וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הקורונה: 16,000 מוכרים ישראלים חדשים הצטרפו ל- eBay

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 18:08

שנה מפרוץ המגפה, הצטרפו לפלטפורמת המכירות באונליין למעלה מ- 16,000 מוכרים ישראלים חדשים, זאת לצד עלייה של מאות אחוזים במכירות ישראלים לכל העולם. סקר חדש מגלה מי מוכר, מה מוכרים ואפילו איפה מוכרים המצטרפים החדשים

שנה לפרוץ משבר הקורונה וכבר אפשר לומר בוודאות כי מגיפת הקורונה שינתה הרגלי קנייה ומכירה בכל העולם. במהלך תקופות הסגר במדינות רבות, המסחר המקוון נותר האמצעי הכמעט יחידי עבור צרכנים, מה שהוביל לגידול בתעבורה המקוונת ולתדירות הרכישות בפלטפורמות המקוונות.

בנוסף, המשבר הבריאותי שיצר משבר כלכלי טלטל את עולמם של בעלי עסקים רבים שהרגישו הכרח לפתוח ולהרחיב את ערוצי האונליין למכירה לצד הערוצים הפיזיים שנותרו סגורים.
כפועל יוצא מכך, החל מפרוץ מגיפת הקורונה בישראל ולצד המשבר הכלכלי שהלך והעמיק, הצטרפו לeBay כ- 16,000 מוכרים ישראלים חדשים.

הדיווח מעלה כמה נקודות מעניינות:

העיר המובילה בשיעור הצמיחה של מוכרים ישראלים חדשים שהצטרפו לפלטפורמה היא פתח תקווה כאשר במקום השני והשלישי נמצאות אשקלון וראשון לציון בהתאמה.

הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב מוכרים מישראל : משחקי וידאו, מוצרי ניקיון, ציוד לגיטרה וצעצועים לכלבים.

הפריטים הכי יקרים שמכרו המוכרים החדשים: מערכת חימום בשווי 60 אלף דולר, מערכת GPS בשווי 9,000 דולר.

המדינות שאליהן המוכרים הישראלים החדשים מוכרים הכי הרבה הן: ארה"ב, בריטניה וקנדה.

כמה ומה מכרו הישראלים?
החברה מצביעה על עלייה של מאות אחוזים במכירות הישראלים באתר ומפרסמת את הקטגוריות הבולטות במכירות הישראלים, כאשר בין הפריטים המובילים ברשימה ניתן למצוא: נעלי ספורט, משחקי וידאו, סוללות נטענות לאופניים חשמליות, קייסים וכיסויים לפלאפונים, שעונים, ויטמינים ומוצרי אנטיאייגינג, ציוד לגיטרות ועוד.
הקטגוריות שהראו צמיחה גבוהה בשיקלול המכירות של מוכרים חדשים וותיקים הן: משחקי וידאו (79%), מוצרי ניקיון (226%), ציוד גיטרה (483%), צעצועים לכלבים (77%).

לאן מוכרים הישראלים?
עוד עולה מנתוני החברה כי המדינות המובילות בקניות מ-16 אלף המוכרים הישראלים החדשים הן: ארה"ב, בריטניה וקנדה. בנוסף, בין עשרות היעדים הנוספים אליהם נשלחו מוצריהם של המוכרים, ניתן למצוא גם את: מרוקו, מאוריציוס, קאטר, גואם, מלדיביים, גרינלנד, פיגי, לבנון וסומליה

מוצרים מעניינים ויקרי ערך שמכרו המוכרים החדשים מישראל:
במהלך השנה האחרונה מכרו המוכרים החדשים בפלטפורמה מישראל מערכת חימום בשווי 60 אלף דולר, מערכת GPS בשווי 9000 דולר, מחפש מתכות בשווי 7000 דולר ואופניים בשווי 5200 דולר

מאילו ערים בארץ הצטרפו המוכרים החדשים?
בפילוח אחוזי צמיחה של מוכרים חדשים לפי ערים עולה כי העיר ממנה הצטרפו מספר המוכרים הגדול ביותר היא פתח תקווה שעומדת על צמיחה של 205%, כאשר אחריה אשקלון עם 150% צמיחה ובמקום השלישי ניצבת ראשון לציון עם 116% צמיחה.

עוד בין הערים המובילות ניתן למצוא את תל אביב שמובילה כמותית עם מספר המוכרים הגדול ביותר בארץ וצמחה השנה בעוד 108%, נתניה - 101%, חיפה - 96%, אשדוד - 92%, רמת גן - 92%, באר שבע 81%, חולון 54% וירושלים עם 52% צמיחה.

איליה קרטוב, מנכ"ל איביי לשווקים מתפתחים. איביי,
איליה קרטוב, מנכ"ל איביי לשווקים המתפתחים/איביי

איליה קרטוב מנכ"ל איביי לשווקים המתפתחים: "העלייה הדרמטית במספר המוכרים הישראלים הינה סמן חשוב בכלכלה הישראלית והעולמית וקריאת כיוון למגמה אליה הולכים בעלי העסקים בישראל ובעולם. ככל שההבנה כי מגיפת הקורונה אינה אירוע בעל תאריך תפוגה קצר אלא אירוע מתמשך, עולה ההכרח בקרב בעלי עסקים לפתח את פעילות האונליין שלהם לצד הפעילות הפיזית.

עם למעלה מ250 מיליון חיפושים ביום ו-187 מיליון קונים ברחבי העולם, eBay פותחת בפני בעלי עסקים קטנים ובינוניים את ההזדמנות להיפתח לשוק הגלובלי ואנו שמחים לראות את הגידול המשמעותי בשימוש בפלטפורמה בקרב עסקים אלו בישראל.

דווקא בשנה האחרונה בה היינו עדים למשבר הקורונה שאליו נלווה משבר כלכלי ההולך ומעמיק, ובו עסקים רבים נאלצו לסגור את דלתותיהם, eBay העמידה בפני בעלי העסקים תוכנית תמיכה שכללה מנטורינג וליווי מצד בכירי איביי והטבות בפתיחת חנויות מקוונות, זאת על מנת לאפשר לעסקים הללו להמשיך להיות פתוחים כל השנה ובכל מצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully