וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקורונה: רווח נקי של 93 מיליון שקל לישראכרט

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 12:49

למרות הירידה במחזור העסקאות בשל המגיפה, ההיפרדות מבנק הפועלים ותכנית ההתייעלות שיישמה, מסכמת ישראכרט שנה מאתגרת עם רווח נקי נאה. תמר יסעור, יו"ר הקבוצה: "ב-2021 נתמקד באסטרטגיות צמיחה, נגדיל נוכחות בשוק האשראי הצרכני ונוסיף מנועי צמיחה חדשים"

חברת האשראי ישראכרט פרסמה את הדוחות הכספיים לשנת 2020. מהדוח עולה כי מחזור העסקאות בכרטיסי אשראי לשנת 2020 הסתכם בכ- 158.6 מיליארד שקל, ירידה קלה לעומת כ-167 מיליארד שקל ב-2019. הרווח הנקי לשנת 2020 הסתכם בכ-93 מיליון שקל, לכאורה ירידה חדה לעומת כ-244 מיליון שקל ב-2019 (קיטון של כ-61.9%), אך למעשה, כאשר בוחנים את הרווח הנקי בנטרול ההשפעות החד פעמיות, מגלים כי הוא הסתכם בשנת 2020 בכ-181 מיליון שקל, בהשוואה לכ- 296 מיליון שקל ב-2019, כלומר, קיטון של כ-39% בלבד.

תוצאות הפעילות בשנת 2020, הושפעו בעיקר מהתפשטות מגפת הקורונה, שגרמה בין היתר, להתכווצות חדה בפעילות הכלכלית המקומית והעולמית, ירידה מהותית בפעילות בכרטיסי אשראי בתחומים שונים והרעה במצב המשק והלווים. בנוסף, אירעו בחברה שני אירועים חד פעמיים: תכנית התייעלות הכוללת פרישה מרצון של עובדי החברה, בסך של כ-45 מיליון שקל וכן הוצאה חד פעמית בגין הפסקת פרויקט טכנולוגי - מערכת לניהול לקוחות ואשראי - בסך של כ- 69 מיליון שקל.

תמר יסעור. תמר מצפי, גלובס, מערכת וואלה!
תמר יסעור, יו"ר קבוצת ישראכרט/מערכת וואלה!, תמר מצפי, גלובס

פרידה מבנק הפועלים

תמר יסעור, יו"ר קבוצת ישראכרט: "הגעתי לתפקיד יושבת ראש דירקטוריון ישראכרט בסופה של שנת 2020, כחלק מדירקטוריון חדש ומקצועי אשר משקף לראשונה את היותה של ישראכרט חברה נטולת גרעין שליטה. הפרידה מבנק הפועלים, אשר היווה בית חם לישראכרט במשך כ-45 שנים, אפשרה לנו לצאת לדרך עצמאית, וב-2021 נתמקד באסטרטגיות צמיחה, נגדיל נוכחות בשוק האשראי הצרכני ונוסיף מנועי צמיחה חדשים בתחום המוצרים הפיננסיים, כמו כניסה לשוק הביטוח. לא מדובר בשינוי של מה בכך, אלא בשינוי עמוק שמאפשר לישראכרט להמציא את עצמה מחדש כפלטפורמה מבוססת דאטה וכפלטפורמה של מגוון שירותים ופתרונות פיננסיים המוצעים ללקוח בעולם רב ערוצי, בהתאם לצרכיו".

ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל קבוצת ישראכרט: "כקבוצת כרטיסי האשראי הגדולה בישראל, סייענו בשנה זו לתעשיות רבות בדגש על סיוע לעסקים קטנים. השקנו מוצרים חדשניים, המאפשרים, לעסקים קטנים ובינוניים, להתחיל בפעילות של מכירות אונליין ללא צורך בהשקעות כספיות או ידע מוקדם. לאחר ירידה משמעותית במחזורי הפעילות בכרטיסי האשראי בתחילת משבר הקורונה, אנו עדים להתאוששות בהיקפי הצריכה במשק מאז הסרת הסגרים, ובהתאם, התאוששות גם בפעילות הקבוצה. בסיכום 2020 אנו רושמים רווח נקי של כ- 181 מיליון שקל -מנוטרל השפעות חד פעמיות -המבטא את השפעות משבר הקורונה, וכן את מהלכי ההתייעלות שביצענו".

רון וקסלר מנכל ישראכרט. סיון פרג,
ד"ר רון וקסלר, מנכ"ל ישראכרט/סיון פרג

שימור דרוג האשראי

וקסלר הוסיף: "כחלק מההיפרדות מבנק הפועלים שיפרנו בצורה משמעותית את האיתנות הפיננסית שלנו על ידי גיוון של מקורות אשראי, תוך שאנו נערכים למכירת ביטוח, ולביצוע השקעות נוספות במנועי הצמיחה של החברה כדי להמשיך במגמת הצמיחה וההובלה. אנו פועלים מתוך ראייה רחבה של כל מחזיקי העניין שלנו ושל השינויים הרבים בשוק הפיננסי, וממשיכים להשקיע בתחומים אשר ימנפו את האסטרטגיה של הקבוצה ויחזקו את מעמדה של ישראכרט כפלטפורמה פיננסית מובילה ומתקדמת בעלת ערך מוסף רב ללקוחות הפרטיים והעסקיים".

ערן וקנין, סמנכ"ל בכיר CFO, קבוצת ישראכרט: "יישמנו השנה תכנית התייעלות רחבה תוך הקפדה על שליטה הדוקה בהוצאות בתקופת המשבר, ואף אישרנו תכנית לצמצום מצבת כ"א בהיקף של כ- 220 עובדים, במהלך שנת 2021, מהלך אשר צפוי להניב חסכון שנתי, לאחר השלמתו, בטווח שבין 44-56 מיליון שקל. בנוסף, חיזקנו את איתנותה הפיננסית של החברה על ידי גיוון מקורות המימון תוך שאנו חותמים על הסכמים חדשים עם מספר גופים להעמדת קווי אשראי מובטחים בהיקף של 2.55 מיליארד שקל ובהתאמה הקטנו מסגרות בהיקף של 2.5 מיליארד שקל מבנק הפועלים. גיוון המקורות לצד מאזן ייחודי הנשען ברובו על יתרות חייבים בערבות בנקים אפשר את שימור דרוג האשראי של החברה גם בעת מאתגרת שכזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully