וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לספאם הבחירות? תביעה נגד ימינה, ש"ס, מרצ והכלכלית בגלל סמס

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 11:52

זה לא לטלפון: אזרחי ישראל הוצפו בימים האחרונים בהודעות טקסט מטעם המפלגות השונות, שדאגו להחריג את עצמן מחוק הספאם. אזרח מוטרד שפנה למפלגות ודרש במפגיע שלא לקבל עוד הודעות, המשיך לקבלן בכל זאת. עתה הוא תובע פיצוי של 2,000 שקל לכל הודעה ממי שלא נענו לדרישה

צעד קטן, אך אולי כזה שעוד יתברר כחשוב עבור כלל אזרחי ישראל, בדרך להוצאת ספאם הבחירות מחוץ לחוק, נעשה על ידי אדם שהוטרד מהודעות הטקסט של המפלגות השונות. החוק אמנם מתיר תעמולת בחירות באמצעות הודעות טקסט, אך לטענת התובע ההודעות לא פסקו גם לאחר שפנה אליהן ודרש להפסיק לקבלן. הנתבעות: ימינה, ש"ס, מרצ והכלכלית - לפי תחשיב של 2,000 שקל להודעה.

התובע שכאמור הוטרד מדיוור הודעות הטקסט של המפלגות, פנה אליהן באופן יזום וביקש להסיר את פרטיו ממאגריהן ודרש כי יחדלו משליחת הודעות טקסט ולאחר שאלו התעלמו מבקשותיו חרף קבלת הפניות, הוא תובע מהן ללא הוכחת נזק את הסרת פרטיו ממאגרי המידע שלהן, כאשר ימינה והכלכלית נדרשות לשלם כ-14,000שקל.

עו"ד תום שנפ. ערן לוי,
עו"ד תום שנפ/ערן לוי

עו"ד תום שנפ, עורך דינו של התובע: "הפטור העצמי של המפלגות מחוק הספאם הוא מביש, מדובר בחרפה ועזות מצח ציבורית"

בכתב התביעה מבקש התובע צו "עשה" המורה לכל אחת מהנתבעות למחוק ממאגרי המידע שלהן כל מידע המתייחס אל התובע, לרבות מספר הטלפון הנייד שלו וכל פרט אחר אשר מוחזק עליו. ממפלגת ימינה הוא מבקש פיצויים בסך עשרת אלפים שקלים ומהמפלגה הכלכלית ארבעת אלפים שקלים, לפי תחשיב של 2,000 שקל לכל הודעת ספאם שנשלחה לאחר שהמפלגות קיבלו את דרישת התובע להסירו ממאגרי המידע ולחדול משלוח לו הודעות טקסט.

עו"ד שנפ מוסיף: "מדובר בעזות המצח בה עושות מפלגות שימוש בלתי חוקי בפרטים האישיים ובמידע אישי של אזרחי מדינת ישראל, בניגוד מוחלט לחוק הגנת הפרטיות, במסגרת תעמולת בחירות. והתובע, שהינו עו"ד בעל מומחיות בדיני הגנת הפרטיות, מסרב להשלים עם תופעה מרגיזה זו, אשר הולכת ומחריפה בעת האחרונה עם התרבות מערכות הבחירות. פרטיותו אינה הפקר, והנתבעות אינן רשאיות להחזיק מידע אודותיו, בניגוד לדין"

מתוך כתב התביעה: "על מנת להביא להפסקת הטרדתו, אשר הולכת ומחריפה ממערכת בחירות אחת לאחרת, התובע ביקש לממש את זכותו מכוח חוק הגנת הפרטיות, למחוק את פרטיו ממאגרי המידע של המפלגות השונות, ולמנוע, מלכתחילה, את האפשרות שיפנו אליו בהודעות מהסוג הנ"ל. התובע פנה לכל המתמודדים המרכזיים במערכת הבחירות הנוכחית עם בקשה למחיקת פרטיו מכוח סעיף 17 ו לחוק הגנת הפרטיות. רובם השכיל לפעול בהתאם להוראות החוק, והודיעו על מחיקת פרטיו כמבוקש. מקצתם נמנע מלתת מענה כלשהו, ואחרים אף הגדילו ושלחו הודעות מטרידות לטלפון הנייד של המבקש, על אף שקיבלו את בקשת המחיקה".

כתב הגנה טרם הוגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully