וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטובים להייטק: הכירו את תכנית "לוחמים להייטק", למען בוגרי היחידות הקרביות

בשיתוף Experis

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 8:47

לוחם שמשתחרר מצה"ל צריך לעבור פסיכומטרי ולימודים לפני שהוא מוצא עבודה? לא עוד. התוכנית הייחודית של Experis Academy פותחה במיוחד עם צה"ל ועמותת עתידים כדי לתת מענה למתעניינים בהסבה להייטק, ועוזרת להם להשתלב בשוק בקלות ובהצלחה. המחזור השלישי כבר יוצא לדרך

מחשב צבאי. ShutterStock
הטובים להייטק/ShutterStock

"אני מודה, הייתי סקפטית בהתחלה", אומרת עירית אברשטרק, מנהלת חטיבת Experis Academy, כאשר היא נשאלת לגבי תכנית "לוחמים להייטק". "חשבתי לעצמי - למה שצעירים אחרי הצבא ירצו ישר להתחיל לעבוד ולא להיות קצת בחופש או לטייל? אבל התוכנית התגלתה כהצלחה גדולה".

אברשטרק מנהלת את חטיבת Experis Academy מזה למעלה מארבעה שנים והיא מובילה את ההכשרות הטכנולוגיות הנעשות במסגרת החטיבה. Experis היא למעשה חברת בת של ManpowerGroup ישראל ומשמשת כזרוע הטכנולוגית, להקמה וניהול פתרונות ופרויקטים טכנולוגיים וכן להכשרה וגיוס לתפקידים שונים בתעשייה. כאשר הוקמה, לפני כ-14 שנים, היא נתנה מענה לצמיחה הגדולה של ההייטק בישראל: "לקחנו אקדמאים, שלא בהכרח למדו מדעי המחשב, והכשרנו אותם במשך כחצי שנה בתכנות", מספרת אברשטרק.

ההכשרה הזו הזרימה לעולם ההייטק הישראלי מאות אנשי מקצוע איכותיים ועם הזמן נרשמו שינויים משמעותיים, הן בצרכים והן באוכלוסייה: "הצטרפו גם אקדמאים מתחומים כמו מדעי החיים, כלכלה, משפטיים ואפילו מוזיקה, בתנאי שעברו בהצלחה את המיונים שלנו. אנחנו מבצעים מבדק קוגניטיבי ומבדק חדשני שפיתחנו בעצמינו לזהות פוטנציאל של יכולות תכנות. הסבות להייטק הן מיזם הכרחי להמשך התפתחות התעשייה, בטח בשנת קורונה, וכיום יש לנו מספר מסלולים, שמותאמים לתחומים השונים בתעשייה, מבדיקות תוכנה, דרך פיתוח בשפות שונות ועד תחומי האנליטיקה והעבודה עם נתונים ודאטה. אנחנו יודעים להיות דינאמיים, להגיב לצרכי התעשייה ולייצר מסלולי הסבה שיש דרישה לבוגרים שלהם".

המודל של Experis Academy פשוט מאוד: אם התקבלתם בתום המיון, תיהנו מלימודים במסלולי התוכנית בחינם. במהלך הקורס לא תוכלו אומנם לעבוד (כי הלימודים יום יומיים ואינטנסיביים), אבל בסיומם אנו מתחייבים למצוא לכם עבודה לשנתיים בתפקיד מתאים. בתום השנתיים הללו ואחרי שצברתם ניסיון רב, האפשרויות פתוחות בפניכם - להיקלט להעסקה ישירה במקום העבודה הנוכחי או למצוא עבודה אחרת. "אם למדתם מקצוע מסוים ונתקלתם בתקרת זכוכית, במקום לעשות תואר נוסף במקצוע שאתם לא בטוחים שיש לכם אופק קידום בו, יש לכם אופציה למסלול מקוצר של כמה חודשים, שמוציא אתכם לדרך חדשה", מסבירה אברשטרק. "המסלול הזה מתאים לאנשים עם יכולת למידה גבוהה, שיכולים לשבת במשך כמה שעות טובות בכל יום, להתרכז ולהפנים. זה מאוד אינטנסיבי וצריך תשוקה לתחום, כי זו באמת 'טירונות' טכנולוגית".

עבודה משרדתית באופן ספייס. ShutterStock
עוברים משטחי האש לעולם התכנות/ShutterStock

ספרי לנו על תכנית "לוחמים להייטק"

לוחמים להייטק הוא פורמט חדש אצלנו. בדרך כלל, אנחנו קולטים אלינו אקדמאיים, אבל צה"ל, מנהלת מקצוע לחיים ועמותת ידידי עתידים במסגרת תוכנית 'לוחמים להייטק' פנה אלינו כי הבין שקיימת בעיה עם היציאה של הלוחמים שלו לאזרחות. בזמן שבוגרי היחידות הטכנולוגיות מסתדרים ומוצאים את מקומם בזכות ההכשרה שקיבלו בזמן השירות, הלוחמים צריכים לעבור מסלול של פסיכומטרי ולימודים וזה יוצר סיטואציה לא שוויונית עבורם. לכן, הצבא הציע שנבנה ללוחמים הללו תכנית הכשרה מיוחדת. בזמן התוכנית, השס"ן (שירות סדיר נוסף) שלהם מתארך, כך שהם יכולים לקבל את כל ההטבות שמגיעות עם החוגר וללמוד בלי לחץ ועמותת עתידים מממנת את רוב עלויות הקורס ומעניקה מלגות קיום ללוחמים המשוחררים. בסוף הקורס, אנחנו מוצאים להם עבודה בתפקיד מתאים".

"את הקורס הראשון פתחנו ביולי 2020", היא מוסיפה. "מצד אחד, היה רישום גבוה, כי אף חייל לקראת שחרור לא תיכנן נסיעה לטיול הגדול, בגלל הקורונה. מצד שני, המבחן שלנו בסופו של דבר הוא למצוא מקומות עבודה למשתתפים וכמובן שזה קשה השנה יותר מתמיד. בתור התחלה, בדקנו את הלוחמים, כדי לוודא את ההתאמה שלהם והזיקה הטכנולוגית. הופתענו מהיכולת שלהם להסתגל במהירות למעבר החד משטחי אש - ללימודים. הלוחמים בקורס הראשון היו רציניים מאוד וסקרנים. הייתה לנו כיתה של 20 תלמידים ול-70 אחוז מתוכם כבר מצאנו עבודה, כך שמדובר בהצלחה ענקית בהתחשב בכך שבהייטק יש דרישת סף של תואר אקדמי. עבור הקורס הנוכחי אני מאמינה שכבר יהיו לנו 90 אחוזי הצלחה במציאת תפקידים מתאימים לבוגרים ובימים אלו כבר יוצא לדרך המחזור השלישי".

אבל למה חברות בהייטק מוכנות לקחת לוחמים, שרק עכשיו סיימו את השירות הצבאי ועברו הכשרה?

"המעסיקים מאוד אוהבים אותם, והם רוצים לקלוט את החבר'ה האלה שתרמו למדינה. הם פתחו עבורם דלתות למרות שהם לא מועמדים קלאסיים בוגרי תואר. ברור שאי אפשר ללמד הכל בזמן קצר, אבל בנינו עם צה"ל פרופיל של תכנית הכשרה, שתהיה ממוקדת ותאפשר לאנשים שהגדרנו כמתאימים להיכנס למעגל העבודה בצורה מדויקת, ולהביא ערך כבר מהיום הראשון. השוק צמא לבודקי תוכנה, אז התמקדנו בתחום הזה וכבר רואים את התוצאות - חברות הייטק מכל הסוגים מהסטארט-אפים ועד לגדולות ביותר, רוצות להביא אליהן את הלוחמים".

עובדים בחברת סטארט-אפ. ShutterStock
"המעסיקים אוהבים אותם, ורוצים לקלוט את החבר'ה שתרמו למדינה"/ShutterStock

איפה עובדים כיום הלוחמים שסיימו את הקורסים?

בוגרי 'לוחמים להייטק' משתלבים היום בחברות ביטחוניות, חברות סטארט-אפ ובכל מקום אפשרי, רק לציין מספר דוגמאות - אלביט, אמזון, מכבי שירותי בריאות, שטראוס, מטרופולינט ועוד ועוד. הפניות אלינו מצד חברות שמחפשות אותם, רק הולכות וגדלות, ואנחנו מקפידים לשבץ כל בוגר/ת במקום הכי מתאים לשני הצדדים".

חשוב גם לציין את שיתוף הפעולה של יחידת 8200", מדגישה אברשטרק. "זה האקס פקטור הגדול של התוכנית. הסילבוס נבנה בשיתוף פעולה איתם, כדי שיכלול את הטכנולוגיות הכי חדישות ורלוונטיות לתעשייה. בוגרי היחידה הגיעו, בהתנדבות, כדי לעשות ללוחמים שבקורס סימולציות לראיונות עבודה, כך שיש להם תרומה אדירה להצלחה הזו. הם באים מהמקום הערכי, לתת סיוע ללוחמים ויפה לראות את זה. זה גם המקום להגיד תודה לעמותת ידידי עתידים תכנית 'לוחמים להייטק' ומנהלת 'מקצוע לחיים' בצה"ל, שהם השותפים שלנו בקידום של המיזם החשוב הזה".

לסיום, היא אומרת: "זו באמת תכנית מרגשת. אנחנו רואים התאוששות יפה בשוק ההייטק כרגע ולכן חשוב שהתוכנית תימשך, גם ברמה הערכית וגם כי היא נותנת מענה לכל הצדדים המעורבים".

בשיתוף Experis
  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • הייטק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully