וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכנסה ללידה ויצאה בלי שליטה על הסוגרים: תביעה כנגד בית חולים בצפון

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 13:17

התינוק סירב לצאת, הרופאים יילדו באמצעות מכשיר ואקום והתוצאה הייתה קרע עצום בסוגר האנאלי של היולדת, שגרם לה להתפטר מעבודתה בשל הצורך להיות בקרבת שירותים. הסכום הנתבע: 2.5 מיליון שקל

טחורים. ShutterStock
סבל גדול, לא עלינו/ShutterStock

שוו בנפשכם כי אתם עוברים הליך פרוצדורלי רפואי די סטנדרטי, אך יוצאים ממנו עם חוסר יכולת לשלוט על הגזים שאתם מפריחים ועם הכרח להימצא בקרבת שירותים. מצטייר כמציאות בלתי אפשרית? בהחלט , אך זה בדיוק מה שקרה לפ' , בחורה צעירה שהגיעה בסתיו 2016 לאחד מבתי החולים הגדולים בצפון הארץ על מנת ללדת את בנה. שום דבר לא מכין אותה לרגע הנורא מכל בו תבין כי אינה יכולה לווסת את הגזים שיוצאים ממנה. במקרה שלה, כמו בעשרות אלפי מקרים אחרים, העובר מבושש לצאת והיא מקבלת זריקת פיטוצין לזירוז, אלא שדקות ארוכות חולפות וזה לא מראה נכונות להגיח לאוויר העולם. זמן נוסף עובר, והקטנצ'יק נכנס למצוקה עוברית ומצבו הולך ומידרדר. בנקודת זמן זו על ציר הלידה מתקבל ההחלטה ליילדו באמצעות מכשיר וואקום.

מדובר במכשיר שאיבה קטן המורכב מכיפת מתכת או סיליקון, משאבה וצינור גומי. בלידת ואקום מצמידים את כיפת הוואקום לראש התינוק ומושכים אותו החוצה. המשיכה מתבצעת בתיאום עם הופעת הצירים, יחד עם חתך (אפיזיוטומיה) באזור החיץ. אלא כפי שנכתב בתביעת הנזיקין שהוגשה לפני מספר ימים בבית משפט השלום בתל אביב, הרופא הצמיד בטעות את המכשיר באופן שגוי, מה שהוביל לקרע עצום בסוגר האנאלי של היולדת.

דוד פייל. לני מידן,
טוען כי מדובר במקרה מובהק של רשלנות רפואית. עו"ד דוד פייל/לני מידן

כתוצאה ממה שנטען כרשלנות של הצוות המיילדותי בביה"ח, באי כוחה של האישה עו"ד דוד פייל ומיכל תמם-פרישמן, טוענים כי היא סובלת מחוסר שליטה על הסוגרים, דליפת צואה ודליפת גזים. בכתב התביעה נטען כי רשלנות בית החולים הפכה את חייה של פ' על פיהם. פ', שהייתה מורה במקצועה, נאלצה לפרוש מההוראה ולעבור לעבוד במשרה פקידותית פחותה על מנת שתוכל להימצא ליד שירותים בכל רגע נתון. כמו כן, היא מוגבלת במאמצים, אשר עשויים להחמיר את הפגיעה האנאלית ולגרום לבריחת צואה ולפיכך היא מעסיקה עזרה בשכר לצורך משק הבית.

על פי חוות הדעת של ד"ר שמואל לוין, מומחה בגינקולוגיה ובמיילדות, מפורום רופאים, שצורפה לכתב התביעה, מדובר ברשלנות רפואית לאחר שמצא כי הצוות הרפואי של בית החולים סטה מהפרקטיקה הרפואית המקובלת שכן בנסיבות הלידה היה מקום לסיימה בניתוח קיסרי. פרופ' לוין מדגיש עוד כי ההסבר האפשרי היחיד במקרה של התובעת לסיבוך מסוג זה הינו תפיסה של רקמת הנרתיק מתחת ל-cup מכשיר הוואקום ומשיכתה.

לדברי עו"ד פייל, הטיפול הרפואי אשר ניתן לתובעת על ידי הנתבעת ו/או מי מטעמה היה רשלני, כושל, רצוף טעויות ומנוגד לכל הסביר והמקובל בנסיבות. אילו הצוות הרפואי היה מבצע את מלאכתו במיומנות סבירה, תוך טיפול ראוי, נוקטים ברמת זהירות סבירה, מפעילים שיקול דעת סביר והלידה היתה מסתיימת בניתוח קיסרי ו/או בשלב מוקדם יותר ו/או הלידה המכשירנית הייתה מבוצעת כדבעי, נזקיה היו נמנעים. עם זאת, יש לסייג כי עדיין מדובר בשלב מוקדם מאוד של התביעה.

לאור הנזקים שנגרמו, כתב התביעה כולל דרישה לפיצוי כספי של 620 אלף שקלים בגין הנזקים המיוחדים כאשר בית המשפט מתבקש לפסוק לטובתה סכום נוסף בגין נזקיה הכלליים ועד לתקרה המותרת לתביעה בבית משפט השלום שעומדת על 2.5 מיליון שקלים

על פי התביעה, כתוצאה מרשלנות בית החולים נגרם לתובעת קרע במחיצה הרקטו-וגינלית עם מעורבות של הסוגר האנאלי. כאשר חרף ניתוחים שעברה נותרה עם נזק משמעותי לסוגר האנאלי, המתבטא בחוסר שליטה מלאה על גזים וצואה. בנוסף לתסמינים הישירים של כאב ואי שליטה על סוגרים שנגרמו בלידה, נאלצה התובעת לסיים את הריונה השני בצורה יזומה וזאת בשל החשש מפגיעה נוספת בסוגר האנאלי.

  • עוד באותו נושא:
  • תביעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully