וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס בחירות 2021 מארח את ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים

סיגל בן דוד

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 17:56

"צריך ליצור מקומות עבודה עם הכנסה גבוהה והתעשייה היא המפתח לכך"

בראיון במסגרת "כנס בחירות 2021" של הג'רוזלם פוסט ומעריב התייחס ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, למשבר הקורונה ברמה הכלכלית הלאומית ולפתרונות למגזר העסקי: "אני אזרח מודאג".

"אין ספק שהתעשייה הישראלית בשנה האחרונה של הקורונה הצליחה למצב את עצמה בתור מי שנותנת למדינה את העצמאות היצרנית מחד, ומי שמצליחה לאפשר את ההכנסות לאזרחים שלה מאידך. זו הייתה שנה של בלימה. הייתה לי ביקורת על מדיניות הסגרים, אבל כתעשייה קיבלנו פתרונות. היו דברים שהצלחנו לממש כמו פיילוט ההכשרות המקצועיות לאלפי עובדים, אבל צריך לעשות יותר ולהביט אל האופק. אני מקווה שאנחנו אחרי הקורונה הבריאותית, אבל הקורונה הכלכלית עוד כאן".

ד"ר תומר התייחס לתוכנית 100 הימים שלו לעידוד הצמיחה וציין כי בעזרתה המשק יכול לעבור ממצב משברי לצמיחה ולייצר אלפי מקומות עבודה. "כל המפלגות מציגות תוכניות. בכל תכנית יש משהו טוב, אבל הוא לא השלם. יצאנו בקריאה והוצאנו את תכנית 100 הימים ליום שאחרי, שתיצור את האסטרטגיה, אך גם למצוא את מקורות המימון לזה. צמיחה מביאים על ידי יצירת מקומות עבודה שווים. מקום עבודה עם שכר מעל החציוני, ואם אפשר מעל הממוצע. חשוב לעשות את זה שוויוני. הקורונה פילגה את העם, יש שכבה שלא נפגעה מהקורונה ויש שכבה שכן. הדרך לאזן את זה היא באמצעות מקומות עבודה עם הכנסה גבוהה ופחות מס".

במצב הנוכחי אפשר לדעתך להוריד מיסים והמקור יהיה מצמיחת המשק? "בשנים האחרונות המשק צמח מצמיחה פרטית, אבל זה לא יכול לקרות היום כשיש עשרות אלפי עסקים סגורים. אני מאמין בהורדת מיסים ובהפחתת רגולציה, אבל אז השאלה היא מאיפה הכסף. אם לא תהיה תכנית צמיחה נצטרך להעלות את ההכנסות באמצעים אחרים, אבל ללחוץ על האזרח עם מיסים זה יהיה דבר אנטי-צמיחתי בעליל. צריך ממשלה יציבה עם אופק וחזון. בין היתר, מדברים על השקעה בתשתיות ואני בעד כל עוד הרכש לפרויקטים מתבצע כאן בישראל ויוצר מקומות עבודה, אחרת עשינו אחלה ניו דיל לארדואן ולא ייצרנו מקום עבודה אחד בישראל".

תכנית 100 הימים כוללת גם הקמת מסלולי הכשרה מהירים שיובילו למשרות יציבות ומתגמלות, בניגוד מוחלט למסלולי החל"ת . לדבריו, במקום לתת תמריצים לחל"ת על המדינה לתת תמריצי עבודה.
"החל"ת הוא דימום. המדינה מדממת כל חודש 2 מיליארד שקל מזה." אומר ד"ר תומר. "כשאנשים מקבלים כסף מהמדינה, זה כסף על חשבוננו. צריך לעזור למי שלא ימצא עבודה בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך לייצר מקומות עבודה לכולם. נגמר הפינוק, אין דבר כזה שאדם לא רוצה לעבוד, יושב בבית ונהנה. חמישים אחוז מהחל"תניקים בכלל לא מחפשים עבודה. צריך לעשות את זה אחרת".

ד"ר תומר מאמין שהממשלה החדשה חייבת להפוך את ישראל מ"סטארט אפ ניישן" שדרכה זורם כסף לחו"ל, ל"סקייל אפ ניישן", שתעודד ביקוש וייצור מקומי. "אני מאמין גדול בשוק חופשי, וכדי שהשוק יהיה חופשי התחרות צריכה להיות הוגנת. שכר המינימום שאני משלם הוא ראוי, אבל יש המון רגולציה שצריך להוריד. בטורקיה מפעלי תעשייה בקושי משלמים ארנונה, משלמים שכר רעב ובניגוד לנו שאנחנו דואגים להקפיד על עמידה בתקני איכות הסביבה, הם פולטים הכל לאוויר. איך אני יכול להתחרות מולם על השקל, כמו שהאוצר מצפה? עלינו לעצור את תופעת סגירת מפעלים בארץ והעברתם לחו"ל. התחלנו בתהליכים ואני מקווה שנוכל להגדיל אותם בשנה הבאה. התעשייה הישראלית ירדה בעשור האחרון ל-13% בתל"ג. אנחנו נעשה את שינוי המגמה, נפעל עם או מול הממשלה כדי להפחית את עלויות הייצור ולהוריד את הרגולציה שחונקת את כולנו ונביא להעלאת ביקושים תוצרת הארץ".

ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים. מרק ישראל סלם,
ד"ר רון תומר נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים/מרק ישראל סלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully