וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן הלך הכסף? בעלי עסקים מגלים על מה הישראלים הוציאו ב-2020

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 15:40

פתיחת המשק הובילה לכך שהיקף העסקאות באשראי צמח בעשרות אחוזים, אך גם אם נחזור בזמן ניווכח שבשנת 2020 המאתגרת הוציאו הישראלים סכומים נכבדים. על מה בדיוק? פנינו לכמה בעלי מקצוע כדי להבין

בעוד ברחבי העולם הקורונה עוד רחוקה מלהיעלם, נראה שבישראל מבצע החיסונים אכן עושה את שלו, מה שמאפשר לנו אט אט לחזור לשגרה. שנה בדיוק מתחילת הסגר הראשון, הגיע הזמן לעצור לרגע ולבחון את ההתנהלות הכלכלית של הצרכן הישראלי בצל התקופה הקשה והמאתגרת. ניכר שבהיעדר חופשות לחו"ל ואטרקציות פנאי ובילוי, אחוז ניכר מההוצאות התבסס על רכישת מוצרים לבית ולמטבח, תוצר של זמן ממושך במהלכו הוכרחנו להתבצר בבתים. כך למשל נתוני הצריכה של חברות האשראי לחודש יוני 2020 הצביעו על עליה מרשימה בהוצאות משקי הבית ביחס לשנה הקודמת, בפרט בענף הריהוט שם נרשמה עליה תלולה של יותר מ-50 אחוז.

אליתה ליוינג. יחצ,
הישראלים גילו מחדש את פינות המשפחה. סלון של אליתה ליוינג/יחצ

לדברי יגאל סייג, בעלי חברת אליתה ליוינג, במובנים רבים שנת 2020 שינתה סדרי עולם והובילה לשינוי בסדרי העדיפויות של הצרכן הישראלי: "בשנה הזאת גילינו מחדש את הסלונים ופינות המשפחה וגם את פינות האוכל. כולנו שהינו פרקי זמן ארוכים עם המשפחה וגם הסלונים הפורמליים הפכו לחדרי משפחה, לכן עיקר ההתמקדות בשנה החולפת היה במערכות ישיבה עמוקות, מפנקות וכיפיות עליהן יכולים כל בני המשפחה להתרווח. עכשיו, כשאנחנו לקראת חזרה מלאה לשגרה ונראה שאת פסח הקרוב נחגוג עם המשפחה המורחבת והחברים, אלה שבחרו במערכות שכאלה יצאו מרווחים. זה נכון גם לפינות וכיסאות האוכל שגם הם שודרגו במהלכה של שנה בה לא פקדנו את המסעדות והסתמכנו על המטבח הביתי. לאורך השנה ובפרט עכשיו לפני החג אנחנו רואים גידול בביקוש לפינות אוכל מעוצבות ולכיסאות אוכל מפנקים ונוחים".

טופ אודיו. יחצ,
נמצאים בבית? חייבים מערכת סאונד טובה. טופ אודיו/יחצ

לדברי יוסי גול, מנכ"ל ומבעלי חברת טופ אודיו, בשנה החולפת נרשם גידול בביקוש למערכות הסאונד לבית ובתוך כך גם למרפסת ולגינה שכן במהלכה בילינו בהן זמן נכבד. "הדרישה היא שאותם רמקולים לא רק יפיקו סאונד צלול עוצמתי ומאוזן שמתפזר ברחבי החלל בצורה אחידה אלא גם בכאלה שיתחברו אופטימלית לסגנון העיצוב השולט בחלל. קיימים מגוון פתרונות של רמקולים 'אינטגרליים' שמושקעים בתקרת או קירות הגבס. או רמקולים מעוצבים שניתן לתלות מהקיר או אפילו מהתקרה או להניח על מדף או בתוך ספרייה".

זאת ועוד, לדברי גול סביבת ה-OUTDOOR הביתית הפכה בשנה החולפת לציר חשוב ומרכזי מאי פעם והיא שימשה ככלי להעצמת הרווחה הגופנית והנפשית של רבים מאיתנו: "מותגי הטכנולוגיה והסאונד הגדולים עובדים במרץ על פיתוח מוצרים שמשפרים משמעותית את איכות התאורה והסאונד בסביבת החוץ ובשנה החולפת ראינו יישום של רבים מהם בחצרות ובבתים. כך למשל דגמי קיר, תקרה וספוטים מעוצבים, אלגנטיים וחסכוניים של ענקית התאורה Philips, דגמים שתוכננו במיוחד לחללי החוץ ונשלטים באופן מלא ע"י אפליקציות ייעודיות אינטראקטיביות שמאפשרות ממשק בינם לבין מוצרי חשמל וסאונד אחרים המצויים במרחב. את מערך התאורה ניתן להתאים לסיטואציות ותרחישים מגוונים וכך לייצר פתרון כולל להארת כל חלקי הגינה, לקבוע אילו גופים ידלקו בכל רגע נתון, לתזמן אוטומטית את צירי ההארה באזורים השונים על פי צורך, לקבוע מועדי כיבוי והדלקה בהתאם לזמני כניסת ויציאת השבת, לשלוט בעוצמת כל נורה בנפרד ולקבוע את צבעוניותה ועוד. זאת ועוד, ניכר גידול בביקוש לסדרות רמקולים ייעודיות לסביבת החוץ שפרט לאיכות הסאונד נתפסות כעמידות בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים.

רשת השטיח האדום. עיצוב: מור ורד. צילום: מאור מויאל,
מוצר חוצה עונות. חדר בעיצוב השטיח האדום/עיצוב: מור ורד. צילום: מאור מויאל

עוד ענף בו נרשם גידול בהיקף המכירות הוא ענף השטיחים, מוצר שהפך בשנים האחרונות לחלק אינטגרלי מעיצוב הבית ללא קשר לעונה. לדברי יוליה קוריס, מנהלת השיווק של רשת השטיח האדום, "מדובר במוצר שהוא מעל לכל פרקטי, פונקציונלי שתוחם ומגדיר את העיצוב ובלעדיו החלל נראה מעט ריק. השטיחים הפכו לפופולריים במיוחד בעת בה רצינו להכניס לבית ממד עוטף ומלכד. הם אלה שהוסיפו את הרוך, השיק והפיניש לחדרים. הגידול ניכר לאורך כל השנה החולפת, גם בקיץ, הוכחה נוספת לכך שמדובר במוצר חוצה עונות שנותר רלוונטי כל השנה. בתוך כך, אני חושבת שההצלחה במכירות היא נגזרת של שקיפות המחירים שאנחנו מקפידים לייצר ולמגוון רחב של מוצרים שמתאים לכל כיס. הקפדנו ואנחנו ממשיכים להקפיד, להציע מבצעים מגוונים לאורך כל השנה, וגם בשיא העונה ניתן למצוא פריטים איכותיים במחירים אטרקטיביים".

במהלך 2020 ישראלים רבים שינסו, כאמור, מותניים ויצאו גם במלאכת שיפוצים יותר מורכבים. חדרי הרחצה היו מהחללים שזכו לטיפול המקיף ביותר שכן הם הפכו להיות חדר טהרה בו הם יכלו לשטוף את טרדות היום ולהירגע.

MODY. יחצ,
זמן למצות את המרחב הדיגיטלי. חדר בעיצוב MODY/יחצ

לשיטתה של עדי לביא, סמנכ"לית השיווק וקשרי האדריכלים של חברת MODY, שנת הקורונה בהחלט האיצה פרויקטי שיפוץ פרטניים ועתה, כשאנחנו עם הפנים לקיץ, עונת השיפוצים בשיאה. "התחום כולו חווה פריחה מאוד גדולה בשנה החולפת ובכל הקטגוריות. ניכר כי לישראלים נפל האסימון- הם הבינו את חשיבות התכנון, הנראות והנוחיות של הבתים וחששו פחות מבעבר ללכת על פרויקטים שעל פניו נחשבים ליותר גדולים ומורכבים כמו שיפוץ כולל לחדר הרחצה לדוגמה. ניכר כי השאיפה, מאז תחילת המגפה, היא להפוך אותם לספא לכל דבר והיישום הוא אינדיווידואלי ותלוי מאוד בטעמם של בעלי הבית. יש כאלה שהעדיפו לשלב מוצרים וצבעוניות סולידיים יותר ואחרים לקחו את השיפוץ לקצה ונטו לבחור צבעוניות לא שגרתית. כמו כן ראינו גם שילוב של טכנולוגיות מתקדמות בחדרי הרחצה אסלה חכמה ומחממת, ברזים אוטומטיים, מראות עם תאורה היקפית מובנת וכיוב".

עוד מוסיפה לביא כי במהלך השנה החולפת לרבים מאיתנו היה זמן פנוי למצות את המרחב הדיגיטלי, לדפדף ברשתות, לשאוב השראות וליישם אותן במרחב הפרטי שלהם: "קונים המשיכו להגיע לחנויות ובמקביל השקנו תוכנה בשם MODY VISION שמאפשרת לרכוש את המוצרים גם מרחוק", היא מסבירה. "הכלי הטכנולוגי, שפיתוחו אגב החל טרם המשבר אך הואץ בעקבותיו, התגלה כיעיל ועזר לקדם תהליכי בניה ושיפוצים גם במהלך החודשים המאתגרים ביותר. הוא אפשר וממשיך לאפשר לאנשי המקצוע שלנו לצאת יחד עם הלקוחות לסיור וירטואלי ולבחור מוצרים בהתאם למאפייני החלל, הטעם, הרצונות והתקציב, גם מרחוק. הצרכנים מצידם ראו בפועל כיצד המוצרים יראו במרחב הפרטי שלהם וידעו בכל שלב כמה זה יעלה להם".

ניגא שף. יחצ,
אם אין לכם יאכלו בחצר. ניגא שף/יחצ

ואכן, הנגשה שונה ויצירתית של המוצרים בחברות וברשתות הפכה לכלי חשוב ומרכזי בשנה החולפת. לשיטתה של יעל מוסקוביץ, מנהלת השיווק ומבעלי חברת ניגא שף FOR HOME, ההתנעה של פורמט סיורים וירטואליים באולם התצוגה שהנחילה החברה התגלתה כיעילה ביותר והובילה ללא מעט סגירות: זאת הייתה דרך טובה ואיכותית להמחיש לצרכנים את אופן הפעולה של אמצעי בישול שונים כמו תנורים, מקררים ומדיחים שהפכו לפריטים מבוקשים ביותר בפרט בעת בה חלק גדול מהזמן בילינו במטבח הביתי. באופן זה הצרכנים יכלו לראות כיצד כל מוצר פועל, איך נשמעות ההתראות ועוד. במהלך השנה גם זיהינו את הצורך של אנשים באמצעי בישול איכותיים ובחרנו להנגיש אותם לקהלים כמה שיותר רחבים. באמצעות פילוח צרכי השוק זיהינו דרישה למוצרי פרימיום איכותיים ברמות מחיר נגישות ולכן הרחבנו את טווח המחירים של מוצרים למבוקשים מאוד בתקופה הזאת כמו מיקסרים וטאבונים לסביבת החוץ. גם תנורי ה- combi steamer, שמצוידים במערכת חכמה שיודעת להתאים על פי סוג המזון את טכניקת הבישול ואת הטמפרטורה ואחוזי הלחות הנדרשים, היו ועודם פופולריים וכך גם מדיחי כלים מנירוסטה עם תכניות הפעלה קצרות במיוחד של כ-4 דקות למחזור הדחה".

  • עוד באותו נושא:
  • כלכלת בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully