וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחים זלקינד ממשיכים להפגיז: הכנסות אלקו ב-2020, יותר מ-11 מיליארד שקל

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 10:14

קבוצת אלקו מסכמת שנה חזקה: הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2020 עלה לכ-93 מיליון שקל; ההכנסות ברבעון עלו לכ-2.94 מיליארד שקל. החברה מסכמת את שנת 2020 עם עלייה ברווח הנקי לכ-580 מיליון שקל מתוך הכנסות של כ-11 מיליארד שקל. על הכוונת: השקעות דיסקונט

קבוצת אלקו פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2020, כאשר המספרים ממשיכים להרקיע שחקים וממצבים את האחים מיכאל ודניאל זלקינד כחלק מהעלית העסקית בישראל.
עם המספרים אי אפשר להתווכח: הרווח הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2020 עלה לכ-93 מיליון שקל, מתוך מחזור הכנסות בסך של כ-2.94 מיליארד שקל. הרווח הנקי השנתי הסתכם ב-580 מיליון שקל; מתוך הכנסות השנתיות שעלו ל-11 מיליארד שקל.

כמה שווה אלקו? ובכן, השווי הנכסי (NAV) של הקבוצה - עומד על כ-6.21 מיליארד שקל. בתוך כך חושפת אלקו גם חלק מהתכניות העתידיות של הקבוצה: אלקו הגישה הצעה לרכישה של 27%-29.8% ממניות של חברת השקעות דיסקונט בע"מ תמורת כ-400 מיליון שקל.

אבי ישראלי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באלקו: "אנחנו שמחים לסכם את שנת 2020 עם המשך מגמת הצמיחה בהכנסות וברווחים בקבוצה ובחברות הבנות שלה.

במהלך התקופה המשיכה אלקטרה בע"מ להציג שיפור בפרמטרים התפעוליים המשמעותיים שלה, לצד המשך העלייה בצבר העבודות, שמסתכם בכ-17 מיליארד שקל. במהלך התקופה הודיעה אלקטרה על מהלך אסטרטגי משמעותי של רכישת השליטה בחברת 'אפיקים', באמצעותה תוכל להתרחב גם לתחום התפעול והתחזוקה של תחבורה בישראל.

כמו-כן, הודיעה אלקטרה כי תחל בימים אלו בביצוע פרויקט הענק להקמת תחנת הכוח אגירה שאובה במנרה, שהיקפו מעל 1.1 מיליארד שקל, לאחר שאלומיי השלימה את הסגירה הפיננסית שלו".

להשביח את השקעות דיסקונט

ישראלי ממשיך לפרט אודות הנעשה בחטיבות השונות של הקבוצה:
"אלקטרה מוצרי צריכה הציגה בתקופה שיפור משמעותי בתוצאותיה הודות לצמיחה משמעותית בפעילות מגזר מוצרי הצריכה החשמליים ובתחום קמעונאות החשמל. כמו-כן, החברה השלימה בשנה החולפת את העיסקה למכירת אחזקותיה בגולן טלקום שהניבה לה רווח משמעותי. במישור הפיתוח העסקי, אלקטרה צריכה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם קונצרן BOSCH להקמת מפעל מתקדם לייצור משאבות חום ומזגנים, ולאחרונה עדכנה על ניהול מגעים מתקדמים עם רשת '7-Eleven' העולמית לקראת חתימה על מזכר הבנות לא מחייב להתקשרות בהסכם זכיינות לפיתוח ולתפעול חנויות נוחות תחת המותג '7-Eleven' בישראל.

חברת אלקטרה נדל"ן סיכמה את התקופה עם המשך גידול ב-NOI מפעילות דיור להשכרה, ובתים צמודי קרקע, בארה"ב ועם עלייה ברווח הנקי. החברה ממשיכה להרחיב את היקף קרנות הנדל"ן שהיא מנהלת, לרבות קרן החוב שהוקמה השנה, וכן החליטה על הקמת קרן לרכישה הזדמנותית של מלונות.
סופרגז, שהשלימה בשנת 2020 הנפקה מוצלחת, שביטאה הצפת ערך מהירה ומשמעותית עבור קבוצת אלקו, נמצאת כיום בתנופה גדולה להרחבת פעילותה בתחום הגז הטבעי והחשמל, כחלק מפיתוח מנועי צמיחה נוספים לשנים הבאות.

לאחרונה הגשנו הצעה לרכישת עד 29% ממניות חברת השקעות דיסקונט. אלקו מביאה עימה נסיון רב בתחומי התקשורת הסלולרית והנדל"ן, בהם מתמקדת השקעות דיסקונט, ורואה את ההשקעה בחברה כפעילות התואמת את עסקי הליבה שלה ואת האסטרטגיה העסקית שלה, ואנו מאמינים כי ביכולתנו להביא להשבחת ערך משמעותית בחברה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully