וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס הבחירות 2021 מארח את אסתר לוצאטו, שותפה-מנהלת בקבוצת לוצאטו

סיגל בן דוד

עודכן לאחרונה: 21.3.2021 / 17:58

"המשבר המחיש שאפשר לצמצם את פערי הזמן והמרחק, ובצירוף של טכנולוגיות מתקדמות להוביל לאפשרויות שישנו את החיים שלנו. את הקפיצה הגדולה ביותר תעשה הרפואה מרחוק"

ד"ר לוצאטו שוחחה עם העיתונאי ומגיש אולפן שישי, דני קושמרו, על משבר הקורונה כנקודת מפנה בעסקים והשפעתה על ענף ההיי-טק ועל הפריפריה בישראל.

"משבר הקורונה הוא עוד נקודה בתולדות האנושות שהביאה לשינוי דרמטי. שניתן בעיניי להשוות אותו למהפכה התעשייתית או מהפכת הדוט.קום. המשבר המחיש שאפשר לצמצם את פערי הזמן והמרחק, ובצירוף של טכנולוגיות מתקדמות, לשנות את חיינו. הקצב והשינויים מהירים, במיוחד במדינות שהן עתירות טכנולוגיה כמו במדינת ישראל. בשנת 2020, ההיי-טק הישראלי הצליח לגייס יותר כסף, לקבל יותר השקעות, ולבצע יותר הנפקת של חברות טכנולוגיות מאשר בכל חמש השנים הקודמות גם יחד".

קבוצת לוצאטו, קבוצת הקניין הרוחני המובילה בישראל, מהווה בית חם לחדשנות, טכנולוגיה, קדמה ועסקים וד"ר לוצאטו פעילה מאוד למען קידום הפריפריה. היא מאמינה שהשינוי שהביאה הקורונה לעולם התעסוקה, עשוי לתרום רבות לאוכלוסייה זו. "כתוצאה מהאפשרות של צמצום הזמן והמרחק, אין ספק שנראה פתח לאפשרויות מקדמות בפריפריה שהוזנחה ביחס למרכז בהרבה מאוד פרמטרים. לדוגמה: 76% מההיי-טק הישראלי היה במשך שנים מרוכז על הציר בין תל-אביב להרצליה ורק 3% מהפעילות התרחשה בדרום. לצערנו, הפריפריה לא לקחה בו חלק ממשי, אבל עכשיו השינוי הוא אפשרי באמצעות שילוב של עבודה מרחוק. כלומר, אתה יכול לגור במקום מרוחק ולעבוד מהבית, לפחות חלק מהשבוע (מודל עבודה היברידי). והמדינה צריכה לתגמל את התושבים שם בהתאם. ביישובים ליד באר-שבע התושבים מקבלים הטבות מס וזה יכול להוות גורם חשוב בשיקולים של משפחות לעבור לאזור".

בסוגיית השפעת התקופה על הגשות פטנטים וקניין רוחני, ציינה ד"ר לוצאטו כי קיימת פריחה גדולה, וזה ניכר היטב גם בהשקעות של השנה האחרונה בהיי-טק הישראלי. "השחקנים הגדולים והמשמעותיים הן החברות הגדולות שמבצעות מחקר ופיתוח, והן מניעות את השוק הזה. יש פה תעשייה מאוד חזקה ומשקיעים בה הרבה כסף, בעיקר כסף זר, כאשר ישראל עלתה ב-30% בהיקף ההשקעות בהיי-טק. מדובר במיליארדי דולרים. גם תחום רישום הפטנטים עולה בהחלט. להערכתי, תחום הרפואה הדיגיטלית יחווה את הקפיצה הגדולה ביותר מאחר שהעולם הולך לשם, בדגש על רפואה מרחוק. בעתיד ההנחה היא שהכל ייעשה באמצעות אבחון מרחוק, שישודר ויישלח למומחים בארץ ובעולם לפענוח. הרפואה תהפוך למותאמת אישית ותחווה את השינויים הגדולים ביותר".

לדברי ד"ר לוצאטו כל תחומי החיים ובפרט חיי המשפחה יושפעו מהשינוי: "בסופו של יום החיים ייראו אחרת. אם תתאפשר למשפחה גמישות והיברידיות, נראה יותר נשים בהיי-טק, וזה יאפשר חלוקה יותר שוויונית של גידול הילדים על-ידי שני ההורים. בנוסף, נראה כניסה של מגזרים אחרים למשחק כמו חרדים וערבים. ההיי-טק הישראלי נהנה מהון אנושי יוצא דופן שבא ממקורות שונים, וצריך לפתוח את זה לכמה שיותר אנשים. ברגע שזה יקרה, תתרחש עוד קפיצה בהיי-טק".

לסיום, הזכירה ד"ר לוצאטו את חזונה ופועלה מזה שנים, להעביר את אגף המודיעין בצה"ל לאזור הנגב. בעיניה מדובר באתגר לאומי. "אני רוצה להיות אופטימית ולהאמין שזה קרוב. עברנו כברת דרך ארוכה ובסופו של יום הפרויקט האזרחי יצא לדרך, במובן הזה שיש זוכה במכרז. אנשים צריכים להבין שזה פרויקט מחולל שינוי, גם לצבא וגם לנגב. אני חושבת שכשישראל הציבה אתגרים לאומיים הציבור ידע להתגייס לזה. לדוגמה, קמ"ג, בית החולים סורוקה ואוניברסיטת בן-גוריון שהם סיפור הצלחה. רוב המשרתים באמ"ן הם בסדיר או בקבע צעיר, ולכן איתם זה אפשרי. בעזרת תהליך נכון של גמישות בקליטת משפחות, זה יקרה ויתרום לכל הצדדים".

ד"ר אסתר לוצאטו, שותפה-מנהלת בקבוצת לוצאטו. מרק ישראל סלם,
ד"ר אסתר לוצאטו, שותפה-מנהלת בקבוצת לוצאטו/מרק ישראל סלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully