וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיתם מרימים כוסית ונשיא קרן מנומדין נזכר ב"יציאת מצרים". הלאונג'

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 8:37

הלאונג' לא נח גם בפסח: מימונה מוקדמת בקבוצת הפרסום גיתם והפוסט המרגש של חיים טייב, נשיא קרן מנומדין

על גג משרדי קבוצת 'גיתם' בתל-אביב, נערכה הרמת כוסית חגיגית ושמחה, בקונספט של מימונה מוקדמת, עם קריצה טורקית. רשמו נוכחות וחבשו תרבוש: בעלי הקבוצה - משה תאומים, יעל אלמוג- זכאי, מודי כידון ועדו הר -טוב; מנכ"לי גיתם - קרן בכר ויובל וינגסט; מנהלים נוספים בקבוצה, וכמובן - העובדים.

משה תאומים, עדו הר-טוב ומודי כידון. צילום: מתוך אינסטגרם. מתוך אינסטגרם, מערכת וואלה!
חוגגים בגיתם וגם באינסטגרם. מימין: משה תאומים, עדו הר-טוב ומודי כידון. הקדימו את המימונה/מערכת וואלה!, מתוך אינסטגרם

ציונות באנגולה

נשיא קרן 'מנומדין' - חיים טייב, שיתף את חבריי הפייסבוק שלו, ערב החג, ביציאת מצרים הפרטית שלו וכתב:

"אני בטוח שלכל אחד ואחת מאיתנו יש את "יציאת מצרים" האישית שלו ושלה - חלום שבכוחו לברוא מציאות אחרת, טובה יותר."יציאת מצרים" האישית שלי הייתה צנועה בהרבה, אך עם זאת מדובר באחד הפרויקטים הגדולים והשאפתניים הראשונים שזכיתי ליזום בחיי העסקיים, באנגולה, ולהגשים.

המיזם נקרא "הכפר החדש", ובשפת המקום - "אלדיאה נובה". זה היה בשנת 2003. אנגולה הייתה אז במצב קשה, עם תום מלחמת אזרחים ממושכת, והעוני והרעב היו מנת חלקם של רוב התושבים במדינה. הממשלה חיפשה סיוע בשיקום התשתיות האזרחיות שנפגעו במלחמה, ואני, כמושבניק מעמק חפר, הצעתי להתחיל בשיקום ענף החקלאות.

הכנתי תכנית להקים באזורים הכפריים התיישבות חקלאית, במתכונת הדומה לזו של מושבי העולים שנבנו בארץ בשנות השישים, וליישב בהם מאות אלפי חיילים משוחררים, שעם תום המלחמה נותרו ללא תעסוקה.

היישובים נועדו לחיילים משני הצדדים, שעד לאחרונה נלחמו זה בזה, במטרה לפייס בין הצדדים, וכמובן - לשקם את ענף החקלאות, להפוך אותו לענף ייצור מזון במדינה הרעבה, ולתרום לצמיחת המשק במדינה. עם צוות של ישראלים שגדלו במושבים או קיבוצים, התחלנו את הפרויקט באופן ניסיוני במחוז אחד. הוא כלל 16 כפרים, שבמרכזם מרכז לוגיסטי המשרת אותם.

הפרויקט הצליח, ואחרי שלוש שנים התחלנו להעביר את ניהול המשקים לתושבים המקומיים. היום, 18 שנה מאוחר יותר, "אלדיאה נובה" עדיין פועל, מספק עבודה ופרנסה למשפחות רבות, מייצר תשתית לחינוך טכנולוגי עבור התושבים במחוז, ומהווה פלטפורמה תעסוקתית וחקלאית לעצמאות פיננסית ותזונתית.

בספר דברים, פרק ט"ז (3) אנחנו מצווים לזכור את יציאת מצרים בכל יום מחיינו:
"לְמַעַן תִּזְכֹּר אֶת יוֹם צֵאתְךָ מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם כֹּל יְמֵי חַיֶּיךָ". כי זיכרון החלום, שמוסיף להתממש באופן מופלא כל כך גם בימינו, בכוחו להעניק השראה לכל אחד ואחת מאיתנו.
להציב חלומות גדולים כיעד, ולצאת אל הדרך המובילה לעתיד טוב יותר עבורנו ועבור ילדינו.
חג שמח וכשר לכל בית ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully