וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס הבחירות 2021 מארח את יאיא פינק, מנכ"ל תנועת "דרכנו"

סיגל בן דוד

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 17:54

"לציבור בישראל יש מעט מדי כח. אנשים מרגישים שהם הולכים לקלפי ואף אחד לא סופר אותם, והרבה מאוד פעמים מרמים אותם"

פינק, אמר את הדברים לטל שלו, כתבת פוליטית בוואלה, בכנס בחירות 2021 של קבוצת הג'רוזלם פוסט".

"בתנועת 'דרכנו' אנחנו טוענים שהחלוקה הדיכוטומית בין ימין ושמאל, כן או לא ביבי, פחות רלוונטית". הוא הסביר. "אנחנו מנסים לבנות חלוקה ערכית ותשתיות שהן יותר ארוכות טווח".

פינק מגדיר עצמו כאיש שמאל ציוני ומוחה על הבעלות שניכסו לציונות וליהדות בימין.
"אני לא חושב שמי שבימין הוא ציוני יותר ממי שנמצא בשמאל, ומי שגר בבני ברק יהודי יותר ממי שגר ברמת השרון או בתל אביב. 'דרכנו' מנסה לשבור את הגבולות ולפנות לאנשים על בסיס הערכים. יש רוב מתון ודומם שיש לו הרבה מן המשותף".

לאחר שנה כמנכ"ל התנועה, שואף פינק להחזיר את אמון הציבור בפוליטיקאים. "לציבור בישראל יש מעט מדי כח. אנשים מרגישים שהם הולכים לקלפי ואף אחד לא סופר אותם, והרבה מאוד פעמים מרמים אותם. חלק מתפקיד 'דרכנו' הוא להחזיר את האמון בפוליטיקה. אנחנו מחמיאים לנתניהו כשצריך כמו בהסכמי אברהם, ואפילו חטפנו מהשמאל בגלל זה, או במקרה בו הבאנו שרים מהימין לעצרות לזכר רבין. אנחנו מאמינים שצריך להרחיב את השיח כמה שיותר וללמוד להקשיב גם למי שאתה לא מסכים איתו".

התנועה מפעילה את דמוקרטTV., ערוץ תקשורת עצמאי הפועל על מימון המונים וכולל כיום כ 7000 מנויים."הקמנו את הערוץ לאחר הנאום של לוסי אהריש שפוטרה בגלל דבריה. היה לנו חשוב שיהיה פה גוף תקשורת חף מאינטרסים. בליכוד אגב לא אהבו את זה ועתרו לוועדת הבחירות כדי לסגור אותנו, שזה צעד הזוי ועצוב. אנחנו מארחים את כל הקשת הפוליטית, אבל הליכוד רוצה תקשורת בשליטתו, ואולי הוא מפחד מתקשורת עצמאית ודמוקרטית".

בסיום דבריו, התייחס פינק לשאלת החזרת האידאולוגיה לפוליטיקה: "צריך להחזיר את האידאולוגיה לפוליטיקה, גם מימין וגם משמאל. הדבר הכי קריטי זה לצמצם את הכפייה הדתית בישראל. זה הגורם מספר אחת להרחקת יהודים מהיהדות. העצה שלי היא לחזור ולדבר על אידאולוגיה. כשנתניהו עושה משהו טוב תחמיאו גם בשמאל, כשאתם תקדמו את האידאולוגיה שאתם מאמינים בה אנשים ירצו להצביע".

יאיא פינק, מנכ"ל תנועת "דרכנו". מרק ישראל סלם,
יאיא פינק, מנכ"ל תנועת "דרכנו"/מרק ישראל סלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully