וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ים של רווחים: צים שוברת את שיאי כל הזמנים

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 23.3.2021 / 16:44

צים מציגה את שיעור הרווח הגדול ביותר בכל 75 שנותיה: סיימה את 2020 עם רווח נקי של 524 מיליון דולר. הרווחים המרשימים, לאחר הנפקה ראשונה בניו יורק. שהתבצעה השנה. המנכ"ל גליקמן: "בצים נושבת רוח חדשה"

לשנה טובה מזו נדמה שלא יכלו לפלל בצים. חברת ההובלה הימית הצליחה לעקוף אף את התחזיות האופטימיות ביותר ולהציג רווח נקי של שנתי של 524 מיליון דולר, שיא מאז נוסדה החברה לפני 75 שנה.

על פי התחזית המתבססת על מספר עסקאות ענק שהשלימה החברה לאחרונה, בראשן חכירה של עשר אניות חדשות, צים אינה עוצרת ונכנסת אל 2021 כשפניה קדימה, זאת לאחר שנה שבה נרשם גידול בביקוש לשינוע מטענים דרך הים, וכפועל יוצא מכך עלו תעריפי התובלה הימית.

יו"ר צים, יאיר סרוסי: "ההנפקה הראשונה של צים לציבור שהתקיימה השנה הייתה נקודת השיא של חודשים רבים של עבודה מאומצת ומסורה על ידי הנהלת צים ועובדיה, בשיתוף פעולה עם דירקטוריון החברה, והיא מסמלת את הצלחת מהלך ההתחדשות של החברה לאורך השנים האחרונות. אנו גאים בתוצאות הפעילות שאנו מפרסמים היום לראשונה כחברה ציבורית, ומאמינים שהן מהוות הוכחה להון האנושי יוצא הדופן של צים. יתרה מכך, יכולות אלו ימשיכו להניע את צמיחתה של צים והצלחתה בעתיד".

פרסום להנפקת צים בניו יורק. צים,
פרסום להנפקת צים בטיימס סקוור, ניו יורק/צים

חברת הספנות הראשונה בבורסה בניו יורק

מנכ"ל צים, אלי גליקמן: "התוצאות שוברות השיאים שלנו בשנת 2020 ואבני הדרך המשמעותיות שהשגנו בשנת 2020 ועד היום, משקפות את תנופת העשייה בצים. בתקופה של מגיפה כלל-עולמית, שברנו את שיאי הרווח הנקי שלנו לאורך כל 75 שנות פעילות החברה.

שבירת שיאים זו מבליטה את יתרונות האסטרטגיה המבודלת שלנו ואת הגישה הפעילה שלנו בהתמודדות עם משבר הקורונה. סיימנו את השנה בנתונים חזקים, תוך השגת EBIT ו-EBITDA בקצה העליון של טווח התחזיות שלנו, והמשכנו להציג מרווחים מהגבוהים בענף. צים מחויבת ליעד של ביצועים עקביים כאחת משלוש חברות הספנות המובילות במונחי מרווח EBIT".



גליקמן הוסיף: "פתחנו את שנת 2021 כחברת הספנות וההובלה הימית הגלובלית הראשונה שנרשמה למסחר בבורסה של ניו יורק. הישג זה מדגיש את הצלחתנו ביצירת חברת ספנות מובילה העוסקת בהובלת מכולות, עם מודל עסקי asset-light, העומדת בחזית החדשנות הדיגיטלית. בהמשך להנפקה הראשונה שלנו לציבור, הכרזנו גם על הסכם אסטרטגי לחכירה לטווח ארוך של 10 אוניות המונעות בגז טבעי, בעלות כושר הובלה של 15,000 מכולות (TEU).

הסכם זה ממצב את צים במקום המאפשר לה לספק את הביקוש הגובר בסחר הפאסיפי (אסיה לחוף המזרחי בארה"ב), ולבסס את העמדה המובילה שלנו בהתמודדות עם נושאי סביבה וקיימות".

אלי גליקמן מנכ"ל צים. חברת החדשות רפופורט,
מנכ"ל צים, אלי גליקמן. לחיוכים יש סיבה טובה/חברת החדשות רפופורט

"מצפים להמשך המגמה החיובית"

גליקמן לא מסתיר את שביעות רצונו נוכח ביצועי החברה שבהנהגתו: "בצים נושבת כיום רוח חדשה, נמרצת ורעננה, והיא מצוידת ביכולות חדשות ובעלת אופק מבטיח לפעילות במציאות החדשה של עולם הספנות. בזכות הצוות המקצועי והמסור של החברה, ובשילוב המחויבות שלנו למנף טכנולוגיה ודיגיטל לטובתנו, צים ממוצבת היטב במעמד המאפשר את שיפור חווית הלקוח, מינוף נתוני בסיס חיוביים בענף, והשאת רווח לטווח ארוך.

בשנת 2021, לפי התחזית שפרסמנו, אנו מצפים להמשך המגמה החיובית, ולהמשך גידול משמעותי ב-EBITDA המתואמת וב-EBIT המתואם תוך שמירה על מרווחים מהמובילים בענף. בנוסף, בכוונתנו להמשיך ולרתום את ה-DNA היזמי של אומת הסטארט-אפ שלנו, המבוסס על חדשנות ושיתופי פעולה טכנולוגיים, על מנת להמשיך ולפתח מנועי צמיחה שיניבו לחברה תזרימי הכנסות נוספים מעבר לפעילות הספנות המסורתית של צים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully