פוסט-קורונה: כיצד נגיע לקיץ נמרצים, אחרי תקופה של אכילה רגשית וריחוק חברתי?

חופי הים נפתחים אחרי שנה שבהמהלכה הסתגרנו בבתים והפרזנו באכילה... כיצד נגיע לקיץ בריאים, חטובים ונמרצים יותר? הלכנו לשמוע כמה טיפים מד"ר קנת בראדלי, מנהל בריאות ותזונה בהרבלייף

ד"ר קנת בראדלי, מנהל בריאות ותזונה בהרבלייף

שנת 2020 הייתה יוצאת דופן בשל המגיפה העולמית. רבים מאיתנו בילו זמן רב יותר בבית, האפייה הפכה לתחביב וזמן האימון בחדר הכושר הצטמצם לאפס. רבים עלו במשקל, השעות וההרגלים השתבשו וסדרי העדיפויות השתנו.

ידוע שבריאות טובה מורכבת משילוב בין בריאות גופנית ובריאות נפשית, שנשענות משמעותית על תזונה בריאה ופעילות גופנית, שינה מספקת ושמירה על קשרים חברתיים, וכל זה לא ממש קרה בשנת הקורונה.

עוד בוואלה!

ספר עד הבית: הבילוי שילדי הפריפריה לא מוכנים לוותר עליו

לכתבה המלאה

דלק עם מזון

תזונה בריאה מסייעת בשמירה על משקל תקין, אך לרוב אנחנו נוטים להתעלם מהיתרונות הנוספים הטמונים בתזונה מאוזנת.

תפריט מזין מאפשר לנו לקבל את הוויטמינים והמינרלים, יחד עם אבות המזון, כדי לסייע לגופנו לפעול במיטבו. שיפור הרווחה הרגשית, תחזוקת מערכות הגוף וצמצום המזונות העשירים בכולסטרול הרע, שמזיק לבריאות הלב, הם רק חלק מהיתרונות בתזונה בריאה.

כמומחה בתחום הבריאות, מצאתי שאנשים רבים מצליחים לשמור על תזונה בריאה ולהפחית משקל כאשר הם חלק מקהילה שהחברים בה משתפים פעולה ותומכים זה בזה. נוכחנו לבחון כי רבות מהקבוצות פועלות בהצלחה גם באופן מקוון.

תזונה בריאה משפיעה לא רק על הגוף אלא גם על הורדת המתח (צילום: ShutterStock)

התמקדו ברווחה הכללית

אכילה בריאה היא חיונית, אך כך גם השמירה על אורח חיים מאוזן. כדי לשלוט במתח, בחנו את כל ההיבטים הנדרשים לשיפור הבריאות. אם אינכם מקפידים על תזונה עשירה בחומרים מזינים דאגו להשלים את החסר, זכרו כי שמירה על מאזן הנוזלים, היא חלק חשוב בתזונה מאוזנת. פעילות גופנית תשפר את הבריאות הכללית ועשויה לשפר גם את איכות השינה.

בריאות מנטלית, משפיעה אף היא על תחושת הרווחה, בעוד מתח עלול לגרום להחמרה במגוון מצבים בריאותיים, ממחלות לב ועד להשמנת יתר. למעשה, מרבית הביקורים אצל רופאים נובעים ממחלות ותלונות הקשורות למתח וכוללות כאבי ראש, לחץ דם גבוה, בעיות לב, סוכרת, מחלות עור, אסטמה, דלקת פרקים, דיכאון וחרדה. אם אתם סובלים ממצבים רפואיים אלה או אחרים, הקלה על המתח חשובה, ובנוסף עליכם לפנות לייעוץ רפואי.

לשמירה על תחושת הרווחה הכללית, הקפידו על שגרה יום-יומית הכוללת תזונה מאוזנת, פעילות גופנית, שינה והפסקות שיסייעו בשליטה במתח.

הישארו מחוברים

אחת התובנות המרכזיות ששנת 2020 לימדה אותנו היא, עד כמה אנחנו זקוקים לחיבור אנושי, ואכן, הבידוד שנכפה עלינו גרם להחמרה במצבי דיכאון. מחקרים רבים הוכיחו כי קשר חברתי עשוי להפחית חרדה ודיכאון, לסייע בוויסות הרגשות שלנו, להוביל להערכה עצמית גבוהה ואמפתיה ולחזק את המערכת החיסונית. נסו להרים את הטלפון בתדירות גבוהה יותר ולתכנן מפגשים וחופשות, עכשיו כשאנו כבר יכולים לצאת יותר.

השקיעו זמן בהנאות

השתתפות בפעילויות מהנות ממריצה את פעילות המוח שלנו, בעוד לימוד דברים חדשים משפיע על בריאות המוח הכללית. מאתגר למצוא את הזמן הפנוי, אך חשוב לתעדף את אותה פעילות. צאו החוצה וטפחו את הגינה, התנדבו למען מטרה משמעותית, השתתפו בשיעור ריקוד או למדו שפה חדשה כדי להתכונן לטיול שתמיד חלמתם לצאת אליו. בנוסף, מציאת עיסוקים ותחביבים עשויה להגן עליכם מפני סטרס.

ד"ר קנת בראדלי, הוא מנהל תחום בריאות ותזונה בהרבלייף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully