וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירה חדשה היא החלום שלכם? כך תחסכו במשכנתא

מאיר וידר, מנכ"ל "וידר משכנתאות"

עודכן לאחרונה: 25.3.2021 / 17:06

אם מישהו חשב שהקורונה תוביל לירידת מחירים, הוא התבדה. נטילת משכנתא מחייבת משנה זהירות. מספר טיפים שייקלו על נטילת ההלוואה והמלצות לחיסכון שיכול להגיע לאלפי שקלים

אם מישהו חשב שהקורונה תוביל לירידת מחירי הדיור, הוא התבדה. בספטמבר 2020, לאחר מספר ירידות מחירים מעטות, נרשמה עלייה קלה של 0.4% (לפי מדד מחירי הדיור של הלמ"ס), הרי שבשלושת החודשים האחרונים נרשמו עליות של קרוב ל-3%.

על פי המדד האחרון שפורסם לאחרונה, שנת 2021 נפתחה גם היא עם עליות מחירים, לאחר שבחודשים דצמבר 2020-ינואר 2021 התייקרו הדירות בשיעור של 0.9% לעומת החודשיים שקדמו להם (נובמבר-דצמבר 2020). בכך השלימו עלייה שנתית של 4.3% במחירי הדירות לעומת התקופה המקבילה אשתקד (דצמבר 2019-ינואר 2020).

דבר זה, כמובן, לא משמח את הישראלים שרוצים לקנות דירה וגם יזדקקו למשכנתא. מחיר גבוה יותר לדירה - בהכרח יוביל למשכנתא גבוהה יותר. אם בעבר נטילת משכנתא הייתה התחייבות רצינית הרי שלקיחתה בימים אלה, של תקופת מגפת קורונה, ממשלת מעבר וחוסר אופק כלכלי למדינה מחייבת משנה זהירות. לטובת אלה, מצ"ב מספר טיפים שייקלו על נטילת ההלוואה וכן לחיסכון שיכול להגיע לאלפי שקלים.

מאיר ויד, וידר משכנתאות. יח"צ,
מאיר וידר, מנכ"ל וידר משכנתאות/יח"צ

ראשית, העדיפו ריביות קבועות - בתקופה זו הריביות מאוד נמוכות. לכן, כדאי לקבוע מסלולים בריביות קבועות וצמודות ולא משתנות. השתדלו שתמהיל המשכנתא שלכם יכלול לפחות 50% ריביות קבועות. זוכרים שיש רפורמה במשכנתאות? זה הזמן לבחון כיצד היא יכולה להקל עליכם.

משך המשכנתא - בתקופה כזו ששוררת בה אי ודאות מומלץ לקחת את המשכנתא לזמנים קצרים ולא ארוכים וזאת בכדי להפחית סיכונים של השפעות עתידיות על תזרים המזומנים שלכם. כמובן שאם בעתיד מצבכם הכלכלי ישתנה, תמיד תוכלו למחזר את המשכנתא.

אם כבר יש ברשותכם משכנתא - מחזרו אותה. כדאי לנצל את התקופה הנוכחית בה הריביות נמוכות על מנת להפחית את עלות המשכנתא. בכלל, מומלץ לבדוק את המשכנתא אחת לשנה ולראות כיצד ניתן לשנות לה את התנאים ולהקל עליכם.

מה עם מחיר למשתכן?

ביטוח חיים וביטוח נכס - בתקופה זו שלקראת סוף שנה, חברות ביטוח רבות יוצאות במבצעים. גם כאן מומלץ לבחון מה ניתן לעשות והאם תוכלו לחסוך בעלויות הביטוחים השונות. הנחות כאלה יכולות לנוע בין עשרות למאות שקלים בחודש.

מי שקונה מקבלן או מפרוייקט "מחיר למשתכן" - מומלץ להקדים תשלומים ולא לחכות. גם אם אתם עדיין לא צריכים לשלם - שלמו. בכך "תרוויחו" את עליית מדד תשומות הבנייה והריביות שיגיעו בעוד שנה - שנתיים.

לסיכום, בין אם אתם נוטלי משכנתא לראשונה בחייכם ובין אם יש לכם כבר אחת, יש לא מעט צעדים שתוכלו לעשות על מנת לקבל משכנתא זולה וטובה יותר בייחוד בימים אלה. כל שעליכם לעשות הוא לבחון לעומק את הצרכים והיכולות שלכם ולהתאים את המשכנתא המיטבית עבורכם.

הרפורמה החדשה ניסתה לעשות סדר ובמקום זאת יצרה בלגן וחוסר אחידות בין הבנקים. לכן, עוד לפני הפגישות הראשונות בבנקים חשוב שילווה אתכם איש מקצוע אובייקטיבי שיעשה לכם סדר בין המסלולים, התכניות והריביות.

הכותב הוא מנכ"ל וידר משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully