וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לכם חתול? סטרטאפ ישראלי מצא פתרון לריח מארגז החול שלו

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 15:57

חיות מחמד הן אושר גדול, אבל גם לא מעט ניחוחות, חלקם לא נעימים. המצאה ישראלית, פרי פיתוח של חברת מודיפיי בשיתוף מכון ויצמן, מבטיחה להעלים את הריחות הרעים באמצעות אלגוריתם שקושר בין ריח לתחושות שהוא מעורר

חברת מודיפיי Moodify היא חברת סטארט אפ ישראלית שעוסקת בפיצוח חוש הריח והבנת ההשפעה שלו על המוח האנושי. טכנולוגיות הריח המתקדמות של מודיפיי מפותחות בשיתוף פעולה עם מחלקת חקר חוש הריח של מכון ויצמן בהובלתו של פרופסור נועם סובל.

המוצרים במודיפיי מתבססים על 15 שנות מחקר אקדמי של טובי המומחים במעבדה שבמכון. מעבדה הנחשבת לאחת משלוש מעבדות חקר חוש הריח המובילות בעולם. בבסיס כל הפיתוחים של החברה נמצא אלגוריתם מורכב שמנבא את הקשר בין המבנה הכימי של המולקולה לבין תפיסת הריח שלה והתגובה שהמוח שלנו מייצר ב"קריאת" סיגנל הריח.

במקביל למודיפיי PET שמיועד לנטרל ריחות רעים של הפרשות בעלי חיים, מפתחת החברה עוד שלוש סדרות חדשות:

ריח של שקט

מודיפיי בלו מבוסס על מסרי ריח טבעיים אשר מסייעים בהתמודדות עם מצבי לחץ וחרדה. התכשיר מעביר מסר מרגיע למוח הקטן שאחראי על מנגנוני ויסות רגשי וגופני. המוצר אפקטיבי במצבי לחץ כגון: חרדת טיסות, עמידה מול קהל, חרדת בחינות ואף מסייע בקיצור זמן הירדמות.

מודיפיי רד: תכשיר הרחה מעורר

מודיפיי רד משמש כתחליף טבעי לקפאין, רד בול ושאר מעוררים. בריכוז מסוים התכשיר אף מעיר משינה, ומשמש להצלת נהגים עייפים מתאונה, שכן התכשיר, במגע עם עצב הריח, יוצר תגובה מיידית מהירה וחזקה, הרבה יותר מגירוי ראייתי (הבזק אור) ושמיעתי. מודיפיי פועלת בשיתוף פעולה עם יצרן רכב מוביל בעולם בתחום הבטיחות על מנת שמודיפיי רד יותקן בכל הרכבים החל משנת 2024.

מודיפיי פט - מנטרל הריח לארגז החול של החתול. יחסי ציבור,
מודיפיי פט, במקום חיתול לחתול/יחסי ציבור

מה זה "ריח לבן"?

מודיפיי וייט מנטרל ריחות בצורה יעילה על בסיס עקרון ה"ריח הלבן" (המקביל ל"רעש לבן") אשר מקנה תחושה של "אין ריח". מדובר בטכניקה חדשנית לנטרול ריחות ספציפיים תוך שימוש במעט מאד בישום לצורך נטרול הריח הרע. בניגוד למטהרי אויר אשר עובדים על עקרון הכיסוי ומשתמשים בריכוז גבוה של בושם על מנת "לכסות" על הריח הרע, מודיפיי וייט עובד על עקרון תפיסתי עם מעט מאד בישום על מנת לנטרל את הריח הרע, תוך שימוש בחומרים היפו-אלרגניים ידידותיים לסביבה.

מונע ריח מארגז החול

אך גולת הכותרת בפיתוחים החדשים היא ללא ספק מודיפיי פט, המבוסס על טכנולוגיה זו של "ריח לבן" ייעודית לנטרול ריחות שעולים מארגז החול חתולים, ומנטרל רק את הריח הספציפי של הארגז. המוצר משווק בצורה של תליון חרס מצופה תמיסת ריח ייחודית, ומחליף את הצורך ברכישת חול יקר שהאפקטיביות שלו מוטלת בספק, כמו את הצורך להוסיף לחול מיני תוספים.

מספרם של החתולים המטופלים בישראל מוערך ב-250,000 חתולים, שרובם חיים בתוך הבית. הסיבה לריח החריף שהם מפיצים היא ריכוז גבוה של אמוניה בשתן החתול שנספג בחול. גם בניקוי תדיר של הארגז הריח נשאר, ולמעשה אין כיום דרך אפקטיבית לנטרל את הריח הזה. כלומר - עד היום.

מודיפיי פט, מנטרל ריח לארגז החול של החתול הביתי. יחסי ציבור,
מודיפיי פט, מנטרל הריח לארגז החול של החתול בבית/יחסי ציבור

חזרו לנשום ולארח

טל לנדמן, סמנכ"לית שיווק במודיפיי: "לפני מספר חודשים השקנו את המוצר בישראל, וכיום יש מעל ל-2,000 לקוחות שנהנים ממנו. היה לנו חשוב למכור בצורה ישירה ללקוח ולא דרך חנויות חיות כיוון שרצינו לקבל פידבק מהלקוח בצורה בלתי אמצעית. בתחילת בחנו שני ריחות וערכנו ניסוי רחב היקף עד שהגענו לפתרון הרצוי בריח לימוני עדין. הפידבק מהלקוחות מדהים, הם מתקשרים לספר לנו שבזכות מודיפיי פט הם חזרו 'לנשום' ולארח בבית".

מודיפיי פט מוצע למכירה כמנוי חודשי בעלות של 39 שקלים או כמארז בודד ב-79 שקלים. את המוצר תולים ליד ארגז החתול בגובה האף האנושי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully