וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Creatista Pro: סקירה של מכונת הקפה החדשה של נספרסו

22.3.2021 / 0:05

לפני שלוש שנים השיקה נספרסו את ה-Creatista Plus וכעת הגיעה לארץ האחות הגדולה והמשוכללת, הקריאטיסטה פרו. עם תג מחיר גבוה היא נראית כמו מיליון דולר ויש בה המון דברים טובים, אבל חיסרון אחד בולט

מכונת קפה Creatista Pro/נספרסו

עד לעבר הלא רחוק, מכונת קפה ביתית הייתה דבר מאוד בסיסי, אבל ממש כשם שמוצרים אחרים ששימשו למטרות מסחריות עברו "ביתיזציה", גם במטבח אפשר למצוא היום לא מעט מוצרים שעד לפני מעט יותר מעשור יכולנו ליהנות מתוצרתם רק במסעדות ובבתי קפה.

נספרסו הפכה לשם נרדף בכל הקשור למכונות ביתיות, כאשר את הדגמים הקומפקטיים כמו Essenza Mini ו-Inissia ניתן למצוא היום בהרבה מאוד בתים. לפני שלוש שנים השיקה נספרסו את ה-Creatista Plus ששינתה לחלוטין את הרגלי הצריכה של חובבי הקפסולות, וכעת היא מביאה לישראל את הבשורה האחרונה - האחות הגדולה והמתקדמת Pro Creatista - מכונה משוכללת במיוחד, מפוצצת בשיק ומבטיחה חוויית קפה אולטימטיבית.

מכונת קריאטיסטה פרו. דוד רוזנטל
מכשיר חתיך שמתלבש בול במטבח/דוד רוזנטל

מבחינת עיצוב, אין שינוי גדול בין דגם הפרו לפלוס, והאמת? אם זה לא שבור, פשוט אל תתקן. הקריאטיסטה פרו היא הדבר הכי סקסי שיהיה לכם במטבח - נוצצת, במראה רטרו מבריק שכולו משדר יוקרה, כזה שעושה חשק לשימוש ולהחמרת ההתמכרות לקפה. חלק ממה שאהבנו במראה שלה הוא האיזון בין יפה לצנוע - היא לא צועקת "שופוני", לא תופסת הרבה מקום על השיש (כ-40 ס"מ על 20 ס"מ), צרה ונמוכה יחסית, כך שיכולה להתאים גם למטבח קטן. ברמה העיצובית המכשיר הזה מקבל 11 מ-10 (אם היינו יכולים יותר היינו נותנים, אבל נסתפק בזה).

ברמת השימוש, המכונה מאוד ידידותית ואינטואיטיבית. היא נדלקת מהר ומוכנה לשימוש ללא חימום, דבר שמהווה יתרון גדול, כיוון שזמן החימום במכונות אחרות יכול להיות מעייף כשמשתוקקים לקפה. הממשק דיגיטלי עם טאץ' סקרין בעברית, כל אפשרויות ההכנה מופיעות יחד תמונות שנגללות מעלה ומטה באופן אינטואיטיבי ונוח. מעבר לעובדה שאין זמן התחממות, הכנת הקפוצ'ינו מהירה מאוד, מכיוון שהקצפת החלב נעשית במקביל להכנת הקפה באמצעות סילון תרמו כפול, מה שמאפשר קבלת קפוצ'ינו כפול בתוך כדקה.

כאן יש לציין שהמכונה מציעה לחובבי הקפה מספר אפשרויות פורצות דרך, בנוסף לסילון התרמו הכפול, כמו תשעה מתכוני קפה שונים, החל מריסטרטו ואספרסו, דרך לונגו ואמריקנו וכלה בלאטה מקיאטו, לאטה קפוצי'נו, לאטה, Flat White ואפילו הקצפת חלב לפי רמות מרקם וטמפרטורה (נגיע לאלה בהמשך). תכולת מיכל המים עומדת על כשני ליטרים (לעומת 1.5 ליטרים בקריאטיסטה פלוס), מה שמאפשר להכין 6-8 כוסות קפה בלי לרוקן את המיכל. עם זאת, קפה יוצא יותר טוב עם מים טריים, כך שיכול להיות שהתכולה הגבוהה היא לא בהכרח יתרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קריאטיסטה פרו. יחצ,
עושה הכול בשבילך. הקריאטיסטה פרו/יחצ

אפשר להתאים את רמת הקצף וחום החלב באופן אישי וכן לשמור בזיכרון תוכנית שמתאימה לנו ספציפית, אבל יש חיסרון בממשק, והוא טמון בכך שמשהו אבד בתרגום, כפי הנראה. לא היה ברור כלל למה הכוונה ב"דרגת רמת הקצף" או בדרגת רמת הקפה" - לא היינו בטוחים תחילה האם הכיוונון מתייחס לדחיסות הקצף או לכמות, וביחס לקפה - האם מדובר בעוצמת הקפה או בכמות הנוזלים. קריאה בחוברת המצורפת לא עזרה להבהיר את העניין. פנינו לנספרסו עצמה להבהרה, והוסבר לנו כי ככל שדרגת ההקצפה גבוהה יותר, כך נפיק יותר אוויר ופחות קצף. ההמלצה לחלב רגיל היא כיוון לדרגות 3-4. הנה, קיבלתם טיפ חינם.

ועם זאת, גם לאחר שכיוונו לשם, לא הצלחנו לייצר מרקם חלב שיזכיר לנו את ההקצפה של המכונות המקצועיות. גם פה יש סובייקטיביות מסוימת, אבל בהסתמך גם על פידבקים בלתי תלויים ברשת, נראה שזו אינה בעיה חדשה וגולשים רבים ברחבי העולם מתלוננים על כך. במכונה שעולה 3,000 שקל הציפייה היא להקצפה מושלמת, יעד שלא ממש מושג פה.

לגבי הטמפרטורה המקסימלית, לאשתי לא הייתה בעיה איתה, לי דווקא כן. הקפה יצא "חמים" בעיניי, ומכיוון שאני אוהב את המשקה שלי חם מאוד, פניתי לנספרסו. "קומקום מגיע ל-100 מעלות, שזו טמפרטורה שאינה אידיאלית להכנת קפה", נמסר לי מהחברה, "במיוחד קפה אספרסו. בטמפרטורה גבוהה כזו, הקפה 'נשרף' ולא עובר מיצוי איכותי. אם בכל זאת רוצים שהקפה יהיה חם יותר, מומלץ למזוג מים חמים מהמכונה (או מקומקום) לכוס, לרוקן את המים ואז להכין את הקפה. זה משדרג מאוד למי שמחפש קפה חם יותר".

לא הסתפקתי בכך ופניתי למומחה קפה בלתי תלוי, שחוץ מלמלוק לי את הראש עשה הכול, בערך, בתגובה שלו: "לא רק שנספרסו צודקים, הם אפילו צודקים מאוד. כשקפה מגיע לנקודת רתיחה של מים, נוצרת היפרדות לא נעימה של טעמים. קפה מדויק יהיה תמיד בטמפרטורה של 89-92 מעלות. הנטייה לשתות קפה חם מדי היא מחלה ישראלית נפוצה". מודה ועוזב - ירוחם.

קפה. ShutterStock
אל תצפו להקצפה מושלמת כמו בתמונה/ShutterStock

הזכרנו את המחיר וזו סוגיה שיש הכרח לדון בה. הקריאטיסטה פרו היא מכונת נספרסו טובה מאוד ומתקדמת, אבל יש לה תקרת זכוכית. התקרה הזאת היא, ובכן - היותה מכונת קפסולות. מכונות טוחנות פולים מוציאות ניחוח טוב יותר, קפה איכותי יותר ומשתלמת יותר כלכלית במחיר ההכנה פר ספל, שלא לדבר על כך שבסכום קרוב לזה של המכונה הזאת ניתן היום לרכוש מכונות פולים איכותיות. עם זאת, ההתעסקות, התחזוקה השוטפת והרבה פעמים גם גודל המכונה הטוחנת יכולים להכביד, וזה עוד לפני שדיברנו על הסטייל של הקריאטיסטה פרו, שבאמת אין שני לו. בנוסף, הקריאטיסטה מנחה אתכם במדויק כיצד לנקות בהליך קצר וזריז, כך שלא תצטרכו להסתבך עם לחיצות מיותרות.

השורה התחתונה: אהבנו מאוד את העיצוב והשימוש בCreatista Pro-, מכונה שמשלבת היטב בין פשטות ויוקרה. הפונקציות הרבות ומהירות ההכנה הופכות אותה לאחת הצעקות הבולטות שיש היום בשוק מכונות הקפה. החסרונות העיקריים שלה טמונים במקציף החלב הבעייתי ובשורת המחיר התחתונה, שיחד עם עלות הקפסולות הופכת אותה למכשיר יקר להחזקה.

Creatista Pro: יתרונות

  • עיצוב יפהפה ומושלם
  • פונקציונלית ואינטואיטיבית - אין צורך בידע מוקדם
  • תפריט קפה עשיר
  • מהירות הכנה גבוהה במיוחד
  • הדרכה מדויקת לניקוי ותחזוקה בתהליך קצר

Creatista Pro: חסרונות

  • לא מגיעה להקצפת חלב מושלמת
  • אין שליטה בטמפרטורת המים, רק בזו של החלב
  • עלות מכונה + אחזקה יקרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully