וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילויים קרוב לבית: פעילויות פסח בחינם או במחיר שווה לכל כיס

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 9:52

הילדים בחופשה וצריך "לעשות משהו", אבל אין לכם כוח להיתקע בפקקים ולשלם ביוקר? אספנו לכם אטרקציות שלא יכריחו אותנו לנסוע רחוק או יכאבו לנו בכיס

נדמה שנאמר כבר הכל על ההבדלים בין פסח 2020 לפסח 2021, אבל חלק מהשינויים נרגיש רק היום, היום הראשון של חול המועד. הילדים רק חזרו מסגר וכבר בחופש, נמאס לשבת בבית, אבל כשרואים בחדשות את העומס על הכבישים, עובר החשק לצאת ולטייל ברחבי ישראל. מה הפיתרון? אטרקציות קרובות לאזור המרכז, לא יותר מחצי שעה נסיעה מגוש דן

מול הים - אביב בטיילת נתניה

פעילויות שיתקיימו על שפת הים בנתניה בחוה"מ פסח, ימים שני ושלישי, 29-30.3, בין השעות 10:30-13:30, המעפילים 19, נתניה. הפעילויות המוצעות:

סדנאות:
ציור חופשי על הצוק מול הים
סדנת חימר ליצירת פרחי אביב
סדנת ציור אינטואיטיבי עם האמנית מריה
יריד אמניות

סיורים:
סיור מודרך בגלריה, 10:30,11:30
אוטובוס מוסיקלי סיור מוסיקלי מודרך

תערוכה:
תערוכה בגלריית החלון
נשים רוקמות, יונית רחמני רוקמת עבר
נשים רוקמות, שולה שמידק רוקמת צפיה

מופעים מוסיקליים:
"שלישיית הוירטואוזים" - מוסיקת עולם עם אמנית מפוחית הפה מיכל אדלר וצמד נגנים, 29.3 שעה 12:30
"קליינע מענטשעלעך", 6 נגנים במוסיקת כלייזמרים עכשווית, 30.3 שעה 12:30

מוזיאון נתניה

עוד בנתניה, הפעם בפעילויות לכל המשפחה:
הגדות עם אגדות - תערוכת הגדות וסיפור.
סיור מודרך ופעילות לילדים, שבת בחינם.
סיפור אדריכלות העיר, בוקר שבת בחינם.

סדנאות בגינת המוזיאון:
חדר בריחה, ניווט ברמזים, 29-31.3.3, עלות: 10 שקלים.
סדנת ציור בחושך, 30.3, 17.00, עלות: 10 שקלים.
גרפיטי וסיור 31.3, 10.00-12.30, עלות: 15 שקלים.
צילום לצלמים חובבים, 31.3, 17:00, עלות: 40 שקלים.

גרפיטי ברחוב הרצל ויצמן. רן אליהו,
גרפיטי ברחוב הרצל ויצמן/רן אליהו

ג'אגלינג ומיני גולף: יריד ביתנים אמריקאי בנתניה

קניון עיר ימים בנתניה מציע מגוון פעלות לכל המשפחה בניחוח של חו"ל. במסגרת הפסטיבל, הילדים יוזמנו לבלות במגוון ביתני יריד בסגנון אמריקאי, שבכל אחד משחק אחר נושא פרסים: קליעת חיצים למטרה, זריקת לאסו בסגנון המערב הפרוע, שבירת קוביות קרח בקוטב הצפוני, באולינג וכדורסל.

בנוסף, משתתפי הפסטיבל יוכלו להפגין את כישוריהם במסלולי מיני גולף מאתגרים, ולהתחרות זה בזה בשולחנות המשחק האהובים ביותר, ביניהם כדורגל, סנוקר, והוקי אוויר. במקום תתקיים גם סדנת ג'אגלינג בסגנון תיאטרון רחוב עם מדריך מקצועי, אשר יחשוף בפני המשתתפים טריקים סודות מהמקצוע. הפעילות תתקיים במתחם הפארק של קניון עיר ימים, בין הימים שני עד רביעי, 29-31.03 מהשעה 11:00 בבוקר ועד 17:00. הכניסה חופשית, בכפוף לתו הסגול.

יריד אמריקאי נושא פרסים, בפארק קניון עיר ימים, נתניה. זום הפקות,
יריד אמריקאי נושא פרסים, קניון עיר ימים, נתניה/זום הפקות

ממלכת אגדות ועולם הממתקים - רעננה

קניון רננים חוגג את חג פסח ובמהלך חול המועד יפעיל ברחבי הקניון עמדות צילום מעוצבות לכל המשפחה, עם תפאורה צבעונית וססגונית באווירת ממלכת חד קרן, עולם הממתקים, באר המשאלות וממלכת הפיראטים. המבקרים במתחם יוכלו להצטלם בעמדות ולהישאר עם מזכרת בזכות צלם מגנטים שיתעד את הרגע. הפעילות תתקיים בחול המועד בין השעות 11:00-14:00, במסגרתה כל אחד שיגיע יזכה להצטלם על רקע התפאורה ולקבל במקום מגנט עם התמונה. בשאר שעות פעילות הקניון, ניתן יהיה להצטלם עצמאית במקום. הפעילות פועלת בהתאם להנחיות התו הסגול.

עמדות צילום, עולם האגדות בקניון רננים. קבוצת חלומות,
עמדות צילום מהאגדות, קניון רננים/קבוצת חלומות

חגיגת diy לילדים בהרצליה

בקניון שבעת הכוכבים בהרצליה תיערך פעילות יצירות אביבית לכל אורך חול המועד. במסגרת הפעילות יתקיימו סדנאות יצירה diy מגוונות בימים שני עד חמישי, 29.03-01.04, בין השעות 11:00 עד 14:00, בקומת הכניסה. הסדנאות:

ב-29.03 סדנת עיצוב כובע אביבי
ב-30.03 סדנת ראש דשא
ב-31.03 סדנת קישוט פרפרים מגבס
ב-01.04 סדנת יצירת עציץ אביבי

הכניסה חופשית, הפעילות תתקיים בסבבים של קפסולות כחלק משמירה על הנחיות התו הסגול.

משחקי ניווט בנווה צדק, פסח 2021. טל לוי,
משחקי ניווט משפחתיים בנווה צדק/טל לוי

משחקי ניווט בשכונת נווה צדק, תל אביב

מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, השוכן בלב שכונת נווה צדק הציורית, עורך לילדים ולמבוגרים פעילות בחול המועד פסח, מהנה ומגבשת באוויר הפתוח: משחקי ניווט ברחובות השכונה. הפעילות תתקיים בימים שני, שלישי ורביעי, ה-29.3 עד ה-31.3, בין השעות 10:00-13:00.

במסגרת הפעילות, המשתתפים יפגשו ברחבת המוזיאון נחום גוטמן לאמנות ומשם יצאו למשחק ניווט תחרותי ומאתגר הכולל חידות, משימות וחוויות ברחובותיה של נווה צדק. במהלך משחק הניווט יזכו המשתתפים ברמזים הקשורים לתולדות העיר תל-אביב ולדמויות שחיו בשכונה, ביניהן האמן נחום גוטמן, עד שיגיעו אל קו הסיום.

הפעילות מיועדת לקבוצות, למשפחות, לילדים בגילאי 6 ומעלה.
מחיר הפעילות: 50 שקלים לערכה שמתאימה לשישה משתתפים. הפעילות תתקיים בהתאם להנחיות התו הסגול. מספר המקומות מוגבל. הפעילות תעשה באופן עצמאי, ללא הדרכה. מוזיאון נחום גוטמן לאמנות, שמעון רוקח 21 נווה צדק ת"א, לפרטים: 03-5161970

פסטיבל אינדידב בפארק אריאל שרון, עלמא זוהר. מירב גרנות,
פסטיבל אינדידב בפארק אריאל שרון/מירב גרנות

פסטיבל אינדי-דוב בפארק אריאל שרון

פסטיבל המוסיקה השנתי לכל המשפחה, "אינדי-דוב" יתקיים בפארק אריאל שרון ואיתו מיטב מופעי המוסיקה לילדים: עלמה זהר, ענן על מקל, ילדי בית העץ ועוד רבים נוספים באווירת פסטיבל ובחיק הטבע, 29-30.3 במתחם "חוות שלם" שבפארק. בין המופעים וההרכבים שיקחו חלק בפעילות:

פלא - עלמה זוהר, מסע מוזיקלי מלא שמחת חיים וקסם, שירים וסיפורים לכל המשפחה, 29.3 בשעה 16:00

סיפורים מארץ קולילולי - מוסיקה אורגנית, סיפורי מעגל עונות השנה באגדות ושירים מקוריים של הרכב מוזיקלי היוצר מופעים ואלבומים לילדים "מחומרים טבעיים בלבד": כינור, חליל, גיטרה, קלימבה, כלי הקשה ועוד, 29.3 בשעה 12:30

ענן על מקל - מיטב השירים של היוצרת רינת הופר, ירדן בר כוכבא, עידן אלתרמן, טל בלכרוביץ' ודידי שחר מבצעים. תמונות חיים קטנות של ילדה ושמה עמלי, ילדה חולמנית שחווה את המציאות בדרכה המשעשעת ומלאת הדמיון, 29.3 בשעה 10:00

תנינים על הראש - איך סוחבים משפחה של תנינים על הראש? מה עושה חתול לבן שרוצה להיות שחור? "תנינים על הראש", הספר והמופע, הוא פרויקט חדש של תזמורת מארש דונדורמה הירושלמית שלוקחת את הקהל למסע מוזיקלי בין ערבות אפריקה, מדרכות העיר הסואנות והמקלחת שמחכה לכולנו בסוף היום. במופע משולבים סיפורים מוזיקליים עם השחקן והקריין יואב יפת, 30.3 בשעה 16:00

אינדי ילד - מחווה לשירי גידי גוב, מופע רוקנרול סוחף לכל המשפחה מחווה לשירי גידי גוב מכל התקופות, מיטב שיריו היפים והאהובים בתרבות הישראלית, 30.3 בשעה 12:30

ילדי בית העץ - מופע חדש סוחף ומרגש לכל המשפחה. פרויקט מוסיקלי של האחים רן ויאיא כהן אהרונוב, 30.3 בשעה 10:00

המופעים יתקיימו באוויר הפתוח והפסטיבל אשר יתקיים ב"חוות שלם" יקפיד על תנאי הבטיחות ותקנות הקורונה לטובת שמירת על ביטחונם ובריאותם של המשתתפים, מחיר כרטיס למופע בודד: 85 שקלים.
רכישת כרטיסים מראש, באתר האינטרנט

ענן על מקל, ממופעי חול המועד פסח בפארק אריאל שרון. יח"צ,
ענן על מקל - ממופעי חול המועד פסח בפארק אריאל שרון/יח"צ

פעילויות פסח לכל המשפחה בבית ספר שדה כפר עציון

הפעילויות המיוחדות לכל המשפחה בפסח ויתקיימו בבית ספר שדה כפר עציון

בריכות שלמה - כשנחתמו הסכמי אוסלו ב' ונמסרה העיר בית לחם לידי הרשות הפלסטינית, הוסכם כי בריכות שלמה שמדרום לעיר ושנבנו בימי הורדוס יהיו בשטח C. אלא שלצד ההסכמה הזו שבאה בעקבות חשיבותו הארכיאולוגית של המקום, על המפה סומן הקו מדרום לבריכות, הפלסטינים 'קפצו' על הטעות כמוצא שלל רב ובמשך שנים מנעו ביקור של מטיילים ישראלים במקום.

תושבי האזור המבוגרים ידעו לספר על בריכות באורך של למעלה ממאה מטר וברוחב של יותר מעשרים מטרים בהן נהגו לטבול. עם השנים יזמו אנשי בית ספר שדה כפר עציון סיורים במקום בתיאום עם חטיבת עציון שאפשרה לאורך הזמן ביקור בבריכה התחתונה. בחול המועד הקרוב ובתיאום עם החטיבה המרחבית נקיים סיורים גם בבריכה האמצעית ובזו העליונה. המצטרפים יזכו ב לסיור ייחודי לאחד מהמונומנטים המרשים בארץ ישראל. אחר הביקור בברכות נמשיך לחורבת אל חוח' - עיטם המקראית.

מבצר דוק - ראש מצוק אדיר מעל בקעת יריחו ניצב בודד המבצר החשמונאי הקדום ביותר בארץ. המבצר חולש על כל בקעת יריחו והדרכים היורדות מהר בית אל לבקעה. זהו ככל הידוע המבצר החשמונאי הראשון שהוקם עוד בימי שמעון אחיו של יהודה המכבי. באתר התרחשו מספר אירועים דרמטיים ונותרו בשטח שרידי מערכת המים, מערכת מצור קדומה ונוף עוצר נשימה. בסמוך למבצר יש מספר מערות טבעיות אשר שימשו את מורדי מרד בר כוכבא ואולי אף את מרגלי יהושע בן נון ערב כניסת עם ישראל לארץ. הדוק שאינו מתוייר כל כך מצריך הליכה בת 14 ק"מ ועל כן המסלול מיועד למיטיבי הלכת, עלות הרשמה מראש 65 שקלים באתר בית ספר שדה כפר עציון.

חוגגים חירות בתל בתיר - היה בירת המרד של בר כוכבא ברומאים ואחד מסמליו של העם היהודי בארץ ישראל. הערבים קוראים לתל "חירבת אל יהודי" ושם זה מעיד כאלף עדים על חשיבותו. בתל נפל מנהיג המרד שמעון בר כוכבא והעדויות ההיסטוריות מתארות בו קרב קשה בו נהרגו אלפי יהודים במלחמה למען חירות עם ישראל. בשנים האחרונות התבצעו במקום לא מעט מעשי שוד עתיקות, הוקם מבנה ארעי והכל במטרה לעמעם את המורשת היהודית במקום. בית ספר שדה כפר עציון, שהוביל את המאבק נגד הפגיעה במקום בהצלחה, מזמין את מיטיבי הלכת ואוהבי היסטוריה ארצישראלית להצטרף לסיור מיוחד בתל שנמצא בשטח C וללמוד יחד על המרד, על הקשיים ועל הצורך לשמור יחד על התל.

סיור ברכב שטח "ספארי" בשמורת הטבע הסמוכה לניצן, גוש קטיף. דוברות,
סיור ברכב שטח "ספארי" בשמורת הטבע הסמוכה לניצן, גוש קטיף/דוברות

מרכז מורשת גוש קטיף

באמצע חול המועד, ימים שני ושלישי, ייערכו סיורים במרכז המבקרים מגיל 10 ומעלה, עלות: 15 שקלים. יוקרנו סרטים לילדים ללא תשלום נוסף וכן ייערך ניווט סלולרי בניצן וסביבתה גם כן ללא עלות נוספת. לחובבי הטבע יתאפשר לצאת לסיור ברכב שטח "ספארי" בשמורת הטבע הסמוכה. בשל הקורונה יש חובה להירשם לפעילות מראש במספר 8947*

במקביל לפעילות בניצן, המרכז משתף פעולה עם מרכז סיור ולימוד שומרון 'בשבילנו' ויחד יוציאו מספר טיולים בצפון השומרון בין היתר לנרתבא, יער ריחן ובור יוסף. יש להירשם באתר תיירות שומרון.
העלות: 10 שקלים.
מוכי בטר מנהל מרכז קטיף: "קיבלנו את התו הסגול שמאפשר לנו לשוב בחול המועד ולחשוף את ציבור המטיילים למורשת הגוש, להכיר את שמורת הטבע ולהעביר טיול עם תוכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully