וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

500 שקל רק בחוף הים: כמה יעלה לנו החג הזה?

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 1:19

בפסח שעבר כולנו היינו ספונים בבתים. השנה אנחנו יוצאים מעבדות לחירות, אבל המחיר כבד. חישוב הבילוי של משפחה ממוצעת לאורך החג וחול המועד מגלה שבסיומו תיאלצו להיפרד מאלפי שקלים. מי אמר בעצם שסגר זה דבר רע?

משפחה בחופש על חוף הים. ShutterStock
בילוי בים אמור להיות זול, לא?/ShutterStock

הארנקים בעמדת שליפה? חג הפסח שמתקרב אינו רק חג החירות, אלא נקודת תורפה על ציר הזמן, בו משפחה ממוצעת מוציאה הרבה מאוד כסף בשביל לצלוח בשפיות את ימיו הארוכים. עד כמה עמוק הבור הכלכלי אליו יכנס תא משפחתי ממוצע בישראל במרוצת ימי החג? לצורך כך, נעזרנו גם במועצה הישראלית לצרכנות שמסייעת בחישוב מכלול ההוצאות הצפויות למשפחה עם 3 ילדים.

חופים הם לפעמים געגועים לבית

זו השנה השנייה שבה עונת הרחצה נפתחת בהתאמה למועד יציאת הילדים לחופשת הפסח, זאת, על מנת לאפשר לציבור ולילדי ישראל לרחוץ בבטחה בחופים מוכרזים ובשעות ההצלה. על פניו, מדובר על מהלך מתחשב מאוד מצד המדינה שכן עלויות הבילוי בחוף הים אמורות להיות זולות משמעותית מחלופות אחרות. אמורות.

  • בהנחה לפיה המשפחה מגיעה באמצעות כלי רכב, העלות הממוצעת ליום חניה עוברת בקלילות את רף 50 השקלים. אבל זה לחלוטין רק הספתח, שכן לא יעבור זמן רב עד שיגיח מוכר הארטיקים. המחיר, לדוגמא, לשלושה ארטיקים מסוג מגנום נע בין 14 ל-16 שקלים. סך הכול, כולל ההורים, זה יכול להגיע ל-75 שקלים.
  • ומה בנוגע למקום הישיבה? לא כל משפחה מצוידת במספיק כיסאות מתקפלים, וגם אם כן, רבים רוצים להתענג על מיטת שיזוף. העלויות מענגות קצת פחות. טווח המחירים נע בין 10-15 שקלים לכיסא ובין 20-30 שקלים למיטת שיזוף. בסך הכול, שני כיסאות ומיטת שיזוף בודדת יעלו כ-50 שקלים.
  • החום הקופח מייצר רצון עז ללגום בירה צוננת. חלק מהמשפחות תצטיידנה מבעוד מועד בצידנית עם קרחום, אך ישנן רבות שיעדיפו שלא. עלות שליש בירה מהחבית בחופי הים נעה בטווח של בין 18-30 שקלים. סך הכול לשתי כוסות: 44 שקלים.
  • יש מספר מאכלים שהפכו להיות חלק משגרת הבילוי המשפחתי בחוף הים ובכללם הצ'יפס. עלות צלחת נוטפת שמן עומדת לרוב על מספר שנע בטווח של בין 25-39 שקלים. סה"כ, כולל קטשופ מהביל ומיונז שנשמר בתנאים מועדים לפורענות - 30 שקלים.
  • וצריך גם להרוות את הצימאון במים: עלות בקבוק מים נעה בין 7-12 שקלים לבקבוק קטן. שלושה בקבוקים יעלו כ-30 שקלים.
  • כל האמור מעלה, מצטרף כמובן להוצאות הנוספות שנדרשות בשביל למלא את הצידנית בפירות, ירקות וכמובן אוכל שישביע את רעבונם של 5 בני משפחה, כל אחת, בהתאם להעדפות הקולינאריות שלה. סה"כ בהערכה גסה - 200 שקלים למילוי של הצידנית, כולל 200 גרם של פיסטוק חלבי וכמובן מגוון פירות העונה.
  • הלכתם לים? סך ההוצאה למשפחה בת חמש נפשות יעמוד על 529 שקלים ליום.
sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ארוחת ליל סדר. GettyImages
כל הטוב הזה עולה מגיע לארבע ספרות/GettyImages

מה נשתנה הלילה הזה?

שפר עליכם המזל, או שלצערכם הגיע תורכם, אך השנה - אתם מארחים את המשפחה בליל הסדר. לצורך העניין, מדובר על משפחה גרעינית אליה מצטרפים עוד 7 אורחים. סה"כ 12 פיות להאכיל. על פי נתוני המועצה הישראלית לצרכנות צלחת סדר, דג, מנת בשר, יין, מרק, שתיה קלה וקינוח תעלה בין 80-120 שקלים לאדם.

החישוב לסועד נערך על בסיס ההנחות הבאות: 200 גרם בשר, 350 גרם מרק, 150 גרם תוספת פחמימה, 150 גרם תוספת ירק, מצה שמורה, מצה רגילה, ירקות לצלות הסדר לרבות בקבוקי ין למבוגרים, תירוש ושתיה קלה. סך הכול, כולל הכנה, בישול, ניקיון, זמן, נסיעה לסופר או דמי משלוח: 1,200 שקלים. יש לציין כי 'הפודקוסט' אינו כולל שימוש ברכיבים יקרים במיוחד כדוגמת דג לוקוס, שמחירו בפסח מאמיר ל 160 שקלים לקילו, או בנתח עגל מובחר במחיר של 200 שקלים לקילו, אלא מתבסס על שימוש בחומרי גלם 'סטנדרטים'. כמובן שאפשר להוזיל משמעותית את העלויות באמצעות שימוש לדוגמא בדג כדוגמת נסיכות הנילוס או קרפיון וכו', מה שיצמצם את טווח העלויות בשיעורים ניכרים, עד לרמה של 65 שקלים בממוצע לסועד.

סך הכול: 1,200 שקלים

כמה עולה ללטף עיזה?

ליל הסדר הסתיים, ורגשות האשם שיקוננו בכם אם תותירו שוב את הילדים מול המסך יגבו מחיר נפשי כבד מדי. אין ברירה, עליכם לצאת לדרכים ולפקוד אחדות ממאות האטרקציות שפותחות את שעריהן בפני המון ישראל בפסח. העלויות, לא כוללות מזון ודלק אלא אך ורק את עלות הכניסה. כך, למשל, על פי נתוני המועצה הישראלית לצרכנות, כניסה לאתר של רשות הטבע והגנים מגיעה ל-30 שקלים למבוגר ו-20 לילד. באגמון החולה תשלמו 360 שקלים למשפחה. עבור הזכות ללטף בעל חיים תאלצו להיפרד בפסח הקרוב מ-50 שקלים לאדם, ואם תסתפקו רק בצפייה בריף הדולפינים, למשל, תשלמו 69 שקלים למבוגר ו-48 שקלים לילד מגיל 3 ועד גיל 15. במצפה התת ימי הסכום מאמיר כבר ל-105 שקלים למבוגר ו -85 לילד מגיל 3 עד גיל 17.

אבל בטרם תשלפו את כרטיס האשראי, כדאי מאוד שתבררו האם ומה מידת ההנחה שהנכם זכאים לקבל בשל חברות במועדון צרכנות כזה או אחר או באמצעות כרטיס האשראי שלכם. אין כמעט אטרקציה תיירותית שאינה מוצעת בהנחה. כך למשל, במועדון הצרכנות הייטקזון מציעים לחברים כניסה לאגמון החולה במחיר של 18 שקלים למבוגר (מעל גיל 18) במקום 35 שקלים.

גם כניסה לגן החיות התנכ"י שעולה באתר 63 שקלים למבוגר, יכולה להסתכם בעלות נמוכה הרבה יותר של 37 שקלים - מחיר שמשקף הנחה של 41%. דוגמא נוספת לעומק ההנחה - כניסה לחמת גדר. המחירון הרשמי באתר לכניסה למתחם בימים ה' -ש' (כולל בחול המועד) עומד על 112 שקלים. מאידך, בהייטקזון למשל המחיר צולל ל-63 שקלים בלבד, או במילים אחרות - הנחה אגרסיבית של 44%.

לדברי ספי פלס, משנה למנכ"ל חברת הייטקזון שעוסקת בניהול מועדוני לקוחות", כמעט כל אתר מציע בנוסף למחיר בקופה גם מחיר לחברי מועדון ולכן כל משפחה חייבת למצוא דרך להשתייך למועדון כזה או להכיר מישהו שמשתייך, שכן הפער במחירים אדיר ומגיע לכדי עשרות אחוזים. יחד עם זאת אומרת פלס כי לאור העובדה שרובנו נשארים בארץ, צפויים ביקושים אדירים לכל סוגי האטרקציות ואנו לא רואים עליות משמעותיות במחירים של מסעדות או אטרקציות".

סה"כ לשתי אטרקציות לפי 60 שקלים בממוצע לכרטיס ל-5 נפשות: 600 שקלים

גבר מנשק דולפין. ShutterStock
69 שקל למבוגר, לא כולל הנשיקה/ShutterStock

וצריך גם לאכול

אלא שבכך לא מסתיימת ההוצאה, שכן יש להוסיף את רכיב המזון, בין אם מדובר על עצירה באחת מרשתות המזון המהיר טרום ההגעה לאטרקציה או לאחריה, ובין אם מדובר על אכילה במתחם. 50 שקלים לסועד הוא מחיר מינימום שתשלמו עבור ארוחה לסועד. אי לכך, כאשר מדובר על משפחה שמונה חמש נפשות, שיוצאת לשתי אטרקציות שונות במהלך החג, התוצאה עומדת על 500 שקלים במינימום.

סה"כ - 500 שקלים

אין כמו קמפינג

יתושים? השכמה מוקדמת ב-6 בבוקר? שכנים קולניים? הכול מתגמד מול הכיף שטמון ביציאה עם המשפחה לקמפינג. הדבר היחיד שמוהל מעט את השמחה הוא העלות הגבוהה שכרוכה בכך. נכון לפסח 2021, מחיר כניסה למתחם קמפינג מסודר ללינת שטח למשפחה של 5 נפשות נע בין 500-750 שקלים ללילה. לרוב, לאור כל המאמץ שכרוך באריזת המשפחה וההכנות הרבות, משפחה ממוצעת תבלה יומיים, או במילים אחרות - לא פחות מ-1,000 שקלים. לכך כמובן יש להוסיף את רכיב הברביקיו שנע בין 400-600 שקלים למשפחה לארוחה (כולל בשר, גחלים, סלטים, צלחות וכוסות פלסטיק, שתיה וממתקים). כמובן שניתן להוזיל את העלויות באמצעות שימוש בחומרי גלם זולים כדוגמת חזה עוף, כנפיים וכו', אך בחג החירות עסקינן, ורבים בחרים לפנק את עצמם עם צלעות כבש, קבב טלה, סטייקים ועוד.

כל זה, כאמור, לארוחה בודדת. לכך יש להוסיף עוד ארוחה גדולה לרבות ארוחת בוקר ונשנושים במהלך היום - עוד 500 שקלים.

סך הכול 2,000 שקלים

כמה יעלה לנו פסח. דורון שיינר, עיבוד תמונה
פסח מבחינה כלכלית. מפחיד/עיבוד תמונה, דורון שיינר

אז מה השורה התחתונה?

חג הפסח הבא עלינו לטובה יקזז מחשבונה של משפחה ממוצעת עם שלושה ילדים סכום של 4,829 שקלים, וזאת, כמובן, מבלי שנפשו בבית מלון או טסו לחו"ל, אלא נשארו בגבולות ישראל. בכל זאת, יש לנו ארץ נהדרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully