וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס מיליונים לתנובה: "ניצול בוטה של אמון הציבור"

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 16:28

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה את העיצום על החברה, לאחר שלטענתה הטעתה צרכנים במכירת מוצרי עוף, כאשר הציגה מצג לפיו החברה מעורבת בייצורם ובהבטחת איכותם, למרות שבפועל שימשה רק כמפיצה

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת "אגודה שיתופית תנובה מרכז שיתופי לשיווק תוצרת חקלאית בע"מ" על הטלת עיצום כספי בסך 8,640,000 שקל. ההודעה נשלחה למנכ"ל תנובה, אייל מליס.
מדובר בעיצום גבוה שעל פי הודעת הרשות, מדגיש את חומרת ההפרות, אך גם מביא בחשבון שלתנובה אין הפרות קודמות ולכן העיצום הכספי הופחת ב 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן, מ-10,800,000 שקל ל- 8,640,000 שקל.

החקירה החלה בעקבות מידע שהגיע לרשות, ממנו עלה כי תנובה שיווקה עשרות סוגי מוצרי עוף וחלקי עוף באריזות הנושאות את השם "תנובה".
על גבי האריזות נכתב (אחד מהשניים): "לקוח נכבד! תנובה עושה הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר, אנא פנה אלינו בכתב בצירוף האריזה" / "לקוח יקר, אנו עושים הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר אנא פנה אלינו בצירוף האריזה". כן הוצג לוגו תנובה באופן בולט על גבי המוצרים, שעל חלקם נכתב: "תנובה איכות מובחרת".

אייל מליס. רמי זנגר,
אייל מליס, מנכ"ל תנובה/רמי זנגר

רק שירותי הפצה

אולם המוצרים האמורים יוצרו על ידי חברת "קורניש חן (1987) בע"מ" ולא על ידי תנובה, ומעורבותה של תנובה באה לידי ביטוי רק במתן שירותי הפצה למוצרים אלה.
על פי הרשות להגנת הצרכן, תנובה היא גורם ותיק ומרכזי מאוד בתחום מוצרי העוף, ונהנית ממוניטין רב. המסרים שנשאו המוצרים כללו הן את לוגו תנובה והן אמירות מפורשות לגבי אחריותה של תנובה לטיב המוצרים.

מסרים אלה עלולים להטעות את הצרכן באשר לקשר בין מוצרים אלה לבין תנובה, בכך שהם מציגים את המוצרים כמוצרים של תנובה, ומותירים את הרושם כי לתנובה מעורבות מלאה בכל, על כל המשתמע מכך.
בפועל, הקשר של תנובה למוצרים אלה בא לידי ביטוי בהפצתם לקמעונאים, ולא בייצור המוצרים, המתבצע כולו על ידי קורניש חן. דבר זה מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה. לכן החברה נמצאה כמפרה לפי סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי.

"פגיעה וניצול"

אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות וראש אגף חקירות ומודיעין, מסרה כי: "מדובר בעשרות מוצרים שבכולם תנובה הטעתה את הצרכנים כאשר הציגה לגביהם מצג שווא לפיו היא מעורבת בייצורם ואבטחת איכותם. יש כאן ניסיון לנצל את המוניטין שיש לחברה בקרב ציבור הצרכנים ובאמצעותו לשווק לציבור מוצרים שלא יוצרו על ידה והיא כלל לא הייתה מעורבת ביצורם. זהו ניצול בוטה של האמון שהציבור נתן לחברה. הרשות ממשיכה בפעילותה נגד חברות המטעות את הצרכנים ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully