וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לעבור את הקיץ בשלום: כך תצננו את הבית שלכם בעונה החמה

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 13:44

זהו הזמן להיערך ולהכין את הבית לקיץ, שאם להסתמך על קודמיו, עומד להיות קשוח ולוהט במיוחד. רגע לפני, קבלו את אמצעי הקירור שיהפכו אותו למעט יותר נסבל ויהפכו את השהיה במרחב הביתי לקרירה, ממוזגת ונעימה

תכנון ועיצוב אודליה ברזילי. עינת דקל,
הנטייה כיום היא לעבוד עם מערכות VRF ויחידות מיזוג שמאפשרות שילובים של מיזוג עלי, נסתר, מיני וכו' שמנוקזים לאותו מנוע. בית בעיצוב אודליה ברזילי/עינת דקל

גם חובבי הקיץ המושבעים יודו שבמהלך אלה האחרונים היו לא מעט ימים לוהטים במיוחד, על גבול הבלתי נסבלים. ההתחממות הגלובלית עושה את שלה, מזג האוויר נהיה קיצוני, הטמפרטורות נוסקות וכך גם הלחות וכשזה המצב, הבית הופך למפלט הכמעט יחיד עבור רבים.

לדברי מעצבת הפנים אודליה ברזילי, כיום, ישנן שתי מערכות מיזוג אוויר עיקריות שמשתמשים בהן בבניה הפרטית: בדירות משתמשים במערכות מיני VRF או במערכות מיני מרכזי (רגיל או אינוורטר). בווילות ובבתים פרטיים הנטייה כיום היא לעבוד עם מערכות VRF ויחידות מיזוג שמאפשרות שילובים של מיזוג עלי, נסתר, מיני וכו' שמנוקזים לאותו מנוע. הטכנולוגיה הייחודית של מערכות ה-VRF מאפשרת למערכת לעבוד בצורה שקטה יותר ומצמצמת משמעותית את צריכת החשמל. נכון יהיה לומר שהמערכות האלה יקרות ביחס למערכות מיזוג רגילות אבל בטווח הארוך העלות מתקזזת הודות לחסכון בצריכת החשמל, כיום הן פחות יקרות מבעבר מכיוון שנכנסו לשוק חברות רבות שמשתמשות בטכנולוגיה והמוצרים מותאמים כמעט לכל כיס".

"מכיוון שבמערכות אלו כל חדר מקבל עצמאית מיזוג אוויר והשליטה מתאפשרת בכל חדר בנפרד, לכל חדר יש ניצול נכון של הטמפרטורה ואוויר חוזר שמתאים לו", מסבירה ברזילי. "בהתקנה של יחידות VRF ניתן לשלב מספר יחידות שונות יחד. יחידות עיליות, נסתרות, יחידות ע"ג קיר בזריקת אוויר אופקית או אנכית וניתן לשלב את מערכת המיזוג בנגרות . (ארונות אוויר, ספריות , מטבח וכו': בתוך כך, ביחידות מיני מרכזי מוגבלים בגודל היחידה עד 7 כ"ס בערך כך שלא תמיד מספיק לקרר את כל הדירה ובנוסף, חשוב לדעת שכיום ביותר ויותר פרויקטים לא מאפשרים להתקין את המנועים בחוץ".

עיצוב שלומית זלדמן. שי גיל,
חשיבות רבה למיזוג בחללים כפולים או בחדרי מדרגות גדולים. בית בעיצוב שלומית זלדמן/שי גיל

מעצבת הפנים שלומית זלדמן מדגישה את החשיבות במיזוג חללים כפולים או חדרי מדרגות גדולים: "אני תמיד ממליצה לשלב יחידת מיזוג אוויר בחלל העליון שתמזג את האזור הזה. בהרבה מקרים הנטייה היא להתקין מערכת מיזוג בקומה התחתונה אבל בפועל האוויר החם עולה למעלה כך שהאזור הזה מתחמם אפילו יותר. זאת ועוד, לכיוונים אליהם פונים הדירה או הבית יש משמעות רבה. כך, בתים עם חלונות גדולים שפונים דרומה, צריך לדאוג לא רק למזגן טוב אלא גם למערכת הצללה שתייצר שכבת בידוד נוספת. בנוסף, ככל שהחלונות עצמם יהיו יותר מבודדים, כך המיזוג ישמר טוב יותר- פחות חום יברח החוצה ופחות חום יכנס פנימה. יש כיום חלונות דאבל גלייזינג שמורכבים משתי שכבות זכוכית ביניהן שכבת אוויר והן ידועות ביכולות הבידוד שלהן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מחסני תאורה. יחצ,
הופך את החיים לאווריריים יותר. מאוורר תקרה של מחסני תאורה/יחצ

במציאות הנוכחית, גם אלה שסובלים מקור אינם מוותרים על אמצעים שיכניסו משב רוח מעט יותר קריר ויהפכו את השהות בסלון או בחדר השינה לנעימה במיוחד. הפתרון המוצע עבורם הם מאווררי התקרה שפרט להיותם פרקטיים הם מהווים אלמנט עיצובי לכל דבר. לדברי רוני סיידון, מנהלת השיווק של חברת מחסני תאורה, "הקיץ הישראלי הופך בשנים האחרונות למשמעותי יותר ויותר מבחינת עוצמת החום והלחות ורבים מאיתנו מוצאים עצמם כבולים למזגן לאורך כל שעות היממה. בפועל, בחלק מהמקרים המזגן נותן מענה חלקי בלבד אך בד בבד, מחיר חשבון החשמל שנקבל בסוף החודש יהיה גבוה במיוחד. בשנים האחרונות רבים נוכחו לדעת כי ישנה אלטרנטיבה קלה, זולה ומעוצבת בדמותם של מאווררי התקרה יתרה מכך, רבים מעדיפים אותם על פני מזגנים בשל עלותם הזולה יחסית.

"יתרונו של המאוורר הוא ביצירת סירקולציה של האוויר, הרחקת חרקים מעופפים ויצירת משבי רוח עדינים ונעימים המקררים את החדר העדיפים על המזגן במיוחד בזמן שנת הלילה. מאווררי התקרה אינם מייצרים או מפיצים קור אלא בריזה קרירה ונעימה. ניתן למצוא כיום דגמי מאווררים שונים, שיעילים לגדלים שונים של חללים, כולל סלונים וכמובן דגמים הכוללים תאורת LED חסכונית. מחיריהם מתחילים בכ-500 שקל וזהו פתרון יעיל ולא יקר במיוחד עבור אלה המעדיפים להימנע מהקור המקפיא שמפיץ המזגן".

ניגא שף FOR HOME. יחצ,
גם בגינה אפשר וצריך לקרר. מקרר של U-LINE, המיובא על ידי ניגא שף FOR HOME/יחצ

לדברי גורמי מקצוע העוסקים במלאכת תכנון הבית קיימות דרכים מגוונות לשמור על הבידוד בבית, חלקן מפתיעות במיוחד כמו שטיחים. כדוגמה, נותנת מנהלת השיווק של רשת השטיח האדום, יוליה קוריס, את השטיחים הסקנדינבים להם יתרון בולט: "השטיחים הללו נארגים באריגה שטוחה שמאפשרת ליצור שטיחים דקיקים, קלי משקל ונטולי פלומה עם דוגמה דו צדדית ובתוך כך, שטיחי הקילים בסגנון הסקנדינבי, נחשבים לבעלי יכולת בידוד מעולה ובשל המבנה הקל והדק שלהם הם אינם אוגרים חום בימי הקיץ החמים".

ומהבית, החוצה. בין אם מדובר במרפסת או בגינה, סביבת ה-OUTDOOR הביתית מהווה גם היא ציר בילוי מרכזי בקיץ הישראלי בעיקר בשעות בין הערביים והערב אבל לא רק. העובדה שקיימים היום פתרונות קירור ואוורור מובנים גם לסביבת החוץ וגם לא מעט בריכות שמתווספות בבנייה הפרטית גורמת לרבים להפנות את מרב תשומת הלב לתכנון מרחב חיצוני אפקטיבי שכולל פונקציות אירוח ואטרקציות שונות, בהם מטבחי חוץ מאובזרים שכוללים שלל פונקציות שמייתרות לחלוטין את ההתרוצצות בין החוץ למטבח הביתי, בהן כאלה המושתתות על טכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את התנאים הסניטריים ועמידות מוצרי המזון.

דוגמה לכך הם המקררים של חברת U-LINE המיובאת ארצה מארה"ב, חברת אחות של המותג VIKING הידוע, שיושב תחת אותו תאגיד. "החברה משנה את קונספט הקירור וההקפאה במרחב הביתי והחיצוני על ידי שילוב ארונות ומגירות קירור וכן מכונות קרח אינטגרליות מתחת למשטח העבודה", כך לדברי יעל מוסקוביץ, מנהלת השיווק ומבעלי חברת ניגא שף FOR HOME. "הרעיון מתבסס על סידור נוח בהרבה של מוצרים על פי חלוקה לקטגוריות, נגישות והתנהלות ידידותית ונוחה וביטול הצורך להציב מקרר גבוה ששובר את הנראות האלגנטית של מטבח החוץ וחוסם את המרחב הפתוח. בנוסף, המקררים יכולים להשתלב בכל מטבח עם חזית אינטגרלית מלאה כך שלא ניתן לדעת שמאחורי המגירה מסתתר מקפיא או מקרר. לחילופין ניתן לבחור גם חזית זכוכית או נירוסטה, בהתאם לקונספט המטבח. בנוסף, במטבחי החוץ, שמתוכננים CUSTOM MADE בהתאם לצרכי והעדפות הלקוח ניתן לשלב גם מגירות קירור, מכונות קרח ואלמנטים נוספים שמאפשרים למארחים להכין ארוחה מא' ועד ת' גם במרחב החיצוני".

  • עוד באותו נושא:
  • קירור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully