וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקורונה יצרה משבר צרכני - גם אופי התלונות השתנה"

עודכן לאחרונה: 15.3.2021 / 20:31

עורכת הדין הדס יעקובסון ארידור, יועצת משפטית במועצה לצרכנות שוחחה עם ענת דוידוב ב־103fm על ממצאי דו"ח המועצה שפורסם לכבוד יום הצרכן הבינלאומי. לדבריה, בתחום התיירות התלונות נסבו סביב קשיים בביטול עסקאות

מוטסים בנתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
מטוסים בנתב"ג/ראובן קסטרו

במהלך שנת 2020, בה התמודדה מדינת ישראל עם התפשטות נגיף קורונה, נצפתה עלייה של 70 אחוזים בכמות תלונות הציבור כנגד חברות רבות בישראל, בעיקר בענפי התקשורת והתעופה, כך חושף דו"ח המועצה הישראלית לצרכנות שפורסם היום (שלישי), יום הצרכן הבינלאומי. עורכת הדין הדס יעקובסון ארידור, יועצת משפטית במועצה לצרכנות שוחחה עם ענת דוידוב ב־103fm והביאה פרטים נוספים על ממצאי הדו"ח. לשיחה הצטרפה מאירה גינסברג, לקוחה של חברת טיולים שנתקלה בבעיות לבטל את חופשתה בעקבות הקורונה, שסיפרה על המצוקה שחוותה בקשר עם החברה.

הקורונה יצרה משבר צרכני לא פשוט

בדבריה, תיארה עו"ד יעקובסון ארידור את המשבר הקשה שעבר על המשק הישראלי מפרוץ המגפה. "אין ספק שהקורונה יצרה משבר צרכני לא פשוט, ורואים את זה בכל המדדים. מעבר לקפיצה האדירה בתלונות, ניתן לראות את אופי התלונות שהשתנה. אם בעבר, בתחום התיירות, היינו מקבלים תלונות על חדר בבית מלון שלא היה לו נוף לבריכה אלא לחניון, כעת התלונות נסובו סביב ביטול הנפש או הטיסה, והלקוחות רק רצו את הכסף ולא קיבלו שום שירות".

עוד הוסיפה ארידור כי: "הייתה בעיה נוספת - מרבית בתי העסק פשוט לא פעלו. אנו בתקופת סגרים וכולנו יום בהיר אחד מצאנו את עצמנו בבית, והרבה מהדברים שרצינו לעשות נסגרו. ברגע שסגרו את השמיים, פנינו לחברות, אבל יש זכות צרכנית ומחויבות מאוד ברורה. פונים לבית העסק ומתחילים ללחוץ עליהם ולהבהיר להם שהם צריכים להחזיר את הכסף, כי בסוף הם גם יהיו חשופים לתביעות יותר מסובכות. היו לנו הצלחות יפות, חלק עם חברות קטנות וחלק עם חברות תעופה גדולות כשהמדינה ניכנסה לתמונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully