וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש השינוי: כך הפכה ישראל למעצמה של טיפולים אסתטיים

עודכן לאחרונה: 5.4.2021 / 11:40

כמה גברים מקטינים את החזה? לאן נשים לוקחות את השומן מהישבן? ואיך הפכה עיראק לבירת הניתוחים הפלסטיים? עשינו סדר בסוגיות הבוערות, כולל מספרים מאוד מפתיעים

ניתוח פלסטי באף. ShutterStock
כמה זה יעלה לכם בעיראק? הרבה, הרבה פחות מבישראל/ShutterStock

מעצמת סייבר? אסדות גז ונפט? מה דעתכם דווקא על ניתוחים פלסטיים. ישראל, כך מתברר, נחשבת למעצמה בתחום עם נתונים חסרי תקדים על היקף הפרוצדורות הכירורגיות והאסתטיות שמבוצעות מדי שנה במדינה. הקורונה אומנם נתנה מכה קלה בכנף לתעשייה הפורחת אולם עם שחרור המשק מכבלי הסגרים, הותרו גם כל הרסנים והמספרים בהחלט מדהימים. כמה עובדות מהדהדות על היקף שוק הניתוחים הפלסטיים בישראל והכסף העצום שמעורב בו.

חצי מיליארד שקל

מנתוני האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, עולה כי בשנה מבוצעים בישראל כ-476 אלף הליכים אסתטיים וכ- 67 אלף ישראלים עוברים ניתוח פלסטי במערכת הציבורית והפרטית, שהם כ-184 ניתוחים פלסטיים וכ- 1,304 הליכים אסתטיים המתבצעים מדי יום. על פי הערכה, העלות הממוצעת להליך עומדת על 1,200 שקלים, או במילים אחרות : 571 מיליון שקלים שעוברים מידי שנה לכיס של הרופאים והמרפאות בתחום.

כמה גברים מקטינים את החזה?

זה לא רק נדמה לכם :יש יותר ויותר נשים שמגדילות את החזה, וקצב העלייה במספרן - בהחלט מרשים. על פי נתוני האיגוד, מדובר על לא פחות מכ- 9,200 ניתוחים להגדלת חזה שנערכו לדוגמא בשנת 2019. לצד זאת, מספר הפרוצדורות להרמת החזה נמוך משמעותית ועומד על כ-3,700. וכמה נשים בישראל מקטינות את החזה מדי שנה? כ-2,030 בלבד. ומה לגבי גברים שפונים לניתוח הקטנת חזה? מסתבר שמספרם עומד על 746.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בחורה בביקיני. ShutterStock
יש נשים שלא אוהבות את השומנים בישבן - ומעדיפות לקחת אותם למקום אחר/ShutterStock

מעצמה בתחום הבוטוליניום

מדי יום מוזרקים בישראל 547 'טיובות' של בוטלינום טוקסין, או בשמו המסחרי - בוטוקס. בחישוב שנתי, מדובר על כ-200 אלף. במשך שנים שלטה ההגמוניה של הבוטולינום כטיפול לבעיית הקמטים במסגרת 'רפואה אסתטית ללא ניתוח', אולם במרוצת השנים האחרונות עלה קרנו של חומר נוסף: החומצה ההילארונית.

ד"ר אלי כלב, מבכירי המטפלים בישראל בתחום הרפואה האסתטית ו-Board Certified מטעם האקדמיה האמריקאית לרפואה אסתטית, מסביר כי חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית המוזרקים לעור הפנים, חוללו מהפכה בתחומי הניתוחים הפלסטיים והאסתטיים ותחת הכותרת Liquid Face Lift"" מבוצעים כיום מתיחות פנים ברמת בטיחות גבוה, ללא ניתוח וללא סכין מנתחים. החומצה ההיאלורונית היא חומר טבעי המצוי ברקמות הגוף שסופחת מים פי 1,000 ממשקלה המולקולרי וכך מעניקה נפח לרקמה אליה הוזרקה למעשה מדובר במולקולה של רב סוכר עם מרכיב חלבוני. בעבר הפקת החומצה נעשתה מכרבולות של תרנגולות, שהכילו חלבונים זרים וגרמו ליותר תופעות אלרגיות. כיום, החומצה מיוצרת על ידי "חקלאות חיידקית" והיא נטולת חלבונים זרים, כך שכמעט שאין תופעות דחיה מוכחות. על פי נתוני האיגוד, במרוצת שנה נתונה מוזרקים בישראל כ 78,600 מזרקים עם מילוי חומצה זו. במילים אחרות - בהנחה כי עלותו הממוצעת של מזרק עומדת על כ 1,200 שקלים, המדובר על שוק בהיקף של 94 מיליון שקלים.

כמה עולה להזריק שומן מהישבן לשד?

האסוציאציה הראשונה שעולה בהקשר של הגדלת חזה היא שימוש בשתל של סיליקון, אבל מתברר שקיימת שיטה נוספת. אומנם היקף השימוש בה קטן לאין שיעור מהחלופה המלאכותית אבל קרנה עולה בהתמדה. המדובר על הגדלת החזה באמצעות הזרקה של שומן עצמי. הרופאים מספרים כי מעבר למגע הטבעי, המטופלת נהנית מבונוס - בדמות ניוד השומן ממקומות פחות מחמיאים, לרוב מהבטן או מהירכיים, הישר לשדיים. אולם קיימת מגבלה : הניתוח מיועד לנשים המעוניינות להגדיל את החזה או להוסיף לו נפח, בהיקף של חצי מידה עד מידה. בגלל אופן ההחדרה של השומן והאופן בו הגוף קולט את השומן, לא ניתן לבצע הגדלה משמעותית של החזה. העלות של ניתוח נעה בטווח של בין 10-20 אלף שקלים, כאשר נכון לשנת 2019, מספר הפרוצדורות הללו הסתכם ב -562.

בוטוקס. ShutterStock
המזרק הכי לוהט בארץ. טיפול בוטוקס/ShutterStock

הקשר בין הזעה ומשיכת יתר

אחד מכל מאה ישראלים סובל מהזעת יתר ואם אתם מעוניינים לגלות מדוע דווקא אתם בורכתם בכיף הזה, עץ המשפחה שהכנתם בבית הספר היסודי יוכל לסייע לאתר את המקור לכך. המחקרים מלמדים כי לכרבע מהסובלים מהבעיה, יש קרוב משפחה נוסף שלוקה בה והסבירות כי גברים יפתחו אותה - גבוהה משמעותית.

למעשה, מסביר ד"ר אלי כלב, גם אי הקפדה על שתים מים עלולה להחמיר משמעותית את הופעתה, שכן סילוק חומרים מיותרים באמצעות שתן חוסכת את הפרשת הזיעה. בשורה התחתונה, לתופעה זו יש השפעה מכרעת על איכות החיים, דרמטית אף יותר משל מחלות עור חמורות כגון פסוריאזיס או אקנה חמור. לפיכך, אין מקום לפליאה מדוע היקפו של השוק עומד בישראל על יותר מ 20 אלף פרוצדורות שנערכות מדי שנה, במהלכן, בין היתר, מזריקים בוטוקס באמצעות מכשיר ייעודי ותוך שימוש במחט זעירה.

יקר לכם בארץ? סעו לעיראק

אמנם האחיזה של דאעש בסוריה ועיראק עודה נוכחת אך במרוצת השנתיים האחרונות , הפכו מדינות אלו למוקד משיכה לאלה שרוצים לעבור ניתוחים פלסטיים. אמנם המכשור לא הכי חדיש, אך המחירים - זולים ב 50-75%. וכך לדוגמה, ניתוח לשיפוץ אף שעולה בישראל כ-15 אלף שקלים, יסתכם בתשלום סימלי של 1,500 שקל בדמשק. לעומת זאת, בטורקיה, שידועה כחלופה זולה לטיפולי השתלת שיער, העלות לניתוח כזה מגיעה ל-20 אלף שקלים בקלילות.

גם אתם תוהים מה הביא לפריחת השוק דווקא בעיראק? התשובה לכך טמונה במספרם הרב של נפגעי המלחמה שזקוקים דחוף לניתוחים לשיקום הפנים שהושחתו במהלך שנות הלחימה. ואם אנו כבר עוסקים בזיקה שבין מדינות ערב וטיפולים פלסטיים, על פי נתונים שנמסרו לקראת כנס של רופאי עור ופלסטיקה, שהתקיים בדובאי , היקף ההוצאה על פרוצדורות אלו בקרב תושבי מדינות המפרץ עומד על כ-5 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully