וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בחירות 2021 מארח את האלוף במיל' גרשון הכהן, תנועת הביטחוניסטים

סיגל בן דוד

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 17:55

"צה"ל לא מדבר על הרעיון המרכזי, שהוא על מה נלחמים. מלחמה היא אירוע לאומי, ואי אפשר לדבר רק מקצועית נטו"

את הדברים אמר האלוף הכהן בראיון עם טל לב רם, הכתב הצבאי של מעריב, בכנס בחירות 2021 מבית קבוצת ה"ג'רוזלם פוסט", בו דנו על אופי תנועת הביטחוניסטים, מגמות בקצונה הבכירה, עתיד צה"ל ועוד.

"תנועת 'הביטחוניסטים' הוקמה לפני שנה". אמר האלוף הכהן. "ותפקידה להציג עמדה של יוצאי מערכת הביטחון על כל גווניה, שמתרכזת סביב אמירה שעתידנו בארץ ישראל לא יכול להבטיח ביטחון למדינת ישראל עם תוכניות הנסיגה לגבולות 1967. מטרות התנועה הן החלת ריבונות, חיזוק המשילות בארץ, והכרה בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה בגבולות בטוחים".

הכהן הוסיף כי לתחושתו, יש צורך להציב אלטרנטיבה אחרת. "אני על המגרש הזה מהיום שהשתחררתי ומחובתנו להעמיד דעה שונה. לדוגמא מצב שבו אני מציג את עמדתי בכנס בברלין, ובו בזמן סתיו שפיר קוראת לא להחשיב את דבריי כי רוב מערכת הבטחון סבורה אחרת. וחשוב לי להדגיש, אנחנו לא מיעוט. ניתן לראות חד משמעית שהמגמות של הקצונה הצעירה כיום, הן ימניות יותר מאשר בעבר. ואין לזה קשר לבית או לזרם בו גדלת, אלא מתרחשת התבוננות עניינית בשינויים בתופעת המלחמה".

במענה לשאלה כיצד קורה שבמדינה מיליטריסטית כמו ישראל, תומכים בכירי הצבא בעמדות של נסיגת גבולות, טען האלוף הכהן כי "ההסבר נובע מהניצחון של מלחמת ששת הימים ומתפיסת היכולת שלנו. הם אומרים שאנחנו יכולים להרשות לעצמנו לסגת כי אנחנו כאלה חזקים שנוכל להפוך את המצב בחזרה. אבל צה"ל לא יכול בקלות לשנות את המשוואה ברצועת עזה, לא ביום אחד".

הכהן הזכיר בדבריו את מודל ה"מה" ולא רק ה"איך" של צה"ל ואת החלקים הרעיוניים שמניעים חיילים בקרב."בפלמ"ח סביב המדורה דיברו על רעיונות שהם לאו דווקא פוליטיים, אלא גם אידאולוגיים. צה"ל לא מדבר על הרעיון המרכזי - שהוא על מה נלחמים? נלחמים גם עם תשוקה לאומית, מלחמה היא אירוע לאומי, ואתה לא יכול לדבר נטו מקצועי . עימאד מורנייה או סולימאני לא באו רק בעקבות ההיבט המקצועי".

בנושא הביקורת על חלקו בתהליך ההתנתקות כקצין בכיר, ציין האלוף הכהן כי פעל באחריות כמצופה ממפקד בצה"ל. "ידעתי מה אני עושה והייתי בשיא המודעות. ידעתי, בין היתר, שאם אני ועוד עשרות אנשים נסרב פקודה זו תהיה הזדמנות לטהר אנשים נפלאים ועלול להתדרדר לשפיכות דמים."

בסוגית מוכנות צה"ל למערכה בשתי חזיתות והכיוון אליו הולך כיום הצבא, ציין האלוף הכהן כי "צה"ל של ששת הימים היה מסוגל להילחם בשתי חזיתות, אבל מאז קרו כמה דברים. הצבא היום קטן והבעיות הצבאיות הן מול אויב נעלם, כזה שאתה מרים משקפת ולא רואה אותו, וזה גורם לכך שנדרש ריכוז מאמץ בזירה אחת כך שלא יהיה מספיק ריכוז מאמץ בזירה אחרת. אני מלא הערכה לרמטכ"ל שמבין שהוא צריך להוביל את צה"ל לחדשנות שתוביל אותו לניצחון מול חיזבאללה, כי חיזבאללה יצר משהו חדשני ומאתגר. מה שחסר לצה"ל זה שעם ההליכה קדימה טכנולוגית, הוא גם נוטה לסגור יחידות בינוניות שנחוצות בגזרות נוספות כמו יהודה ושומרון ואחרות".

האלוף במיל' גרשון הכהן, חבר תנועת הביטחוניסטים. מרק ישראל סלם,
האלוף במיל' גרשון הכהן, חבר תנועת הביטחוניסטים/מרק ישראל סלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully