וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה אופנתית: למרות הטלטלות, זינוק ברווחי Adika

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 12:34

על אף הסגרים והמשבר הניהולי שבשיאו פרש המייסד והמנכ"ל הקודם, מציגה רשת האופנה עלייה בהכנסות וברווחים. המנכ"ל רועי הסל: "אנו שבעי רצון מהעובדה שהיקף ההכנסות ברבעון הרביעי מפעילות המגזר הבינלאומי מתקרב לראשונה להיקף ההכנסות מפעילות החברה בישראל"

Adika, רשת האופנה, פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2020, ונדמה שלתוצאות טובות יותר לא יכלו המשקיעים לפלל: עלייה של כ-30% בהכנסות מפעילות Adika בשנת 2020 אשר הסתכמו בכ-193 מיליון שקל לעומת כ-137 מיליון שקל בשנת 2019.

הדוח החיובי מגיע בתום שנה רבת תהפוכות שהחלה עם משבר הקורונה, הסגרים ופרישת מייסד ומנכ"ל הרשת, דדי שוורצברג, שהתפטר מהחברה בחודש אפריל 2020. ביחד עם שוורצברג עזבו חברי ההנהלה הקודמת והחברה רשמה שפל בשוויה.

בהמשך הוגשו גם תביעות הדדיות בין שוורצברג לקבוצת גולף (שרכשה את החברה בשנת 2015), אך במהלך השנה לובנו המחלוקות והושגו הסכמות בין הצדדים, דבר שבוודאי תרם להתאוששות המרשימה שרשמה החברה תחת המנכ"ל החדש, רועי הסל.

יש לציין כי לאחרונה נרשם גידול בפעילות רשתות האופנה בישראל, לאחר שבניגוד לחלק מההערכות שחזו לענף משבר, התברר כי העובדה שהישראלים כמעט שלא טסו לחו"ל במהלך 2020 פיצתה על הסגרים במהלכם שבתו החנויות. כאשר מוסיפים לכך את הגידול דרמטי בפעילות הבינלאומית של Adika, ניתן להבין את הזינוק ברווחיה.

גידול בפעילות הבינלאומית

הנה עיקרי הדוח: הרווח הגולמי (מפעילות Adika) בשנת 2020 הסתכם בכ-100 מיליון שקל עלייה של כ-27% לעומת שנת 2019, עם גידול של 43% ברווח התפעולי בשנת 2020, שהסתכם בסך של 13.5 מיליון שקל לעומת 9.5 מיליון שקל בשנת 2019.

כן דיווחה החברה על צמיחה משמעותית בפעילות הבינלאומית: גידול של 327% בהכנסות בשנת 2020 (לעומת 2019), שהסתכמו לסך של כ-65.3 מיליון שקל. ההכנסות בפעילות הבינלאומית ברבעון הרביעי מתקרבות לראשונה להיקף ההכנסות מפעילות החברה בישראל.

בנוסף נמסר כי בכוונת החברה לפעול להמשך ביסוס פעילותה הבינלאומית, המהווה נדבך מרכזי בהתפתחותה העסקית של החברה.

רועי הסל, מנכ"ל עדיקה. יח"צ,
רועי הסל, מנכ"ל Adika/יח"צ

"התייעלות בכל תחומי הפעילות"

רועי הסל, מנכ"ל Adika, מסר: "אנו מסכמים את שנת 2020 עם תוצאות חזקות, זאת על אף האתגרים איתם התמודדה החברה בשנה זו ובכללם השינויים בהנהלת החברה והשפעות משבר הקורונה. במהלך השנה פעלנו לקידום מהלכים עסקיים ותפעוליים הן בחנויות הפיזיות והן בפעילות האון ליין בארץ ובחו"ל, בין היתר, על ידי אופטימיזציה בפעילות השיווק, הידקנו את מדיניות התמחור והמשכנו לייעל את הפלטפורמה הטכנולוגית תוך התייעלות בכל תחומי הפעילות.

כמו כן, פעלנו לחיזוק הפעילות הבינלאומית בארה"ב, אשר נמצאת במגמת צמיחה מואצת ומהווה נדבך משמעותי בהתפתחותה העסקית של החברה. בנוסף, התמקדנו בפיתוח מנועי צמיחה נוספים ובתוך כך במהלך חודש ינואר השקנו את פלטפורמת המסחר המקוונת הבינלאומית של החברה גם בבריטניה. אנו שבעי רצון מהעובדה שהיקף ההכנסות ברבעון הרביעי מפעילות המגזר הבינלאומי מתקרב לראשונה להיקף ההכנסות מפעילות החברה בישראל. אנו מאמינים כי כלל המהלכים שאנו מובילים יהוו בסיס איתן להמשך הצמיחה החזקה של עדיקה בשנים הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully