וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ILSAR משלימה סבב גיוס של גיוס 5 מיליון דולר

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 16:09

עם מאות דונם של מטעי כמהין ברמת הגולן; ILSAR, סטארט אפ אגרוטק, שהוקם ב-2011, הצליח אחרי מו"פ ממושך לפצח את פרוטוקול הגידול של פטריות כמהין ובדרך להיות ספק מרכזי עולמי

נמרוד טבנקין. יחצ,
נמרוד טבנקין, ממייסדי ILSAR/יחצ

תעשיית האגרו-טק הישראלית ממשיכה להתרחב לגידול מוצרים ייחודיים: הסטארט אפ הישראלי, ILSAR (אילסר), המתמחה בגידול זני פטריית הכמהין, מהנדירים והיקרים ביותר בעולם, על ידי שימוש באמצעים טכנולוגים וביולוגיים מתקדמים, מודיע על סבב גיוס בהיקף של 5 מיליון דולר בהובלת קרן הפרייבט אקוויטי AP Partners, קרן המתמחה בחברות מוצר ישראליות קטנות ובינוניות עם הזדמנות צמיחה בינלאומית.

ILSAR "עשתה עליה" לפטרית הכמהין הנדירה, והצליחה לגדל אותה באופן חקלאי ברמת הגולן, ובדרך למסחר אותה בשווקים הבינלאומיים. תהליך הגידול המורכב של פטריית הכמהין, אותה פתחה ILSAR ב- 8 השנים האחרונות, מתחיל מהבלוט עצמו, ומזיווג של השורשים של שתילי האלון עם הנבגים של הפטריה בתהליך ביולגי חדשני. בהמשך מגדלת ILSAR את השתילים בחממות מבוקרות במשך שנתיים נוספת, ולבסוף נוטעת את השתילים במטעים ייעודיים ברמת הגולן בשיתוף חקלאים מקומיים.

בשל שינויי האקלים, תהליכי אורבניזציה וביעור יערות, אסיף מוגבר ותופעה של השתלטות פטריות מתחרות- מרחב המחיה באירופה של הכמהין החורפית השחורה הצטמצם משמעותית וההיצע של כמהין איכותי קטן משמעותית אל מול גידול משמעותי בצריכה הבינלאומית של הפטריות, שנחשבת תוספת יוקרתית בעולם הקולינריה הצומח. הכמהין השחורה החורפית של פריגור (זו הגדלה במטעים של ILSAR) והכמהין הלבנה החורפית של אלבה נחשבות היום לשני מיני הכמהין היקרים ביותר בעולם. לפי ILSAR, מספר חברות ניסו לגדל באופן חקלאי מבוקר את הפטרייה, אך מעטות צלחו בכך. פיתוח השתילים והגידול החקלאי מורכב, מחייב הצטיינות במספר רב של תחומי מחקר ולא תמיד נושא פירות. רק 15% ממטעי הכמהין בעולם אכן מצליחים לייצר יבול של פטריות, ונדרשות בין 5-8 שנים כדי לגדל מטע מוצלח וכ-10 שנים כדי למצות באופן מקסימלי את יבול הפטריות שלו. בצרפת, מדינה שהיא בין הצרכניות הגדולות בעולם של פטריות כמהין, יבול הכמהין ירד מ-1,000 ל-30 טון לשנה במהלך המאה האחרונה. במקביל להיצע שהלך וקטן, הביקוש לפטרייה עלה אקספוננצילית בשנים האחרונות, והביא להכפלה במחיר הפטריה של עד פי 1,000. מחיר הסיטונאי של הפטריה כיום נע בין 1,200-2,000 דולר לקילו והצפי הוא כי הביקוש לפטרייה ימשיך לעלות בקצב שנתי ממוצע של 19%.

פטריות אגרוטק. יחצ,
הפטריה שגודלה על ידי אגרוטק/יחצ

את פערי הביקוש וההיצע באה לשנות ILSAR, באמצעות גידול חקלאי ברמת הגולן של מטעים המשמשים כמצעים לגידול הכמהה השחורה החורפית של פריגור. החברה מפעילה בגולן מעבדה בה מייצרים סימביוזה וחיבור ביולוגי בין שתילי אלונים ואגוזי לוז לנבגים של פטריית כמהין שחורה וחממה בה מגדלים את שתילי העצים במשך תקופה בסביבה אופטימלית עד שתילתם במטע המדמה תנאי צמחייה טבעית. כיום יש לחברה שותפויות במטעים פעילים ברמת הגולן שמתפרסים על שטח של 470 דונם, ויכולת ייצור שנתית של עד 500 דונם נוספים. עד תום השנה צפויים מטעי החברה להתפרס על שטח של 670 דונם. בכוונת החברה להפוך לשחקן משמעותי בשוק פטריות הכמהין הבינלאומי על ידי נטיעת 10,000 דונמים במהלך 10-12 השנים הבאות. בשנת 2019 ייצאה לראשונה משלוח ניסיוני של פטריות כמהין לארה"ב. החברה צופה כי קיבולת הייצור המקסימלית שלה תגיע ל 36 טון בשנה ותייצר עבורה הכנסות של עשרות מליוני דולרים בשנה. פעילות החברה והחזון המהפכני שלה מעוררת עניין בינ"ל רב.

ILSAR הוקמה על ידי יואל גבעול (יו"ר) נמרוד טבנקין (מנכ"ל) וטל מונצש ((CTO. גבעול , איש הייטק שמתגורר בארה"ב. גבעול, לשעבר חבר קיבוץ עין זיוון שבצפון רמת הגולן, הבחין במחקר לפיו הצליחו לגדל כמהין שחורה באדמה געשית בניו זילנד הדומה לזו שבגולן. הוא יצר קשר עם טבנקין, גם הוא איש הייטק ויליד עין זיוון, שמוביל את החברה כמייסד וכמנכ"ל. טבנקין גייס לשורות החברה את טל מונצש, חקלאי ויליד מושב אודם, בצפון רמת הגולן, שמכהן כיום כאגרונום ראשי של ILSAR. החברה שפועלת משנת 2011, גייסה הון עד כה ממספר משקיעים פרטיים, ומקרן ההון סיכון Titan Ventures המתמחה בהשקעה בחברות סטארט-אפ בשלבים מוקדמים עם טכנולוגיה פורצת דרך, אשר השקיעה גם בסיבוב הזה. את ההשקעה של Titan Ventures מוביל השותף אורי אשכנזי.

את ההשקעה ב ILSAR הובילו השותפים חגי שטדלר וישראל שליסר מקרן הפרייבט אקוויטי AP Partners. שמוליק וולדינגר שותף בקרן AP Partners, מסר: "ההשקעה ב ILSAR היא השקעה נוספת בתחום האגרוטק והפודטק, תחומים בהם ממוקדת הקרן. התרשמנו מפריצת הדרך של החברה והצלחתה לגדל באופן חקלאי את פטריות הכמהין הנדירות, שזוכות לביקוש רב עם קצב צמיחה אקספוננציאלי, תוך שהיא מייערת את רמת הגולן ובמקביל ממשיכה במחקר ופתוח מתקדם לתרבות פטריות נוספות. אבל יותר מכל, התרשמנו מהמנכ"ל נמרוד ומצוות החברה ומיכולתיהם להצמיח את החברה ולממש את החזון השאפתני, תוך שהם רותמים את הקיבוצים והמושבים באזור לשינוי פני רמת הגולן והתעשיה בה. אנו בטוחים שהחברה תגיע ליעדיה ותהווה שחקן מרכזי בתחום פטריות הכמהין הגולבלי".

נמרוד טבנקין, מייסד ומנכ"ל ILSAR מסר: "סבב ההשקעה האחרון יאפשר לחברה להמשיך ולממש את חזונה ולייסד חקלאות כמהין מתקדמת ועתירת ידע בשיתוף חקלאים מקומיים. החברה תמשיך להשקיע במחקר יישומי פורץ דרך ובטכנולוגיות חקלאיות חדשניות במטרה להפוך להיות גורם משמעותי בשוק הכמהין העולמי לאורך כל שרשרת הערך. במקביל ישמשו כספי ההשקעה למחקר בתחומים חדשים ובכך למנף את תשתיות הידע והפיתוח הקיימים לאזורים נוספים בעולמן המופלא של הפטריות.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully