וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו כל כך מכורים לשואבי אבק אלחוטיים?

25.3.2021 / 1:42

הישראלים רשמו השנה עלייה מאסיבית ברכישת שואבי אבק אלחוטיים, ועל פי סקרים גם התמסרו לניקיונות הבית. מה כל כך מושך אותנו בשואבים האלה ולמה לא בטוח עדיין שאנחנו משתמשים בהם נכון?

דייסון/צילום: מייקי לוי

לפני מספר ימים נפל לי השלט של הטלוויזיה בין חריצי הכריות של הספה. קורה לכולנו. העניין הוא שהוא היה תקוע עמוק כל כך, שהיה צורך להסיר את הכרית. זה בדיוק הרגע שעליו כולכם מתביישים לספר ואני, אביר שכמותי, החלטתי להיות עלה התאנה שלכם ולתאר במקומכם את חצי אגוז הפקאן הקלוף, גרעיני החמנייה הלא מפוצחים, קצת שיערות של החתולה החצופה שמנמנמת עליה לא מעט והעט שחיפשתי מ-1982 בערך (האם יש ביקום בית שבו באמת יש עטים זמינים?). כל אלה ישבו שם בנחת והקימו לעצמם עיירה קטנה ועצמאית מתחת לכריות.

אפשר היה לשקר ולספר שפסח הוא שנתן לנו את ההשראה ובלה בלה, אבל למה, בעצם? הכול הרי קרה בגלל השלט. ובכלל, כמה מכם הופכים את הספות בכל יום? או בכל חודש? או בכל... עזבו, לא משנה. בכל מקרה, הדבר הראשון שעלה לי בראש הוא ידיעה שעלתה בוואלה! בית לפני קרוב לשנתיים, על אישה שניקתה את המזרן שלה עם דייסון V-11 וכמו שאומרים במטה לשכת הקליקבייט העולמית - "לא תאמינו מה היא מצאה שם".

מכיוון שבמקרה הזה כבר היה ידוע מה מצאתי שם, ומאחר שנזכרתי שגם לי יש 11-V, הבדיקה בעצם הייתה כמה הוא מסוגל להתמודד עם האגפים הקשים של הספה, אלה שהשמש לא זורחת בהם. בעבר בחנתי מספר שואבים, שלמיטב זכרוני עשו עבודה טובה אבל לא מושלמת. כאן המקום לציין - זו אינה ביקורת קלאסית על המכשיר והמפרט שלו, רק ניסיון לענות על השאלה: האם הוא מסוגל לעשות מה שלא עשו קודמיו ולהוציא את הסחלה הקשה ביותר.

שואב אבק דייסון. יחצ,
התייחסות למכשיר כמו לגאדג'ט. דייסון V-11/יחצ

על פי מחקר של דייסון עצמה, מאז פרוץ מגיפת הקורונה שלושה מתוך חמישה ישראלים שואבים אבק בתדירות גבוהה יותר. מהסקר עולה כי כמעט 60% מקפידים מאוד על ניקוי האבק בבית, כ 22% שואבים אבק בבית מס' פעמים בשבוע ו-12% משתמשים בשואב אבק בכל יום. ואיך השפיעה הקורונה על תדירות ניקוי האבק בבית? מהסקר עולה כי הישראלים הקפידו מאוד על ניקוי אבק גם בתקופה של לפני הקורונה, כאשר 24% הגבירו את המודעות ומנקים את האבק יותר לעומת התקופה של לפני פרוץ המשבר.

זה הגיוני, השנה האחרונה העבירה אותנו סדנת מודעות מוגברת בכל הקשור ללכלוך, מעבר לכך שהיינו יותר בבית. "בשנה האחרונה זיהינו עליה של כ-70% בחיפוש שואבי אבק באתר ובאפליקצית GROO, כשלפני חג הפסח עליה נוספת של כ-"10%", אומר מנכ"ל GROO תומי שנפלד, "לצרכנים הישראלים יש חיבור אמוציונלי לקטגוריה, אשר לרוב מאפיינת את עולמות הגאדג'טים יותר מאשר את עולם החשמל המסורתי. ישנה חשיבות רבה לבחירת מותג מוכר ואיכותי ובבתים רבים מחזיקים מספר מוצרים במקביל. לאור הביקושים הערים נוצרו פיגורים ביצור ובאספקת שואבים ובשוק קיים היום חוסר אקוטי של מלאי".

יוסי מזלתרים, מנהל תחום ה- non food בשופרסל, מחזק: "שואבי האבק בכלל ושואבי האבק האלחוטיים והרובוטיים בפרט, נמכרים בביקושים גבוהים במהלך כל השנה. בחגים ובעיקר בחג הפסח, אנו רואים צמיחה וגידול במכירות של יותר מ 100% מול תקופה רגילה. המותג המבוקש ביותר הוא שואב אבק מדגם דייסון באלחוטיים ורובורוק ברובוטיים".

אז לקחנו את העסק לידיים ושאבנו את הספות ועל המיטה, על הפאנלים ובחריצים הנסתרים בבית. לא אייגע אתכם עם המתנה לתשובה - ה-11-V עובד מדהים, הרבה יותר טוב מכל השואבים שבחנתי בעבר. המקומות שה-11-V חודר אליהם חסרי תקדים, עם ביצועים טובים בהרבה אפילו מה-10-V אבסולוט שהיה ברשותנו במשך שלוש שנים. מצד שני, יש גם עניין של צרכים - לנו יש כלבה וחתולה, מבחינתנו המכשיר הזה הוא חמצן, אבל אנשים ללא בעלי חיים או כאלה שלא מפצחים גרעינים לכל עבר (מה לעשות? יש הרבה כדורגל בתקופה הזאת) יכולים להסתפק בשואבים הזולים יותר. בכל הקשור לצרכים שלנו, הרגשנו שה-V-11 בהחלט שווה את המחיר. אגב, למכשיר הזה יש גם אפשרות לסוללה רזרבית שמאפשרת שימוש רצוף של כשעתיים, אבל אם אתם שואבים שעתיים רצוף את הבית וסוללה אחת לא מספיקה לכם, עדיף שלא אומר את דעתי עליכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
Bissel CrossWave. יח״צ,
יביא את הבשורה בתחום השואבים השוטפים? Bissel Crosswave/יח״צ

להתאים את השואב לצרכים

על אף שהיא חולשת על נתח שוק של כמעט 90 אחוז מהשואבים האלחוטיים, יש לזכור כי לדייסון אין בלעדיות בתחום. אם יש לכם הרבה שטיחים שפרושים ברחבי הבית, מומלץ לרכוש שואב אבק עם מברשת חובטת לניקוי ותחזוקה יעילה של השטיחים. הוא הדין גם לגבי בעלי חיים, פרקט, רצפות וכו' - צריך פשוט לבחור את השואב המתאים לכם לפי תקציב וצרכים.

למשל, לאחרונה סקר מייקי לוי במדור זה את שואב ה-CrossWave של Bissel, שפותח את הדלת לז'אנר חדש ומתבקש - שואבים אלחוטיים שגם שוטפים. "מדובר במוצר מבטיח שנראה כי עדיין לא אפוי לחלוטין, וכולי תקווה כי הדור השני יפתור את הבעיות הללו, ויהפוך את השואב, שוטף ומייבש למוצר המושלם שהוא מתיימר להיות. הוא כמעט שם, אבל עדיין לא", כתב. הביסל לא מגיע עם אביזרים לפאנלים, כך שאת הצורך של ניקוי הספות והרהיטים הוא לא יוכל למלא, אבל נראה שהוא אכן פורץ דרך, מה שיאלץ בעתיד גם את המתחרים להגיב. עם זאת, צריך לזכור שהשואבים הרובוטיים הכניסו את השטיפה כבר לפני מספר שנים ועדיין לא נמצא המכשיר המושלם, כך שייתכן שהדרך עוד ארוכה.

אז איזה שואב מתאים לכם? כאמור, זו שאלה של צורך וכסף. בתור התחלה, קחו 5 טיפים שישנו את הדרך שבה אתם שואבים אבק, על פי טום מק'ווי, מהנדס חברת Dyson.

  • תשאבו לאט: אבק כולל בתוכו מרכיבים שונים, ביניהם: אלרגנים, בקטריות, וירוסים וקרדיות אבק. חלקיקי אבק אלו "תקועים" באופן מכני ו/ או אלקטרוסטטי במשטחים ומצויים בעומקם של שטיחים, מזרנים וספות. המשמעות של כך היא ששואבי אבק צריכים להפעיל עוצמת שאיבה למשך זמן מסוים כדי לשחרר אותם ממקומם ולשאוב אותם למכשיר. שאיבה איטית יותר תאפשר את הזמן הנדרש לשואב להגיע לתוצאה אופטימלית.
  • חזרו על אותו אזור - אך לא לעיתים קרובות מדי: מעבר על אותו משטח עם שואב האבק יותר מפעם אחת מאפשר למכשיר את האפשרות לנקות אותו טוב יותר. הפעמים הרצויות על פי מחקרים שנעשו בנושא הן פעמיים עד שלוש. מעבר לכך, לא תשיגו תוספת משמעותית לאיכות ועומק הניקיון.
  • שאבו אבק בתדירות גבוהה: שאיבת אבק בתדירות גבוהה ממשטחים הנמצאים בשימוש שוטף, תמנע מלכלוך להצטבר עליהם ולהתקבע בעומק שלהם. לצורך זה, שואבי אבק אלחוטיים הם מושלמים לעבודה נגישה ותכופה, ללא צורך להוציאם מאזור אחסנה, לחברם למקור חשמל ולהזיזם ממקום למקום. יתרון זה מעודד שימוש שוטף ותדיר בשואב האבק, ומונע התייחסות לשאיבת אבק כפרויקט המבוצע לעיתים רחוקות, בכל חלקי הבית בבת אחת, ורק ולאחר שאבק שקע במשטחים.
  • התאימו את מצב העוצמה בשואב האבק לצורך שלכם: רוב שואבי האבק כוללים מספר מצבי עוצמה המאפשרים את התאמת פעולת המכשיר לסוג המשטח ועוצמת הניקו הרצויה. מכיוון ששינוי מצבי שאיבת המכשיר משפיע על האופטימליות של פעולת הניקיון כמו גם על זמן פעולת שואב האבק, חשוב להבין את משמעות מצבי עוצמת השאיבה השונים; מצב Boost מיועד ללכלוך עיקש ואינטנסיבי. מתאים למקרים קיצוניים בלבד ואינו מומלץ לאורך זמן. מצב Eco מיועד לשאיבה יומיומית ועוצמתית. מצב Auto mode , מאפשר לשואב האבק להתאים ולשנות בעצמו את עוצמת השאיבה באמצעות חיישנים מתקדמים ואינטליגנציה מובנית במכשיר, בשימוש עם מברשת torque חכמה ובמצב Auto בלבד.
  • הקפידו על תחזוקת שואב האבק: גם המנקה הנאמן ביותר זקוק לניקוי בעצמו וקצת יחס חם. תחזוקה שוטפת של שואב האבק, הכוללת בין השאר את שטיפת המסנן וייבושו אחת לחודש ובהתאם לרמת שימוש, ריקון מיכל האיסוף וניקוי המברשות יסייעו להבטיח את פעולת המכשיר, עוצמתו ותקינותו לאורך זמן. מה שיחסוך לכם הרבה כסף וזמן לטווח הארוך.
מטליות לחות לניקוי כללי דוחות אבק של ניקול, תמונת אווירה. יחצ,
הרבה יותר מודעים. מטליות של ניקול/יחצ

הרגלי הניקיון של הישראלים

  • סקר חדש שנערך ע"י מכון רושינק עבור המותג המוביל ניקול, מבית קימברלי קלארק, בדק את הרגלי הניקיון של הישראלים במהלך השנה, לקראת חג הפסח ובתקופת הקורונה.
  • הסקר בחן את הרגלי ניקיון הבית בקרב הישראלים ומצא כי, למרות הדעה הרווחת שאורח החיים המודרני והשוחק מאלץ אותנו לחלוק במטלות הבית, 79% מהישראלים אחראים על מטלות הניקיון בביתם, כאשר מתוכם 43% מבצעים את המטלות לבד ו 36% עושים את מטלות הבית יחד עם בן או בת הזוג. 10% מהנשאלים דיווחו שרק בן/ בת הזוג עושים את מטלות הבית והנתון המפתיע הוא, שרק 5% מהנשאלים משתמשים בשירותי ניקוי חיצוניים.
  • כ 13% מהישראלים (כל בית שישי בישראל) מנקים את הבית לפחות פעם ביום, 19% מהנשאלים מנקים את הבית בין פעמיים לשלש בשבוע, 48% מנקים את הבית פעם בשבוע, 14% פעם בשבועיים ו 5% מהנשאלים מנקים את הבית פעם בחודש.
  • 39% חושבים שהמטבח צריך להיות אחד האזורים הכי נקיים בבית. 28% הצביעו על חדר השירותים והאמבטיה כאחד האזורים שאמורים להיות הכי נקיים בבית, 17% אמרו שחשוב שהסלון יהיה החלל הכי נקי ואחוז אחד בלבד אמר כי חדר הילדים אמור להיות האזור הנקי ביותר.

"למדנו שנסיעה לסופר היא בגדר בזבוז זמן"

דורין פישר, מנהלת השיווק של QUIK שירות סופר אונליין, התייחסה להרגלי הניקיון של הישראלים: "מדי שנה אנחנו עדים לעליה משמעותית בביקוש לחומרי ניקיון לקראת חג הפסח. בשבועות האחרונים אנחנו מזהים עליה של כ-300% במכירות של חומרי ניקיון, בהשוואה לחודשים קודמים, וניתן לזהות שכמות ההזמנות אשר מכילות מוצרי ניקוי קפצה בתקופה זו מ-35% ל-50% ושהחלק היחסי של ההוצאה על חומרי ניקוי מתוך הסל קפץ ב-35%. השינוי המהותי השנה נובע משינוי בהרגלי הצריכה של הישראלים באופן גורף בשנה האחרונה, כאשר התרגלנו לבצע קניות ורכישות בצורה נוחה ויעילה באונליין. לכן, במקום לסחוב את מוצרי הניקיון, שלרוב שוקלים לא מעט - כעת, צרכנים רבים החכימו להזמין אותם עד הבית במקום ללכת לסופרים העמוסים. בנוסף, למדנו בתקופת הקורונה לנצל את הזמן שלנו בצורה יעילה ולהעריך את הזמן שלנו עם המשפחה, כך גם הבנו שנסיעה לסופר ולחנויות היא בגדר בזבוז זמן".

  • עוד באותו נושא:
  • דייסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully