וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפרחת חיתולים: התופעה שמטרידה הורים לתינוקות עם בוא האביב

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 15:33

עם שינויי מזג האוויר, מגיעה גם ההחמרה בתופעת תפרחת החיתולים אצל תינוקות. אספנו טיפים למניעה וטיפול עבור ההורים המודאגים

תפרחת חיתולים הינה תופעה שכיחה מאוד אצל תינוקות מגיל לידה ועד לשלב הגמילה מהם, סביב גיל 3. התופעה גורמת לסבל ואי נוחות אצל התינוק ויכולה אף להתבטא בשינוי בהתנהגות התינוק בבכי ואי שקט. הסיבה המרכזית להיווצרות תפרחת חיתולים היא עקב מגע ישיר של עור התינוק העדין עם ההפרשות וכן לחות וחום באזור ההחתלה שיוצרים ריבוי חיידקים ופטריות על העור.

שינויי מזג אוויר בעונות המעבר, שפשוף של החיתול במקרה שהם הדוקים מידי או עור רגיש מוספים ומחמירים את המצב. ברוב המקרים, ניתן למנוע את הופעת התפרחת באמצעות שמירה על היגיינה באזור ההחתלה לאורך היום, החל מהחלפת החיתול בתדירות גבוהה, ניקוי האזור ביסודיות עם מגבונים מיוחדים, שימוש במשחת החתלה, הקפדה על אמבטיה יומית ורחיצת האזור עם אל סבון מותאם לעור התינוק ועד הסרת החיתול למשך זמן ארוך ככל האפשר.

תינוק בוכה ומחזיק באוזניים. ShutterStock
תפרחת החיתולים גורמת לאי נוחות וחוסר שקט אצל התינוק/ShutterStock

טיפים למניעה וטיפול:

שימרו על היגיינת העור של התינוק לאורך כל היום: הקפידו להחליף חיתול בתדירות גבוהה כדי לצמצם את המגע הישיר של ההפרשות עם העור הגורמות לגירוי ואלרגיה.

הכינו תיק ובו מגבונים המסייעים לטיפול ומניעת תפרחת חיתולים ומשחת החתלה טיפולית במטרה למנוע תפרחת חיתולים גם כשנמצאים מחוץ לבית לזמן ממושך.

הקפידו על שימוש במשחה עם ריכוז גבוה של מרכיבים המסייעים בהרגעת עור התינוק, בטיפול ובמניעת תפרחת חיתולים.

בעת החלפת חיתול בזמן השהייה בבית, מומלץ לרחוץ את האזור במים חמימים ולהשתמש באל סבון המותאם לעורו העדין והרגיש של התינוק.

מומלץ להסיר את החיתול למשך זמן ארוך במידת האפשר על מנת לשחרר את הלחץ של החיתול וכדי לתת לישבן התינוק להתאוורר.

במקרים של הרעה במצב יש לפנות לרופא המטפל.

מגבונים למניעה וטיפול בתפרחת חיתולים, ד"ר פישר. יחסי ציבור,
מגבונים למניעה וטיפול בתפרחת חיתולים, ד"ר פישר/יחסי ציבור

על מנת להתמודד עם התופעה, פיתחו במעבדות המחקר של ד"ר פישר, מגבוני ניקוי המסייעים במניעת תפרחת חיתולים. פיתוח המגבונים נולד מתוך התובנה, כי השימוש התדיר במגבונים במסגרת הטיפול היום-יומי בתינוק, יכול לסייע במניעת תפרחת חיתולים תוך שילוב של קומפלקס ייחודי במגבון המכיל מרכיבי לחות ומועשר בצמחי מרפא וויטמינים לשמירה על מראה עור בריא. רצוי להתמש במגבונים היפואלרגניים שעברו את מבדק סנסיטיב המחמיר, המעיד על התאמה לעור התינוק.

משחה למניעה וטיפול בתפרחת חיתולים, ד"ר פישר. יחסי ציבור,
משחה למניעה וטיפול בתפרחת חיתולים, ד"ר פישר/יחסי ציבור

מלבד המגבונים, מציעה החברה גם משחת החתלה מסדרת קמיל בלו סנסיטיב המומלצת לשימוש יומיומי, יוצרת שכבת הגנה המונעת מגע בין העור לחיתול הרטוב ולהפרשות ותורמת להרגעת העור. במקרה של תפרחת חיתולים קשה מומלץ להשתמש באוליביול, משחת החתלה המכילה ריכוז גבוה שלzinc Oxide ומרכיבים איכותיים נוספים המסייעים בהרגעת עור התינוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully