וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה לחג? הנה כל הסכומים והעובדות

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 16.3.2021 / 16:18

מחקר החג של BUYME חושף: פסח 2021 מזניק את שווי המתנות. שווי ממוצע של מתנת הפסח השנה 365 שקל, אורחים מבוגרים יותר נוטים להעניק למארחים מתנת חג יקרה יותר. מי קונה יותר - גברים או נשים? ומהי העיר הכי נדיבה בישראל?

מחקר חדש חושף: פסח 2021 מזניק את שווי המתנות בהשוואה לשנים קודמות. שוויה של מתנת חג ממוצעת השנה יעמוד על 356 שקל, עלייה של 26% בתוך חמש שנים. מתנת החג היקרה ביותר שהוענקה על ידי מעסיק היא נופש בבית מלון בשווי 3,200 שקלים. עוד מוצא המחקר כי שווי המתנה שמביאים אורחים למארחיהם בערב החג, עולה בהתאמה לגיל האורחים.

המחקר שנערך על ידי מחלקת דאטה ואנליזה של BUYME מצביע על עלייה מתמשכת הסכומים שמשקיעים הישראלים במתנות לחג הפסח. עוד חושף המחקר כי 15% ממתנות החג מוקדשים לכרטיסים לאירועי תרבות לקרובים המחוסנים וכי נשים אחראיות על 63% מרכישת המתנות לחג.

אז מה קונים הישראלים?

ב-BUYME הוסיפו ובדקו את מגוון המתנות שמעניקים הישראלים לקראת ליל הסדר. מהמחקר עולה כי יותר מרבע מהישראלים (26%), מפנקים את אהוביהם בגיפטקארד קולינרי חווייתי המשלב מגוון סדנאות ומסעדות מובחרות בפריסה ארצית. לאור ההגבלות בתחום המסעדנות בקורונה, BUYME עבדה בחודשים האחרונים על פיתוח טכנולוגי שירגש גם מהבית ויאפשר להם להזמין הישר מהמסעדה ומהאפליקציה מנות ממגוון מסעדות שף, אשר מאפשרות פינוק קולינרי עד פתח הבית.

אחרי מסעדות השף מככבות מתנות בתחום האופנה, כש-24% מהישראלים מעניקים לקרוביהם כמתנה לחג חוויית שופינג של מותגי אופנה מובילים, כדי שיוכלו להתחדש במלתחה חדשה כנהוג בחג. עלייה מפתיעה נרשמה בתחום מתנות מתחום הכושר והבריאות כאשר נוצר ביקוש רב לגיפטקארד BUYME Wellness אשר משלב מגוון מתנות בתחום בריאות הגוף והנפש.

16% מהישראלים מאפשרים לממש החלטות שקיבלו ולהוריד את הקלוריות שנצברו בחג עם מתנות מתחום הספורט, גוף ונפש כגון מנוי לחדר כושר, סדנת ניקוי רעלים, שיעורי יוגה, גלישה ועוד.
הישראלים מתרגשים משובם של אירועי התרבות, וכ-15% בוחרים לפנק בגיפטקארד להופעות, סרטים, הצגות ואירועי תרבות שונים, מהם ניתן ליהנות בזמן הקרוב.

חג האביב הוא הזדמנות להתחדשות ולכן כ-14%, בוחרים להעניק למארחים, למשפחה ולחברים הזדמנות להכיר וליהנות מתחביב חדש. כך, במקום החמישי בדירוג הפופולאריות ממוקמות הסדנאות, ביניהן סדנאות נגרות; בישול; קדרות; צילום ועוד; 5% ממעניקי המתנות מפרגנים לקרוביהם עם ימים מרגיעים ומפנקים במרכזי ספא.

דרור בלומנטל, סמנכ"ל C2B: "המתנות למשפחה, חברים ובעיקר למארחים בפסח כבר מזמן הפכו לחלק ממנהגי החג החשובים, ולא לחינם ההשקעה במתנות הללו הולכת וגדלה מדי שנה. אנו שמחים לראות כי המתנה הפופולארית ביותר שמוענקת השנה היא ארוחת שף. בשנה האחרונה BUYME הרחיבה את שיתופי הפעולה עם מגוון עשיר של מסעדות המאפשרות ליהנות ממנות נהדרות גם בהזמנה עד הבית. מרכיב חשוב נוסף במתנות החג הוא הרצון להעניק מתנות מענף הפנאי והבידור שפתח את שעריו לאחר שנה של חוסר פעילות. אנו רואים נסיקה של קטגוריית הפנאי והבידור עם העדפה לחוויות ייחודיות ומהנות, כאלה שישאירו אצל המקבל טעם של עוד וחיוך גדול".

הנשים שולטות

נתון מעניין שעולה מהמחקר של BUYME הוא שמתוך כלל רוכשי המתנות שיעור הנשים גבוה משמעותית משל הגברים ועומד על 63%. עם זאת, הגברים, שאחראים על 37% מסך רכישות המתנות, נוהגים להעניק מתנות בסכומים גבוהים יותר.

מבוגרים נדיבים יותר

מתוך כלל רוכשי המתנות ניתן לראות כי ככל שגיל הרוכש עולה - כך גם שווי המתנה שיעניק לקרוביו. קבוצות הגיל המפנקות ביותר הינן רוכשים בגילאי 65+ ו- 45-54 עם ממוצע שווי מתנה של 321 שקל. לאחר מכן, אלו שבין גילאי 55-64 ירכשו מתנות בשווי 316 שקל, גילאי 35-44 עם שווי של 312 שקל, גילאי 25-34 עם שווי של 310 שקל ובתחתית הרשימה, רוכשים בגילאי 18-24 עם שווי מתנה של 297 שקל.

עוד עולה מהמחקר כי הישראלים בוחרים בחוויות: לאחר שנה בה הרכישות נעשו בעיקר באופן מקוון, הישראלים בוחרים לפנק יותר במתנות אשר מקנות לקרוביהם חוויה מהנה ומרגשת. כך, 76% מהמתנות כללו גיפטקארדים מקטגוריית הפנאי בה ממוצע שווי של מתנה לחופשה, מלון וספא עומד על 990 שקל; שווי מתנת ליל הסדר מתחום הקולינריה עומד השנה על 303 שקל ומתנות מעולמות התרבות עומדות על כ-280 שקל.

הרצליה בראש הטבלה

כמדי חג, BUYME מציגה גם את מפת מתנות החג המפתיעה. שלוש הערים שתפסו את המקומות הראשונים שמרו על מיקומן בצמרת המשקיענים: המארחים ההרצלייניים והתל-אביבים ייהנו השנה מהמתנות המפנקות ביותר, בשווי ממוצע של 379 שקל ו-371 שקל בהתאמה. אחריהם מגיעים המארחים מחיפה שמקבלים בממוצע מתנות בשווי 361 שקל; השנה העיר הדרומית אשקלון חווה עליה ברמת הפינוק כאשר שם מקבלים מתנות בשווי 344 שקל בממוצע, עלייה של 24 שקל מהשנה שעברה; באילת אשר תפסה את המקום האחרון בשנה שעברה עם שווי ממוצע של 291 שקל, מקבלים המארחים השנה מתנות בשווי ממוצע של 339 שקל; בירושלים ניכרת ירידה כאשר הסכום הממוצע בשנה שעברה עמד על 333 שקל וכעת עומד על 306 שקל ובבירת הנגב באר שבע ניכרת גם כן ירידה ממוצעת בגובה 20 שקל כאשר שווי המתנות השנה עומד על 293 שקל. במקום האחרון והירידה החדה ביותר בשווי המתנה נמצאת עכו שם ממוצע המתנות עומד על 262 שקל, פער של 67 שקל משווי ממוצע של מתנה ב-2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully