וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכבת על ה-SPAC: דויטשה בנק חוזרת לצמרת טבלת ההנפקות

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 11:46

שיגעון הנפקות חברות הארנק עוזר לדויטשה בנק לבצע קאמבק לתחום ה-IPO העולמי והוא תופס יותר עסקאות מהבנקים הגדולים של וול סטריט. ומה בעתיד? "הקצב הנוכחי של ה-SPAC הוא לא בר קיימא"

השיגעון להנפקות חברות ארנק עוזר לדויטשה בנק לבצע קאמבק בתחום ה-IPO העולמי. התאגיד, שחתך את מצבת העובדים שלו בתחום המניות בשנת 2019, טיפס למעלה בדירוג הטבלה ברבעונים האחרונים וכעת מדורגת במקום ה-10 מבין היועצים בנוגע להנפקות ראשוניות. חברות ארנק פתוח הם חלק מרכזי מההצלחה הזו: החברה מצליחה לתפוס יותר עסקאות מאשר הבנקים הגדולים של וול סטריט כמו בנק אוף אמריקה וג'יי פי מורגן.

הבנק הגרמני היה בנקודת מפתח ליהנות מן הגאות, עקב העובדה כי לבנק הייתה פעילות עסקית בתחום ה-SPAC הרבה לפני כניסתו לאופנה. הגל האחרון של חברות הארנק הפתוח מהווה הזדמנות משמעותית במיוחד עבור דויטשה בנק ויכול להיות גורם חשוב לרווחיותו עקב העובדה כי העבודה לא דורשת משאבים משמעותיים לפי הערכה של ברקליס.

תחום פעילות השווקים הפיננסיים של דויטשה שפונה למניות אמור היה להיות "תחת לחץ משמעותי הרבה יותר" לאחר הרה ארגון שהוא עבר אך הוא "נהנה רבות מהבום ב-SPAC" לפי דבריו של אנליסט ברקליס עמית גואל. עוד הוסיף כי עבודה בתחום ה-SPAC יכולה לשחק "תפקיד משמעותי" בתפנית של הבנק בשנים הבאות.

דויטשה בנק. ShutterStock
דויטשה בנק/ShutterStock

הסיכון עבור חברות שנהנות מגל ה-SPAC כיום הוא שהן עלולות להידחק החוצה אם המחזורים של עסקאות יתחילו להתייבש. דויטשה בנק מקבלת חלק יחסי גדול יותר בדירוג שלה בטבלת ה-IPO מתחום ה-SPAC, יותר מכל בנק אחר לפי מידע שנאסף על ידי בלומברג.

הבנק היה מדורג 6 מקומות נמוך יותר בטבלה אם הנפקות ראשוניות שמקורן ב-SPAC לא היו נספרות לפי ניתוח של המידע. בנקים שנהנו לאחרונה מהגאות בתחום ה-SPAC עשויים להחזיר חזרה חלק מהעלייה בדירוג שלהם עקב העובדה כי העבודה בתחום ה-SPAC לא מעניקה יתרון בתחום ה-IPO המסורתי על פי אנליסט המחקר של Renaissance macro research הווארד מייסון.

מנכל דויטשה בנק כריסטיאן סווינג חיסל את חטיבת המסחר במניות של דויטשה בנק בשנת 2019 וקיצץ את תחום המניות בחטיבת השווקים הפיננסיים כחלק מתוכנית לחיסכון בעלויות ולהקטין את מאזן הבנק. מצבת העובדים ב-ECM(תחום המניות בשווקים הפיננסיים) בארצות הברית ירדה ב-40 אחוז בשנת 2019 על פי אישיים יודעי דבר. נציג הבנק סירב להתייחס לדברים.

החוזקה של דויטשה בנק בתחום ה-SPAC חוזרת אחורה לשנת 2007 כאשר היא הביאה לחברה צוות מחברת הברוקראז' האגדית Merchant Group. דיוטשה בנק החזיק בכ-30 אחוז מהשוק בחלק משנות ההתערבות, ימים שבהם מוצר ה-SPAC נחשב לנישה על פי ברקליס.

"הראינו כי הפעילות יכולה להיות יציבה לאורך שנים"

מבחינות רבות SPACs הם מושלמים עבור המבנה החדש והקטן של דויטשה בנק בתחום המניות: הם לא דורשים רוד שואו ארוך להגיע להיסחר בשוק וניתן להסתדר ללא צוות גדול של אנליסטים. החברה היא החברה החמישית הכי עמוסה בארגון של SPAC השנה, עלייה מהמקום השמיני בשנת 2020 על פי מידע שנאסף על ידי בלומברג. דויטשה בנק הקפידה להשקיע במותג ה-SPAC שלה למעלה מעשור והייתה כחלק ממחזורים גם בעבר, אמר בריאיון Eric Hackel ראש תחום הפתרונות האלטרנטיבים להנפקת מניות הגלובלי של החברה. "הראינו כבר לאורך זמן כי הפעילות שלנו בתחום ה-SAPC יכולה להיות יציבה לאורך שנים".

בוגרים מתוך הבנק הגרמני מנהלים גם מעצמות נוספות בתחום ה-SPAC. המנכל לשעבר Anshu jain מוביל את Cantor Fitzgerald שמדורג במקום ה-4 השנה מבין החתמים בתחום ה-SPAC. תחום ה-SPAC של קרדיט סוויס מובל על ידי Niro Stabinsky שהיה עובד של דויטשה בנק במשך למעלה מעשור. קרן החדשנות של סופט בנק שהשיקה בעצמה שלושה חברות ארנק פתוח מחזיקה בצוות שלה מספר גדול של עובדים לשעבר של דויטשה בנק וראש תחום בנקאות להשקעות לשעבר של דויטשה בנק מוביל חברת ארנק פתוח עבור חברת Centricus.

דויטשה בנק גם נהנתה מחזרה של מכירות מניות גדולות של חברות גרמניות, בין היתר על ידי תפיסת מקום מוביל כחלק מההנפקה הראשונית בהיקף של 1.8 מיליארד יורו(2.2 מיליארד דולר) של חברת האונליין למכירת מכוניות Auto 1 Group בחודש פברואר האחרון כמו גם הנפקה של חטיבה של חברת SAP SE בבורסת ניו יורק. החברה גם עובדת בימים אלו על ספין אוף של מגדל תקשורת של חברת Vodafone Group Plc בבורסת פרנקפורט שעושיה לגייס 2 מיליארד יורו.

הבנק הגרמני חשף בשבוע האחרון שהוא העלה את הבונוס השנתי שלו לשנת 2020 בחטיבת הבנקאות להשקעות בשיעור של 46 אחוז. תחום המסחר באגרות החוב, התורם הגדול ביותר ראה את ההכנסות שלו מזנקות בשיעור של 28 אחוז בשנה שעברה. הכנסות מרישום מניות ראשוניות רשם קפיצה של 155 אחוז הודות לפעילות שיא בתחום ה-SPAC.

אצל המתחרה האירופאית קרדיט סוויס, מנכל הבנק Thomas Gottstein ציין את ההצלחה בתחום ה-SPAC לאחר שההכנסות מ-ECM יותר הכפילו את עצמן בשנה שעברה והוסיף כי הוא ממשיך לראות ביקושים ערים במיוחד מאזור אסיה. Jeff Bunzel מנהל משותף של חטיבת ECM הגלובלית הזהיר כי הקצב הנוכחי של עסקאות SPAC הוא לא "בר קיימא לאורך זמן ". "יחד עם זאת הוא עדיין מאמין כי הן יישארו חלק משמעותי מהסביבה" הוא ציין בריאיון. אין ספק כי ישנם אלמנטים מסוימים של בועה כרגע אך זה יידעך בהמשך אמר Bunzel.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully