לכם יתרון על פני מועמדים אחרים (למשל פירוט נוסף על הניסיון שלכם, ציפיות שכר או הסבר מדוע אתם מעוניינים בתפקיד הספציפי אליו הגשתם קו"ח).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

ניסיון רלוונטי ואותנטיות

טיפ שלישי: תבליטו את הניסיון הכי משמעותי שלכם- במידה ויש לכם ניסיון רב אתם וודאי מתלבטים מה לרשום? איך מכניסים את כל הניסיון שצברתם במספר משפטים בודדים? הכלל שאתם צריכים לזכור הוא לציין תחומי אחריות מרכזיים. אין אפשרות להכניס את כל מה שעשיתם בעבודה במספר שורות. ממליץ לכם לרשום לעצמכם בדף טיוטא את כל המשימות היומיות שביצעתם במהלך יום עבודה לאחר מכן נסו לחבר כל כמה משימות לתחום אחד מרכזי. במידה ואין לכם ניסיון רב תבליטו אירועים משמעותיים כגון התנדבויות, קורסים, השכלה, צבא/שירות לאומי וגם עבודות זמניות.

טיפ רביעי: תהיו אותנטיים- ממליץ לסגנן נוסח אחד של קו"ח ולא לייצר מספר גרסאות, דבר אשר יכול לגרום לחוסר אמינות. כיום לכל חברה יש מערכות אשר שומרות את קורות החיים והגרסאות יהיו נתונות להשוואה. כמו כן ממליץ שלא להפריז בתיאורים/ טייטלים מפוצצים שאינם תואמים את התפקידים שביצעתם או את הגיל שלכם, דבר אשר עלול שוב ליצור תחושה של חוסר אמינות או להצביע על רצייה חברתית גבוהה מצדכם (הנטייה לספר על עצמכם רק דברים חיוביים). יחד עם זאת אין צורך להיות צנועיםבמיוחד, אל תימנעו מציון הישגים משמעותיים או מציון תחומי אחריות משמעותיים שאכן ביצעתם.

טיפ חמישי: הראו את קו"ח למישהו נוסף, בן משפחה, חבר. תמיד טוב לקבל חוות דעת נוספת

אופיר וינר הוא מנהל משאבי אנוש של חברת האקריו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully