וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט ירד, אך צפוי להישאר גבוה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 11:20

ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי: "המשך השמירה על מכסות הייצור המחמירות של קבוצת OPEC+, לצד המשך הקיצוץ מרצון בייצור הנפט של ערב הסעודית במיליון חביות ביום צפויים לתמוך במחירי הנפט הגבוהים בתקופה הקרובה"

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל בפמן, פרסם היום את סקירתו השבועית לשוק הנפט העולמי. למרות ירידה קלה מהמחיר שנרשם בשבוע שעבר, סבור בפמן כי מחירי הנפט ישמרו על רמתם הגבוהה, שבאה לאחר צניחה חדה בשל ההאטה העולמית שכפתה הקורונה.

הנה עיקרי הדוח:

  • התפתחות מחיר הנפט - מחיר הנפט מסוג BRENT ירד מכ-69.39 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-5/3/2021 לכ-68.87 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-12/3/2021 ומחיר חבית מסוג WTI ירד מכ-66.09 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-5/3/2021 לכ-65.61 דולרים לחבית בסיום יום המסחר ב-12/3/2021.
  • ההיצע הגלובלי - ערב הסעודית העלתה את מחיר הנפט אשר מיועד לאספקה בחודש אפריל ללקוחות באסיה ובארה"ב. מהלך זה בא לאחר ההחלטה של OPEC+ על המשך מכסות הייצור המחמירות, לצד המשך הקיצוץ מרצון של כמיליון חביות נפט ביום, מתפוקת הנפט של ערב הסעודית גם בחודש אפריל.
  • ה-EIA (סוכנות האנרגיה של ארה"ב) מצביע על עלייה בהיקף של כ-13.8 מיליון חביות במלאי המסחרי בשבוע המסתיים ב-5/3/2021, אשר התרחשה על אף הירידה ביבוא נטו. עלייה זו הביאה את מלאי הנפט המסחרי בארה"ב ל-498.4 מיליון חביות, רמה הגבוהה בכ-6% מהרמה הממוצעת בתקופה זו בחמש השנים האחרונות.
  • לצד הביקוש הגלובלי - הביקוש לדלק לכלי רכב בארה"ב המשיך להתאושש והוא עלה ל-8,726,000 חביות ביום, הרמה הגבוהה ביותר מאמצע נובמבר 2020, בשל חזרת הנהגים לכבישים עם חלוף מזג האוויר הקיצוני במפרץ מקסיקו ומרכז ארה"ב שהביא לירידה חדה בביקושים.
  • צריכת תזקיקי הנפט בהודו ירדה בחודש פברואר בכ-5% במונחים שנתיים, בשל עליית מחירי הנפט, והודו צרכה בחודש פברואר השנה 17.2 מיליון טון נפט בהשוואה ל-18.1 מיליון טון בפברואר.
  • משק הגז הטבעי - מחיר הגז הטבעי בארה"ב (Henry Hub) המשיך לרדת מעט בשבוע האחרון והוא הגיע ל-2.67 דולרים ל-MMBTU.
  • הצפי לטווח הבינוני - המשך השמירה על מכסות הייצור המחמירות של קבוצת OPEC+, לצד המשך הקיצוץ מרצון בייצור הנפט של ערב הסעודית במיליון חביות ביום צפויים לתמוך במחירי הנפט הגבוהים בתקופה הקרובה וגם לתמוך בהפחתה נוספת במלאי הנפט העולמי. נראה שעליית המחירים הנוכחית מתומחרות במידה הכוללת את הצפי לגירעון בשוק הנפט וגם צפי לעליית הביקושים במהלך הרביע השני של השנה.
גיל בפמן. אורן דאי,
ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי/אורן דאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully