וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בנק ירושלים: הבירוקרטיה תביא לזינוק במחירי הדיור

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 18.3.2021 / 17:45

גיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים, מתריע: "כל ממשלה שתקום פה חייבת להציל את ענף הנדל"ן ולהתיר את הבירוקרטיה, אחרת נראה כאן דירות במחירים גבוהים וחסרי תקדים. זו המגמה וחייבים לעצור אותה"

מנכ"ל בנק ירושלים מזהיר היום כי המשך הבירוקרטיה בזירת הנדל"ן יביא לעליה חסרת תקדים במחירי הדיור.
גיל טופז מנכ"ל בנק ירושלים היה זה שחזה נכון, בשיא הקורונה, כי אין בסיס לחשש שהישראלים יעצרו את תשלומי המשכנתא. עתה, פחות משבוע לפני הבחירות, משמיע מנכ"ל בנק ירושלים גיל טופז מסר לממשלה הבאה, ומתריע כי הבירוקרטיה פוגעת בצורה חזקה בענף הנדל"ן ואם המדינה לא תתערב, לטענתו, מחירי הדיור ינסקו למחירים שטרם נראו בישראל.

לדבריו, "בינואר 2021 נותרו "על המדף" 39,000 דירות חדשות למכירה לעומת 49,668 לפני שנה. מדובר בירידה של 20%. כבר בתוך תקופת הקורונה ניתן היה לראות את עליית המחירים בשוק הנדל"ן.
טופז מוסיף כי האוכלוסייה בישראל ממשיכה לגדול, אך היצע הדירות למכירה קטן: "ממשלת ישראל לא טיפלה במשבר הדיור ההולך וגדל", אומר טופז, "ומשבר הקורונה החריף משמעותית את המצב. אנחנו עוקבים אחר הנתונים בדאגה".

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
אתר בנייה. חלום הדירה עלול להתרחק/ShutterStock, שאטרסטוק

חזה את סוף הקפאת המשכנתאות

בכירים בבנק ירושלים מאשרים שמעקב אחר התחלות הבנייה בישראל בשנה האחרונה מצביע על ירידה חדה במספרן. המשמעות - קושי גדול בעתיד הקרוב למצוא דירה, ואלה שימצאו יגלו כי מחירה גבוה דרמטית מהמחיר הריאלי שלה.

בשיאו של משבר הקורונה, חזה טופז את סיומה המהיר והטוב של תקופת הקפאת המשכנתאות, בעוד שהחשש מאי יכולתם של הישראלים להחזיר את תשלומי המשכנתא התגבר, ניבא טופז כי הישראלים ישובו לשלם כרגיל את תשלומי המשכנתא לאחר ההפשרה, מה שאכן קרה בפועל, כפי שעולה מנתוני בנק ישראל.

יותר הייטק, פחות תיירות

בתחילת המשבר, כ- 25% מהמשכנתאות נכנסו להקפאה. בנק ירושלים ביצע לאחרונה סקר ייחודי בקרב לקוחותיו ובדק מדוע הם מקפיאים את המשכנתא. תוצאות הסקר מראות כי כ- 10% מהלקוחות שהקפיאו את המשכנתא, חוו משבר כלכלי אמיתי, ושאר הלקוחות הקפיאו מתוך אי וודאות וחשש לעתידם הכלכלי. בינואר האחרון, פרסם בנק ישראל, כי אחוז המשכנתאות המוקפאות ירד ל- 8% בלבד, נתון המחזק את תוצאות הסקר ואת תחזיתו של טופז.

בנק ירושלים מתמחה בבנקאות משלימה ומציע פתרונות בנקאיים ללקוחות שחשבונות העו"ש שלהם מתנהלים בבנקים אחרים, בדגש על משכנתאות, אשראי צרכני וכרטיסים נטענים (Pre-paid) לאוכלוסיות שונות. בבנק ירושלים מעריכים שההאטה בישראל תישאר נמוכה ביחס לשווקים אחרים בעולם שנפגעו במשבר הקורונה. "יש כאן גם עניין של מזל. בנק ירושלים יותר מוטה הייטק ופחות תיירות", מסביר טופז, "העולם של העסקים הבינוניים והקטנים קרס, ובהמשך נראה גם עוד קריסות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully