וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

59% מההורים חוששים ממצב הניקיון במוסדות החינוך

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 10:46

סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור ארגון חברות הניקיון בישראל, קובע: רוב ההורים חוששים לשלוח את ילדיהם למסגרות החינוך בשל מצב הניקיון. המקומות הנתפסים כנקיים ביותר על ידי הציבור: קופות החולים

בתום שנה של קורונה, בה עמדה היגיינה אישית בראש סדר העדיפויות, ביקשו בארגון חברות הניקיון ללמוד על עמדות הציבור בנוגע למצב הניקיון במרחב הציבורי. הסקר שנערך על ידי חברת דיאלוג (פרופ' קמיל פוקס) בקרב מדגם מייצג של 500 איש בגילאי 18 ומעלה, מעלה ממצאים מעניינים הנוגעים לעמדות הציבור באשר לסוגיית הניקיון עם היציאה מהסגר השלישי.

57% מבעלי הדעה ציינו כי הם חוששים לגעת במשטחים כגון: ידיות של דלתות, ברזים, מתגי חשמל, מתגי מעליות, מתגים ולחצנים ועוד. עוד מראה הקר כי צעירים בגילאי 18-24 פחות חוששים וכי נשים יותר חוששות מגברים.

43% סבורים כי מנקים את המשטחים במקומות העבודה המשותפים פעם ביום או יותר, רבע ציינו כי מנקים 1-3 פעמים בשבוע ושליש - לעיתים רחוקות יותר.

59% מבעלי הדעה חוששים לשלוח את ילדיהם לבתי הספר והגנים בשל החשש ממצב הניקיון של מוסדות החינוך.

תלמידה יושבת בכיתה. ShutterStock
בית ספר תיכון: מאות תלמידים, עובדי ניקיון בודדים/ShutterStock

גברים מרוצים יותר

המקום שממנו הכי מרוצים מניקיון השטחים הציבוריים הוא סניפי קופ"ח, כמחצית מהמרואיינים מרוצים מאד מרמת הניקיון שם. במקום השני ברמת שביעות הרצון מהניקיון צוינו מקומות העבודה ע"י 39% מהמרואיינים. קניונים ואזורי קבלת קהל במשרדים ממשלתיים נמצאים במקום השלישי עם שיעורים דומים.
כ- 16%-20% - מרוצים מרמת הניקיון באוטובוסים ציבוריים ובבתי הספר.
באופן כללי גברים הביעו רמת שביעות רצון גבוהה יותר מנשים כמעט לגבי כל מקום, למעט בתי ספר, שם נשים מעט יותר מרוצות.

עוד מעלה הסקר כי צעירים (18-44) יותר מרוצים מרמת הניקיון בקופות החולים לעומת מבוגרים (45+) וכי
גילאי 18-24 מרוצים יותר רמת הניקיון במשרדים ממשלתיים ובקניונים, גילאי 34-44 (ככל הנראה הורים לילדים בגילאי בית ספר) מרוצים יותר מרמת הניקיון בבתי הספר. מבוגרים בגילאי 55-64 פחות מרוצים מרמת הניקיון באוטובוסים לעומת אחרים.

עובד ניקיון אחד בבית ספר

ורוניקה רוזנברג, מנכ"לית ארגון חברות הניקיון: "כולי תקוה כי עם הקורונה זימנה לנו אפשרות להתייחס למרחב הציבורי בו אנו מצויים ולהקפיד לשמור על ניקיון המרחבים הציבוריים לאחר שמנקים אותם. ישנה חשיבות רבה להגביר את תדירות הניקיון בבתי הספר. פנינו לשר החינוך בדרישה להגביר את מערך עובדי הניקיון, שכרגע מונה עובד ניקיון אחד במהלך יום הלימודים בבית ספר יסודי עם מאות תלמידים, ו- 2-3 עובדי ניקיון בבתי הספר התיכוניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ורוניקה רוזנברג, מנכ"לית ארגון חברות הניקיון בישראל. עופר חג'איוב,
ורוניקה רוזנברג, מנכ"לית ארגון חברות הניקיון/עופר חג'איוב

פנייה לשר החינוך

רוזנברג, מרחיבה: "ממצאי הסקר מראים כי בעקבות הקורונה מרבית המרואיינים, בעיקר בגילאים המבוגרים יותר, מבינים את חשיבות וחיוניות הניקיון ואף חוששים מהיעדר ניקיון מספק במקומות ציבוריים".

עוד מוסיפה רוזנברג: "בהקשר למסגרות החינוך, הממצאים מראים דאגה משמעותית באשר לניקיון. ארגון חברות הניקיון בישראל פנה לשר החינוך בדרישה להוסיף תקן של עובדי ניקיון בבתי ספר ששטחם מעל 1,500 מ"ר על מנת שניתן יהיה להגביר את תדירות ואיכות הניקיון. המצב כיום הוא כי יש עובד ניקיון אחד במהלך יום הלימודים בבתי הספר היסודיים שחזרו לפעילות.

עובד הניקיון אחראי נכון להיום על בית ספר שלם עם מאות תלמידים, ולא יכול לשמור על רמת ניקיון כפי הנדרש בתקופה רגישה זו. כאשר יחזרו חטיבות הביניים והתיכונים לפעילות, יהיה צורך לתגבר את המערך גם בהם. נכון להיום, בבתי הספר התיכוניים המשולבים עם חטיבות ביניים, יש מעל 1,000 תלמידים ואנשי צוות ופעילים בהם 2-3 עובדי ניקיון במהלך יום הלימודים כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully