וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום סגול: הרשת שנרתמה למען המודעות לאפילפסיה

רונית מטיאס

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 10:19

רשת הגלידריות גולדה נרתמה למהלך של עמותת "גן עדן בסגול" לקידום המודעות למחלת האפילפסיה וצבעה את שקיותיה בסגול. גופים נוספים הצטרפו גם הם למהלך

מחר, 26 למרץ, יחול היום הסגול - יום המודעות למחלת האפילפסיה. היום נועד לא רק להעלות את המודעות למחלה, אלא לצמצם את הסטיגמות והמיתוסים הקשורים בה, להעלות את המודעות לטיפולים, ולהראות לחולים שהם לא לבד.

עמותת "גן עדן בסגול" בשיתוף "ניאופרם ישראל", יזמו 3 מהלכים מרכזיים להגברת המודעות. במסגרת המהלך הראשון רשת גלידות "גולדה" שינתה את צבע השקיות המיתולוגיות לצבע סגול. החל מהשבוע, כל מי שיקנה ברשת יקבל שקית עם גלויה נלווית שתספר על המחלה ועל הצורך להראות לחולי האפילפסיה שהם לא לבד.

במסגרת המהלך השני, בשבוע הראשון של חודש אפריל ובמשך שבוע שלם, הכרוז במשחקי הכדורגל יספר לצופים בבית ולקהל במגרש על יום המודעות לאפילפסיה ועל החשיבות בשבירת סטיגמות בקרב החולים.

ואילו המהלך השלישי יתבצע היום, יום חמישי, כאשר בניין עיריית הרצליה ייצבע באור סגול למשך כשבוע כאות הזדהות עם יום המודעות.

עמותת גן עדן בסגול היא ארגון עצמאי א-פוליטי שהוקם לפני 6 שנים לאחר שעדן טבריה ז"ל הלכה לעולמה ממחלת האפילפסיה כשהייתה בת 18. עדן הייתה חולה במשך 10 שנים, במהלכם עברה תהליך של שינוי תפיסה. בתחילה התביישה לספר על מחלתה ולא שיתפה במה שעבר עליה. כ-3 שבועות לפני שנפטרה העלתה פוסט לפייסבוק בו סיפרה שהיא סובלת מאפילפסיה וקראה לאחרים לא להתבייש. משפחתה ראתה בפוסט צוואה בלתי כתובה, ומאז הם נאבקים בהגשמת חלומה של עדן. במהלך השנים העמותה קידמה נושאים רבים ביניהם: פרויקט משותף עם משרד החינוך להכנסת המודעות לאפילפסיה מגיל צעיר, צביעת בניין עזריאלי והלונה פארק בסגול, אירוע בשיתוף סלבריטאים אשר העשיר את הידע אודות המחלה ומשחק כדורגל עם ילדים חולי אפילפסיה והפועל תל-אביב.

רשת גולדה בבעלות אניטה אביטל ובניה עדי וניר שנרתמה ליום המודעות היא רשת גלידריות מקבוצת Anita group שהוקמה בשנת 2012. הסניף הראשון נפתח בפרדס חנה. כיום הרשת מונה 80 סניפים בפריסה ארצית, כאשר עד סוף 2021 הרשת תמנה 120 סניפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully