וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מילגם EV-Edge תתקין מאות עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים בפתח תקווה

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 9:46

במסגרת הזכייה במכרז המוניציפלי הגדול ביותר שנערך בישראל עד כה להתקנת עמדות טעינה לכלי רכב חשמליים, תתקין החברה 700 עמדות ברחבי העיר. משרד האנרגיה צופה כי עד 2030 יהיו 51% מהרכבים בישראל חשמליים או היברידיים

העלייה הצפויה בשימוש בכלי רכב חשמליים או כאלו המשלבים מנוע בנזין עם מנועים חשמליים בישראל בשנים הקרובות והצורך לספק תשתית טעינה בעלת פריסה מטיבית, הביאו את החברה לפיתוח פתח תקווה לפרסם לפני מספר שבועות מכרז להקמת 700 עמדות טעינה ברחבי העיר בדגש על איזורי תעסוקה ומסחר, מרכז העיר וכן בשכונות המגורים.

במכרז, הגדול ביותר מסוגו עד כה בישראל זכתה חברת מילגם EV-Edge - שותפות בין קבוצת מילגם המעניקה שירותי ניהול חכם, גביה ושירותים לעיריות, גופים ממשלתיים וחברות פרטיות ובין EV-Edge המספקת פתרונות טעינה לכלי רכב חשמליים ונמצאת בבעלות קבוצת יוניון, יבואניתיצרניות הרכב טויוטה, לקסוס ו-GAC לישראל.

עמדת מילגם בפתח תקווה. מילגם EV-Edge,
עמדת טעינה בפתח תקווה/מילגם EV-Edge

טעינה מהירה

הפריסה תקיף בשלב ראשון 50 עמדות טעינה, אליהן יצורפו שאר העמדות בשנים הקרובות. פיזור שיושפע בין השאר מהביקוש לעמדות כאלו באיזורי מגורים בהם אין לתושבים אפשרות לטעינה בחנייה פרטית או כאלו בהם לא ניתן להקים עמדות בחניות בניינים משותפים. כיום עמדות טעינה מהירה מסוג DC בהספקים של 50 קילוואט ובעתיד עמדות בהספקים גבוהים אף יותר, יוכלו לאפשר טעינה של מכוניות חשמליות התומכות בסוג כזה של טעינה מהירה בתוך שעות ספורות. אם כי סביר להניח שרוב עמדות הטעינה תהיינה מהסוג האיטי (AC) הזולות יותר להקמה ותפעול.

זכיה במכרז זה מצטרפת לשורת פרויקטים דומים אותם מבצעת החברה במכרזים קודמים בהם זכתה דוגמת אלו של אחוזת החוף המקיף 70 עמדות ביולי 2020, מכרז של חברת אזורים, עיריית תל אביב, בית החולים תל השומר, 360 עמדות טעינה שיוקמו בהרצליה ועוד.

מגמת ההצטיידות של ערים גדולות בעמדות טעינה צפויה להתגבר בשנים הקרובות, כחלק מתוכנית משרד האנרגיה לספק תשתית טעינה שתענה על הביקוש לכלי רכב חשמליים. בתוכנית שהועברה לעיריות באוגוסט 2020, צופים אנשי משרד האנרגיה כי צי המכוניות החשמליות או ההיברידיות הנטענות הצפוי להקיף השנה אחוזים בודדים יצמח ל-16 אחוזים עד שנת 2025 ויגיע לכדי 51 אחוזים עד שנת 2030. המשמעות היא אלפי עמדות טעינה בערים הגדולות כאשר אחד התחשיבים הוא מפתח של כ-2,700 עמדות לאיזור עירוני בן 200 אלף תושבים כאשר מתוכן 15 הן עמדות ציבוריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully