וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים חנייה? מתקני החניה של המחר כבר פה

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 17:39

תארו לכם שמערכת אוטומטית יודעת איך לקלוט את הרכב שלכם, להחנות אותו במקומכם ובמידת הצורך, אפילו להטעין אותו בחשמל. נשמע דמיוני? חברת "אורבן נדל"ן" תקים שני מתקני חניה אוטומטיים בפרויקטים בכפר סבא וברמת השרון, העלות המוערכת היא 4.5 מיליון שקל

מגמת העיור העולמית והמקומית הדוחפת יותר ויותר אנשים לעבור למגורים בסביבה אורבנית ובעקבותיה הגדילה בבנייה לגובה פוגשת את התקלה המתמשכת שנקראת "תחבורה ציבורית בישראל" ושתי אלו חוברות ליצירת מצב מאתגר מאוד - הצורך לספק לתושבי הערים פתרונות חנייה חדשים למרות הצפיפות המתגברת ובהיעדר חלופה.

בשנים האחרונות הולכים וצוברים תאוצה מתקני החנייה האוטומטיים בערים גדולות בעולם ואלו מחלחלים כעת גם לישראל. עם כמה חברות שכבר פעילות בשטח ליצירת פתרונות חניה מסוג זה.

מכניסים את הרכב למחסנית

מאחורי החניות האוטומטיות עומדת מערכת רובוטית, שמאפשרת הזנה של כלי הרכב ל"מחסנית" חניות תת קרקעיות ללא צורך בנהיגה שלה בפועל. המכונית עצמה מושארת על המתקן עצמו הנשלט מרחוק ויודע להעביר את המכונית למיקום שלה בחניון הבניין.

לפחות חלק מהחברות מציעות כבר פתרונות המשלבים עמדות טעינה למכוניות חשמליות שילכו ויתפסו נפח בשנים הקרובות. זהו שילוב המצריך לעיתים לוגיסטיקה לא פשוטה כמו של ניהול מספר תהליכי טעינה של כלי הרכב בחניה, ולעיתים "רוטציה" בין המכוניות במקרה של פער בין מספר עמדות הטעינה וכמות כלי הרכב.

גם הליך הקבלה של המכונית נעשה באופן דומה, כאשר הבעלים "מזמן" את המכונית שלו וזו נשלפת מהחניון ומגיעה אליו לכניסת הבניין.

דוד זהבי, מנכ"ל ובעלים אורבן נדל"ן. יחצ,
דוד זהבי, מנכ"ל ובעלים אורבן נדל"ן/יחצ

"סטנדרט חדש בשוק"

הפרויקט האחרון בו מעורבת חברת אינטרפז, חברה לפרונות חנייה (היבואנית הבלעדית של מתקני החנייה מתוצרת De-Park הגרמנית) הוא של חברת "אורבן נדל"ן", שתתקין שני מתקני חניה אוטומטיים בכפר סבא וברמת השרון. הראשון יכיל 33 מקומות חניה והשני 17. בעבר כבר שיתפו החברות פעולה בהתקנת מערכי חניה בפרויקטים של אורבן נדל"ן ברחובות יהודה הנשיא ויהודה המכבי בתל אביב.

ההערכה היא שהעלות הכוללת עבור מתקני החניה בשני הפרויקטים היא 4.5 מיליון דולר. היתרונות של מערכות אלו הוא באפשרות למקסם את שטח החניה בהיעדר הצורך בנתיבי תנועה פנימה, החוצה ונתיבים בחניון עצמו.

דוד זהבי, מנכ"ל שותף ובעלים של אורבן נדל"ן: "שני תנאי סף הנחו אותנו בבחירת מתקני החניה: בראש ובראשונה להבטיח שהמתקנים עומדים בתקני הבטיחות המחמירים ביותר, והשני הוא ממשק נוח ומהיר עבור דיירי הבניין"

אלעד חזינוב, סמנכ"ל חברת אינטרפז טכנולוגיות בע"מ: "מדובר בסטנדרט חדש בשוק, ואנחנו מעריכים שבעתיד הקרוב נוכל לראות את זה כסטנדרט המקובל בענף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully