וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשיתם כבר משהו טוב היום?

עודכן לאחרונה: 19.3.2021 / 15:51

מיליוני אנשים ואלפי ארגונים ברחבי העולם פועלים ממש היום, 16.3, למען הזולת והסביבה במסגרת "יום המעשים הטובים". על חלק מהפעילויות והארגונים שהצטרפו לעשיית הטוב

"יום המעשים הטובים", הוא יום שיא ברוח עשיית הטוב, המציין את הפעילות המתמשכת לאורך השנה כולה למען האחר ולמען הסביבה.
היוזמה, שהחלה לפני 15 שנים כפרויקט הדגל של עמותת "רוח טובה" (מקבוצת אריסון), מאגדת כיום יותר מ-100 מדינות שלוקחות חלק בפעילות ויוצרות שינוי אמיתי וחיובי בסביבתם.

עיקר הפעילות "ביום המעשים הטובים" נוגע בהגדלת הערבות ההדדית והרחבת מעגלי ההתנדבות כאשר המסר העיקרי הוא: צאו ועשו טוב! ביום זה, ניתנת לנו ההזדמנות לזכור, לעצור הכל ולהשקיע בעשיית הטוב עבור אלו שלא שפר מזלם.

ב"שנת הקורונה" עוד יותר מתמיד, גדל מספר הישראלים הסובלים ממחסור יומיומי בצרכים בסיסיים כמו ביטחון, מזון וחברה. הערבות ההדדית הישראלית היא זו שעמדה בבסיס חוסנה של מדינת ישראל ולכן "יום המעשים הטובים" הוא מסורת חשובה שחברות רבות בישראל משמרות ולוקחות בו חלק

תל יצחק דואגים לנזקקים. תל יצחק,
מסעדת תל יצחק, מנות לצוותים הרפואיים בביה"ח "מאיר"/תל יצחק

חברות שעושות טוב

אלעד חברת התוכנה יוצאת בפעילות ברוח כבוד אהבה ושיוויון נגד אלימות כלפי נשים. במהלך היום יכינו עשרות עובדי "אלעד" ריהוט מעץ ממוחזר עם חברת MOLET, אשר יתרמו למקלט לנשים בתל אביב. בנוסף, בחודש הקרוב יתרמו עובדי החברה בגדי ילדים ונשים, הנעלה וכלי בית. הציוד שימסר יתרם לעמותת פתחון לב התומכת בנשים במצוקה. ענבל סינמן סמנכלית משאבי האנוש בחברה: "חברת אלעד, פועלת למען הקהילה לאורך כל השנה אך לאחרונה בערבות ריבוי מקרים, בחרנו לשים את הדגש בתרומה לנשים אשר חוות אלימות בבית בתקווה שמדינת ישראל תדע להוקיע מהחברה מקרים אלו".

חברת ריסקיפייד (Riskified) העוסקת במתן פתרונות תשלומים ומניעת הונאות אשראי, מציינת את יום המעשים הטובים לאורך כל השנה עם פעילויות ויוזמות שונות ומגוונות, כחלק מאסטרטגיית האחריות התאגידית של החברה אך ביום עצמו ותבצע ניקיון חופים גם עקב האסון האקולוגי שפקד את חופי ישראל.

עובדי ריסקפייד ביום ניקיון חופים. ריסקיפייד,
עובדי חברת ריסקפייד ביום ניקיון חופים/ריסקיפייד

בזק אונליין החלה בחלוקת מארזי אוכל למשפחות קשות יום, קשישים, משפחות חולי קורונה ומשפחות במצב כלכלי קשה. בנוסף עובדי ועובדות החברה יתרמו בגדים, מוצרי חשמל, צעצועים ועוד לעמותות מגוונות למען נזקקים.

אחוזת פולג דיור מוגן, ארגנה בזאר יד שניה ומכרה מוצרים לכל הדיירים ומכריהם באויר הפתוח. את הכספים שאספה החליטה לתרום לעמותת "כנפיים של קרמבו".

מסעדת תל יצחק הכינה עשרות מנות מוכנות לצוותים רפואיים וחילקה בבית החולים "מאיר" שבשרון. יניב הרוש הבעלים: "חשוב לנו בימים אלה לומר תודה גדולה לצוותים הרפואיים שעבדו קשה כל השנה ועמדו בחזית המלחמה נגד נגיף הקורונה. זה המעט שיכולנו לעשות".

מרכז מרש"ל נתניה - מרכז שירותים עירוני לאוכלוסיית עיוורים וכבדי שמיעה, הוכיחו גם הם כי המוגבלות אינה מונעת מהם לפעול למען האחר וגם להם יש מה לתת! הפעילים במרכז הכינו, במסגרת חוג הבישול, עבור דרי הרחוב ארוחות חמות, טעימות ומזינות.

שורש, המפתחת את שוק הטיולים והתרמילאות מזה כ-30 שנה, החליטו לצאת בשיתוף פעולה ארוך טווח ומרגש המושתת על ערכי האהבה לטבע בישראל. החברה מארגנת טיולי ניקיון במוקדים שונים בטבע בשיתוף עם עמותת "ישראליז" וארגון "שומרי הטבע".

עמותת "ישראליז" ו"שומרי הטבע" בטיול ניקיון. ישראל פורלנדר,
חברת שורש עמותת ישראליז ושומרי הטבע בטיול ניקיון/ישראל פורלנדר

בשביל ישראל

במסגרת שיתוף הפעולה, יצאו השבוע אנשי "ישראליז" ליום שטח בו ניקו את שבילי ישראל, מצויידים בסנדלי שורש ושקיות אשפה, תיעדו את הפעילות ופרסמו ברשתות החברתיות במטרה להעלות את המודעות לשמירה על הטבע, הם הציגו את הצד היפה והנקי של החברה הישראלית.

בחברת "שורש" מציגים בנוסף נתונים מתוך מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה, לפיו 45% מהישראלים מודים כי לכלכו את הטבע לפחות פעם אחת במהלך שנת 2020 ולשאלה "מדוע עשו זאת?" התשובה השכיחה ביותר הייתה: "כי לא ראינו פח בסביבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully