וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעשו לגבס את מה שעשו למלט? מספנות ישראל מקימות מפעל חדש ללוחות גבס

עודכן לאחרונה: 22.3.2021 / 15:53

תעשיות מספנות ישראל מרחיבה את הפעילות בתחום תשומות הבניה: תקים מפעל חדשני לייצור קירות ומוצרי גבס . להערכת איל הכט, מנכ"ל סימנט שיכהן כמנכ"ל החברה החדשה, ההשקעה בהקמת המפעל החדש, שייספק עבודה ל-100 עובדים, צפויה לעמוד על כ-100 מיליון שקל

לאחר שסימנט מקבוצת תעשיות מספנות ישראל הובילה בשנתיים האחרונות מהפכה של ממש בתחום המלט בישראל, במסגרתה אף נשבר המונופול של חברת נשר, ששלטה בשוק למעלה מ-70 שנה, והשוק נהנה מהוזלת מחירים של עשרות אחוזים במלט ובבטון, הקבוצה מתכוונת כעת להוביל מהפכה דומה והפעם בתחום הגבס.

תחום הגבס בישראל מגלגל כמיליארד שקל בשנה ובמסגרתו נמכרים בארץ מוצרי גבס שונים מסוג לוחות גבס (קירות גבס) וטיח גבס. התחום נחשב לדואופול הנשלט במשך שנים על ידי שתי חברות: אורבונד וטמבור ולטענת סימנט, הן אלו שמכתיבות את המחירים, סוגי המוצרים, זמני האספקה וכדומה.

מרעננים תחום שמרני

תעשיות מספנות ישראל הודיעה היום כי בכוונתה להרחיב את פעילותה בתחום תשומות הבניה ולהיכנס, בהשקעה מהותית, לפעילות בתחום הגבס, באמצעות הקמת מפעל חדשני לייצור לוחות ומוצרי גבס.

על פי הדיווח הבוקר של תעשיות מספנות ישראל, הפעילות תבוצע במסגרת חברה חדשה אשר 95% ממניותיה יוחזקו על ידי תעשיות מספנות ישראל (בבעלות שלומי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב) ו-5% ממניותיה יוחזקו על ידי איל הכט, מנכ"ל סימנט, הנחשב לבעל ניסיון רב בתחום הפעילות הגבס בארץ ובחו"ל. הכט, שיכהן כמנכ"ל החברה החדשה, הקים את פעילות הגבס של טמבור וניהל אותה במשך 8 שנים. זאת לאחר פעילות נרחבת שהוביל הכט בתחום הגבס במספר מדינות בעולם.

בתעשיות מספנות ישראל אומרים היום כי בכוונת החברה החדשה להוביל מהפכה צרכנית וטכנולוגית ולחולל תחרות שתוביל לשיפור השירות ולהורדת מחירים בתחום הגבס, כפי שחוללה הקבוצה בתחום המלט. בחברה מסבירים כי תחום תשומות הבניה לסוגים השונים בישראל, אשר היה נחשב לתחום שמרני יחסית שלא השתנה במשך עשרות בשנים, עובר בשנים האחרונות שינויים עמוקים לרבות אימוץ טכנולוגיות חדשות, יצור חומרים חדשים ושיטות עבודה חדשניות ומהירות.

בהקשר זה יצויין כי לאחרונה הודיעה תעשיות מספנות ישראל על כניסה לתחום נוסף בתשומות הבניה, באמצעות חברת סימנט, במסגרתו השקיעה בחברת הסטארט־אפ Beyon3D שפיתחה טכנולוגיה מתקדמת ואוטומטית לייצור מוצרי בטון, אריחים וחיפויים על ידי רובוט חדשני.

מימין: שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב. דניאל צרסקי,
בעלי תעשיות מספנות ישראל: שלומי פוגל, אסי שמלצר וסמי קצב/דניאל צרסקי

אחרי המלט, בא הגבס

סימנט הוקמה בשנת 2016 על רקע החלטת ממשלת ישראל לפתוח את שוק המלט לתחרות, אחרי עשרות שנים של שליטה מונופוליסטית. הקמתה של סימנט הובילה למהפכה של ממש בענף המלט בישראל. כתוצאה מכך, נרשמה בישראל ירידת מחירי מלט ובטון בשיעור של עשרות אחוזים. הורדת מחירי המלט והבטון תרמה להפחתת עלויות בענפי הדיור והתשתיות, להקמת עשרות מפעלי בטון חדשים ואפשרה לקבלנים קטנים ליהנות ממחירים שהיו שמורים בעבר רק לקבלנים הגדולים.

ברמה הלאומית, הורדת מחיר המלט והבטון הובילה לחיסכון של כ-2.5 מיליארד שקל בשנה לשלטון המקומי ולמשרדי הממשלה. החברה, המחזיקה כיום בנתח ל כ-15% משוק המלט בישראל העומד על כ-10 מיליון טון בשנה, שולטת בכל שרשרת אספקת המלט ללקוחותיה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

שוק של מיליארד שקל

כאמור, שוק הגבס ומוצריו בישראל נאמד בכמיליארד ש"ח וכולל בעיקר את תחום לוחות הגבס ואת טיח הגבס. בישראל פועלים כיום שני מפעלים ותיקים בתחום: אורבונד וטמבור השולטים בכ-80% מהשוק, כאשר כ-20% נוספים מיובאים.

על פי הדיווח הבוקר, בכוונת תעשיות מספנות ישראל לנצל את הסינרגיה הקיימת בפעילויות הקבוצה בתחום המלט ואת היתרונות הלוגיסטיים שיש לה במגזר הנמלי ולהקים באתר מספנות ישראל בחיפה מפעל חדשני לייצור מוצרי גבס ולוחות גבס. המפעל החדש יעשה שימוש בטכנולוגיות, ובכלל זה טכנולוגיות סביבתיות, המתקדמות בעולם בתחום ייצור קירות ומוצרי גבס שיבואו לידי ביטוי הן באיכות המוצרים והן באורך החיים שלהם. במקביל, בכוונת החברה לבחון השקעות בישראל ובחו"ל בתחום הפעילות החדש.

מפעל הגבס החדש של תעשיות מספנות ישראל, שיעסיק כ-100 עובדים, צפוי להתחיל לפעול כבר בשנת 2023, בכפוף לקבלת האישורים הרגולטוריים הנדרשים. להערכת החברה, היקף ההשקעה בתחום הפעילות החדש יעמוד על סך של כ-140 מיליון שקל ובכוונת תעשיות מספנות ישראל לממן את ההשקעה ממקורותיה העצמיים וע"י הלוואות מתאגידים בנקאיים.

אייל הכט מנכ"ל סימנט. יח"צ,
אייל הכט, מנכ"ל סימנט/יח"צ

"תחרות שתוביל להורדת יוקר המחייה"

איל הכט, מנכ"ל סימנט ומי שיכהן גם כמנכ"ל מפעל הגבס: "הכניסה לתחום הגבס הינה נדבך נוסף באסטרטגיית הקבוצה להתרחב לתחומי פעילות נוספים בתחום תשומות הבניה, תחומים משלימים לפעילות החברה בתחום המלט. על פי ההערכות, בעשרות השנים הקרובות מדינת ישראל תכפיל את עצמה והביקושים לבניה ולשילוב טכנולוגיות מתקדמות, רק גדלים ומתעצמים.

הדבר צפוי להוביל לביקושים ולשימוש גובר בלוחות גבס מתקדמים ובמוצרי גבס שישפרו ויוזילו את מהירות הבניה". לדבריו, המודל על פי יוקם המפעל החדש, בהשקעה מוערכת של כ-100 מיליון שקל, יהיה יעיל ותחרותי מאוד, בדומה לפעילות בתחום המלט. "אנו מתכוונים להוביל בתחום הגבס את המהפכה הצרכנית שעשינו בישראל בתחום המלט: לפתח את תחום הבנייה בישראל ולחולל תחרות שתוביל להורדת יוקר המחיה והוזלת עלויות הבניה לקבלנים, למשרדי הממשלה ולציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully