וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפנטזים על פריז? אתם חייבים לקרוא את הכתבה הזו

בשיתוף קמפוס פרנס

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 12:37

אם אתם מפנטזים על לימודים לתואר אקדמי באחת מבירות התרבות של העולם, מדינה חדשנית וטכנולוגית שמסייעת לסטודנטים ודואגת להם - צרפת היא בדיוק בשבילכם. "קמפוס פרנס ישראל" עוזר לישראלים להגשים את החלום. הנה כל הפרטים

קמפוס פרנס. קמפוס פרנס,
LEAH, Choose France for her linguistics studies and experienced the rare sounds that the French language offers/קמפוס פרנס

נפתח בחידה: מבין המדינות ברחבי העולם בהן האנגלית איננה השפה הרשמית, היכן ישנו המספר הגבוה ביותר של סטודנטים זרים? התשובה היא כמובן - צרפת.

לא פחות מ-358 אלף סטודנטים מכל קצוות תבל לומדים היום באחת מהמדינות החשובות והמרתקות בתרבות המערב, נתון שמציב את צרפת במקום הרביעי בעולם כולו במספר הסטודנטים הזרים אחרי ארצות הברית, בריטניה ואוסטרליה.

מה מקור המשיכה לצרפת? המוניטין של המוסדות האקדמיים והמדעיים שלה ידועים לכולם.

בשנת 2020 שלוש אוניברסיטאות צרפתיות הצליחו לטפס למקומות מכובדים למשל, אוניברסיטת Paris Saclay, שדורגה במקום ה-14 או אוניברסיטת Paris Sciences et Lettres במקום ה-36 (דירוג שנגחאי 2020). ה"פייננשל-טיימס" דירג חמש תכניות MBA צרפתיות בשנת 2020, ביניהן תכנית ה-MBA של בית הספר INSEAD במקום הרביעי ושלוש תוכניות מוסמך בניהול המדורגות בעשירייה הראשונה, כשה-HEC במקום השני.

בנוסף, צרפת מובילה היום באירופה בהשקעה בטכנולוגיות חדשניות ומציגה שילוב מנצח של יצירה וחדשנות בתחומים שונים, מטכנולוגיה ועד אמנויות. עבור סטודנטים רבים, נפתחות כך דלתות רבות ליום שאחרי הלימודים והם גם נהנים מסיוע ממשלתי הכולל קצבאות שונות, עזרה בדיור, שכר לימוד סביר ואפילו אפשרות לעבוד במקביל ללימודים, גם אם אינם אזרחי צרפת, האפשרויות האלה בצרפת מושכות את הסטודנטים יותר ויותר.

איתמר סיוון, מנכ"ל ומייסד "קוונטום משינס", מסביר על חוויית הלימודים ממנה נהנה בצרפת. צפו

הלומדים בצרפת נהנים ממתקנים ברמה הגבוהה ביותר בעולם, בתחומי המדעים, התרבות, המחקר, התחבורה והתקשורת, ויכולים לקבל מלגות הצטיינות רבות המוצעות על ידי כל האוניברסיטאות ובתי הספר הגבוהים.

הישראלים כיום לומדים בכל רחבי צרפת, כולל במונפלייה, מארסיי, שטרסבורג, ליון וכמובן, בבירה פריס, והם מתמקצעים בשלל תחומים, כגון רפואה, רוקחות, מדעי המדינה, מדעי החברה, ניהול, היסטוריה, לימודי שפה, הנדסה, פסיכולוגיה, אמנות, אופנה, ואיך לא - בישול, וזאת בזכות יותר ממאה הסכמי חילופי סטודנטים.

סטודנטים צרפת. ShutterStock
אין כמו צרפת - שילוב של תרבות, חוויה והשכלה גבוהה/ShutterStock

בשנה האחרונה, בגלל הקורונה, המאמץ של צרפת לסייע לחיי הסטודנטים אף גדל ויוזמות שונות נועדו להקל על התנועה או לעזור בתחום הנפשי והפסיכולוגי. ממשלת צרפת אף הקימה מערך שמספק שתי ארוחות ביום, במחיר יורו אחד בלבד עבור סטודנטים מעוטי יכולת. לא בכדי הנהירה הישראלית ללימודים בצרפת לא פסקה אפילו בשנה החולפת וקרוב ל-100 סטודנטים חדשים עלו על המטוס.

מור ישראלי, במאית אנימציה ויוצרת סרטים, מספרת למה בחרה ללמוד בצרפת. צפו

אם גם אתם הולכים ומשתכנעים לגבי היעד הבא במסלול האקדמי שלכם, זה בדיוק הרגע להכיר את "קמפוס פרנס ישראל", שהינו שירות של שגרירות צרפת והמכון הצרפתי בישראל העומד לרשותכם, מסייע ומלווה אתכם בפיתוח ויישום פרויקט הלימודים שלכם בצרפת ובצעדים האדמיניסטרטיביים שלהם תזדקקו. כל מי שמתעניין בלימודים בצרפת יכול לפנות לצוות של "קמפוס פרנס", וליהנות מליווי לכל אורך התהליך.

בין היתר, תקבלו מידע אודות תוכניות הכשרה, התמחויות, תוכניות דוקטורט או פוסט-דוקטורט, קריטריונים להרשמה, נהלי הרשמה וגם תנאי קבלה למעונות אוניברסיטאיים, ערבות עבור שכר דירה לסטודנטים, ביטוח לאומי, קבלת ויזה ועוד. בעזרת "קמפוס פרנס" תגלו שהדרך ללימודים בצרפת הופכת לסלולה וקלה במיוחד.

קמפוס פרנס. קמפוס פרנס,
NIELS, did research in geology and climate change in France - #MakeOurPlanetGreatAgain/קמפוס פרנס

בנוסף, שגרירות צרפת מציעה מדי שנה מלגות לסטודנטים לתואר שני ודוקטורט בתחומים רבים. מאז שנת 2021, מוצעת מלגה חדשה המיועדת במיוחד ללימודים במקצועות אמנות, אדריכלות ויצירה דיגיטלית (עיצוב, משחקי וידאו, אנימציה, מציאות מדומה). זוהי הזדמנות שכדאי לסטודנטים ישראליים לנצל ולקבל הכשרה בצרפת בבתי הספר הטובים ביותר בתחומים אלה שלהם מוניטין בינלאומי.

אז מה עושים? מגישים בעזרת "קמפוס פרנס" את הבקשה עד הדדליין הנקבע בכל שנה, לקראת שנת הלימודים שמתחילה בספטמבר של אותה שנה, ומתחילים לחשוב מה אתם רוצים לארוז במזוודה ולקחת אתכם לחוויה המופלאה המחכה לכם. בהצלחה!

נדב עובדיה, תלמיד למוזיקה עתיקה בליון, משתף בחוויותיו. צפו

צרו קשר עם "קמפוס פרנס"

קמפוס פרנס. קמפוס פרנס,
KRISTINA is an AI researcher who graduated with a master’s degree at a French university/קמפוס פרנס
בשיתוף קמפוס פרנס
  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully