וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעסוקה בדימונה? מפעל חדש יספק מאה מקומות עבודה

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 10:42

בנק ההשקעות של האיחוד האירופי EIB יעמיד מימון לברנמילר אנרג'י בהיקף של כ-30 מיליון שקל להקמת מפעל ייצור בדימונה למערכות אגירת אנרגיה תרמית חדשניות. פתרון האגירה של ברנמילר אנרג'י מאפשר אגירת אנרגיה ליותר מ-8 שעות, עם עלויות נמוכות ובצורה קלה להרחבה

בשורה לתושבי דימונה, עיר שבעברה יש לא מעט מקרים של סגירת מפעלים, בעיקר בתחום הטקסטיל: בנק ההשקעות של האיחוד האירופי EIB יעמיד מימון לברנמילר אנרג'י בהיקף של כ-30 מיליון שקל להקמת מפעל למערכות אגירת אנרגיה תרמית חדשניות, שיוקם ליד דימונה ויספםק לתושבי העיר כ-100 מקומות עבודה חדשים.

המימון למפעל החדש מתאפשר כתוצאה מהשתתפות ישראל בתכנית המסגרת האירופית הורייזן 2020 לקידום מחקר וחדשנות. ההלוואה נתמכת ע"י הנציבות האירופית במסגרת המימון של InnovFin Energy Demonstration Projects

בנק ההשקעות האירופי (EIB) וברנמילר אנרג'י, חברה ישראלית לפתרונות תעשייתיים לאגירת אנרגיה, חתמו על הסכם מימון בסך כ-30 מיליון שקל (כ-7.5 מיליון אירו) לתמיכה בבניית המפעל הראשון של החברה בדימונה בקנה מידה גדול לייצור יחידת האגירה bGen.

אבי ברנמילר, מנכ"ל ברנמילר אנרג'י. באדיבות אתר החברה,
אבי ברנמילר, מנכ"ל ברנמילר אנרג'י/באדיבות אתר החברה

תרומה לאנרגיה ירוקה

ההלוואה תאפשר לחברה למסחר את הדור השלישי של מערכות אגירת החום וגנרטור הקיטור שלה ברחבי אירופה, צפון אמריקה ואפריקה, ובכך לגשר על הפער בין האנרגיה המתחדשת והקונבנציונאלית.

העסקה נתמכת במסגרת InnovFin Energy Demonstration Project,
תכנית נגישה לחברות ישראליות כחלק מהשתתפותה של ישראל בתכנית הורייזן 2020, תכנית הדגל של האיחוד האירופי לקידום מחקר וחדשנות , Horizon 2020.

המערכת של ברנמילר אנרג'י לאגירת אנרגיה תרמית מורכבת משלושה אלמנטים מרכזיים: אגירת אנרגיה תרמית, מחליפי חום וגנרטור קיטור, הכלולים באותה יחידה. יחידה זו משתמש בסלע מרוסק כחומר האגירה, וכך מבטיחה ביצועים גבוהים ותחזוקה נמוכה לאורך זמן, וכן מחזור ייצור ידידותי לסביבה.

בנוסף, הטכנולוגיה יכולה להשתמש במקורות חום מרובים כגון חום שיורי, ביומסה וחשמל, באמצעות תנורי חימום חשמליים המוטמעים בה. באותה מידה, יחידת האגירה מתאפיינת ברב שימושיות גם מבחינת פריקת האנרגיה. היא יכולה לספק אנרגיה בצורה של קיטור, מים חמים, אוויר או חשמל.

אגירת אנרגיה תרמית היא טכנולוגיה רוחבית שתתרום למערכת אנרגיה ירוקה ובת קיימא על ידי הגדלת חלקן של האנרגיות המתחדשות, וכן הוספת גמישות תפעולית לתהליכים תעשייתיים; אפשרות להשבת חום מבוזבז בתהליכים תעשייתיים; והגברת היעילות האנרגטית בתהליכים ומבנים תעשייתיים.

"במאבק נגד שינויי האקלים"

אבי ברנמילר, מנכ"ל ברנמילר אנרג'י: "הפחתת פליטות של חימום תעשייתי והסקה מרכזית הוא אחד האתגרים הגדולים במאבק נגד שינויי האקלים. אני מאמין שטכנולוגיית האחסון התרמי הייחודית שלנו תשחק תפקיד משמעותי באינטגרציה של אנרגיה מתחדשת במגזר התעשייתי, וכך תאפשר אינטגרציה מעמיקה יותר של אנרגיה מתחדשת ברשת החשמל.

שיתוף הפעולה עם EIB הוא אבן דרך מרכזית לקראת מסחור מלא של הטכנולוגיה שלנו. התמיכה של EIB תאפשר הגדלה מהירה של קווי הייצור שלנו ותאפשר לנו לעמוד בביקוש הגובר למוצרינו".

תומס אוסטרוס, סגן הנשיא של EIB האחראית על תחום האנרגיה: "יותר ויותר מדינות באירופה ובכל רחבי העולם התחייבו להגביר את ייצור החשמל הירוק. למרות שזהו מהלך הכרחי, אנרגיה מתחדשת לבדה לא תפתור את בעיית האקלים. אגירת אנרגיה תצטרך למלא תפקיד חשוב לא פחות.

רק באמצעות מערכות אגירה אמינות נוכל ליצור גיבוי לאנרגיה מתחדשת שאינה זמינה ברציפות, להאיץ את הדה-קרבוניזציה של רשת החשמל ולשפר את הביטחון והיעילות של העברת החשמל, ובמקביל להבטיח אספקת אנרגיה ברמת ביטחון גבוהה יותר. העיסקה היום תומכת בספקית טכנולוגיה מבטיחה בתחום זה, ואני שמחה ש-EIB יכולה לעזור לחברה הצעירה והחדשנית הזו להרחיב את הייצור שלה".

מריה גבריאל, נציבת האיחוד האירופי לחדשנות, מחקר, תרבות, חינוך ונוער: "כל הפתרונות לאגירת האנרגיה, כולל תרמיות, ישחקו תפקיד מכריע בדרכנו למערכת אנרגיה נקייה מפחמן. זו פעילות המימון הראשונה שלנו במסלול חדשנות זה בישראל וסיפור הצלחה נוסף של שיתוף הפעולה בן 25 שנים בין האיחוד האירופי לישראל בתחום המו"פ. פרויקט זה תואם את סדרי העדיפויות של האיחוד האירופי תחת ה European Green Deal".

עמי אפלבוים, יו"ר רשות החדשנות: "פעילות ה- EIB בישראל הנה בעלת חשיבות משמעותית בקידום האקו-סיסטם ושוק האנרגיה המקומי. פעילות זו הינה תולדה של השתתפותה של ישראל בתכנית המסגרת האירופית הורייזן 2020. אנו מברכים על השקעה בעולם אגירת האנרגיה, המהווה נדבך חשוב במעבר לאנרגיה ירוקה ושמירה על תוחלת מקורות אנרגיה מתחדשים כחלק מהאתגר העולמי בהתמודדות מול משבר האקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully