וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Merlin Ventures מקימה בישראל קרן חדשה

עודכן לאחרונה: 2.4.2021 / 1:03

קרן ההשקעות האמריקאית מקימה את Merlin TLV, שתשקיע כ 50 מילון דולר בסטארטאפי סייבר ישראלים, המתאימים להשתלבות בשוק הפדרל האמריקאי שגודלו כ-200 מיליארד דולר. בימים אלו מבצעת Merlin TLV את השקעתה הראשונה בחברת הסייבר הישראלית סיולו בגובה מליון וחצי דולר

שי מישל. אלמוג גולוד,
שי מישל, מנהל שותף בטודיי ונצ'רס/אלמוג גולוד

קרן ההשקעות האמריקאית Merlin Ventures מקימה בישראל את Merlin TLV - קרן חדשה שתשקיע כ-50 מילון דולר בסטארטאפי סייבר ישראלים, המתאימים להשתלבות בשוק הפדרל האמריקאי שגודלו כ 200 מיליארד דולר.

בימים אלו מבצעת Merlin TLV את השקעתה הראשונה בחברת הסייבר הישראלית סיולו בגובה מליון וחצי דולר, כחלק מסבב גיוס A שטרם הושלם. Merlin TLV תנגיש עבור סיולו וסאטרטאפים נבחרים המפתחים פתרונות IT מסוג SaaS בתחום הסייבר ושנמצאים בשלבי גיוס A ו-B, את מסלול ההסמכה היקר והבירוקרטי של הממשל הפדרלי האמריקאי, ה-FedRAMP. עם קבלת ההסמכה הנחשקת, תפתח עבורה את הגישה לפרויקטים ולקוחות בשוק הציבורי של ארה"ב.

סיולו, שהוקמה ב 2019, מפתחת פלטפורמה היוצרת קישוריות מאובטחת המבוססת על זהויות, המחברת בין משתמשים למשאבים אליהם הם מורשים לגשת מכל מקום ומכל מכשיר, וזאת על מנת להבטיח המשכיות עסקית. בשנת 2020 השלימה החברה סבב גיוס סיד בגובה 4.2 מיליון דולר בהובלת קרן Flint Capital ובהשתתפות הקרנות Global Founders Capital ,Differential Ventures ומשקיעים פרטיים בתחומי הסייבר והתקשורת.

מי שמנהלת עבור מרלין את פעילות ההשקעה בסיולו ובכלל את פעילות הקרן החדשה בישראל היא קרן ההשקעות הישראלית toDay Ventures עימה מקיימת מרלין שיתוף פעולה הדוק כבר מספר שנים.
בשנים האחרונות השקיעה מרלין ב-3 חברות סייבר ישראליות, ביניהן Sepio המאפשרת לזהות ולנטר בזמן אמת מתקפות סייבר מבוססות חומרה בהתקנים חיצוניים. Cynet שפיתחה פלטפורמה להגנת סייבר שמאפשרת להגן על קבצים, רשתות תקשורת ותחנות עבודה של ארגונים ו- Cyber Observer שפיתחה תשתית שמסייעת לצוותי אבטחה ו-IT ליצור ולנהל מערך הגנה אפקטיבי מפני איומי סייבר, תוך אספקת מדדים רציפים על מצב האבטחה בתחומי האבטחה השונים והמלצות לשיפורים.

הצורך באבטחת סייבר בגופים הציבוריים בארה"ב מעולם לא היה גדול יותר, שכן התקפות הסייבר ממשיכות לגדול בתדירות, בנפח ובתחכום. מספיק להזכיר את מקרה SolarWinds שעדיין נמצא תחת חקירה, ההערכה היא שהאקרים רוסים הם ככל הנראה אלה שעומדים מאחורי הפריצות שזוהו למחשבים של זרועות הממשל האמריקאי. על פי החשד מדובר במבצע מתואם שהתבסס על חדירה לשרשרת האספקה של חברת IT גדולה בשם, SolarWinds שבין הלקוחות העיקריים שלה נמנים משרדי הממשל האמריקאי, חמש הזרועות של צבא ארה"ב, רוב חברות הפורצ'ן 500 וביניהן עשר חברות התקשורת הגדולות בארה"ב, חמש חברות רו"ח הגדולות ומאות אוניברסיטאות ומכוני מחקר.
מקרה זה כמו מקרים רבים אחרים מגביר את הצורך של הממשל הפדרלי באיתור ויישום טכנולוגיות אבטחת סייבר חדשניות ביותר, אבל המורכבות עבור חברת סטארטאפ ישראלית לגשת עצמאית אל המגזר הציבורי האמריקאי הופכת את החיבור הטכנולוגי-עסקי המתבקש הזה, למשימה כמעט בלתי אפשרית. מרלין שמכירה היטב את מסדרונות הפדרל האמריקאי ואת הפתרונות הטכנולוגיים שהם מחפשים, מפשטת את המורכבות הזאת באמצעות השקעה, האצה וליווי צמוד לאורך תהליך ההסמכה הנדרש, הFedRAMP-, עבור כל סטארטאפ סייבר טכנולוגי שהמוצר שלו בשלב המוכנות לשוק. בדרך זו סטארטאפים בתחילת הדרך יכולים לפעול בשוק ציבורי בתקציבי ענק, ומהצד השני, נציגי זרועות הממשל האמריקאי זוכים להחשף לטכנולוגיות סייבר חדשניות.

שי מישל, מנהל שותף בטודיי ונצ'רס: "אנו מברכים על פעילות ההשקעה הראשונה של מרלין בישראל בחברת סיולו, אשר הפלטפורמה שלה מייצגת את פתרונות המחר של הפדרל האמריקאי, וכעת בזכות החיבור למרלין הם גם יוכלו להגיע במהירות לשוק זה שמעטים יכולים להשתלב בו. כולם יודעים שישראל היא מעצמת סייבר ושיזמי הסייבר הישראלים מכוונים בעיקר לשוק העסקי האמריקאי. משיחות שקיימנו עם יזמי סייבר ישראלים, הבנו שחלקם לא מכירים את השוק הציבורי של ארה"ב ואלה שכן מכירים, מבינים שגישה עצמאית אל הפדרל האמריקאי היא תהליך ארוך, יקר ובירוקרטי. מודל ההשקעה שהרכבנו עם מרלין יעזור לנו להשקיע ולהאיץ סטארטאפים ישראלים אל תוך השוק הענק של הפדרל האמריקאי. מודל ההשקעה הייחודי שלנו מתאים ליזמי סייבר ישראליים שכבר התחילו פעילות בשוק העסקי האמריקאי.

במדינת ישראל פועלות מאות חברות סייבר, ישראל היא מדינה קטנה על כדור הארץ אבל זוכה לכ20% מההשקעות בתחום הסייבר, וזה בעיקר בגלל היכולות הטכנולוגיות של היזמים הישראלים. לצד הנתונים המאוד מרשימים על התעשייה, התחרות בין היזמים הולכת וגוברת והיזמים נדרשים להציג כבר בתחילת הדרך, לא רק הישגים טכנולוגיים אלא גם הישגים עסקיים. ליזמים המתאימים אנחנו מציעים כרטיס כניסה לשוק האמריקאי הציבורי שבו מרלין פועלת מזה 20 שנה".

"המעבר של סוכנויות ממשלתיות לענן מגביר את הצורך באבטחה מתקדמת ואת הביקוש לטכנולוגיות מסוג SaaS לאבטחת סייבר העומדת בדרישות הממשל הפדרלי". אומר סת' ספרגל, מנהל שותף ב Merlin Ventures. "ישראל הינה 'הסייבר ניישן' המובילה בעולם והפד האמריקאי מכיר ומעריך מאוד את היכולות הטכנולוגיות של היזמים הישראלים. אנחנו מציעים ליזמים מודל השקעה ייחודי בעל ערך רב לחברות סייבר בשלב המוכנות לשוק, במסגרתו מלבד ההשקעה הכספית נלווה את היזמים בתהליך ההסמכה הנדרש ה- FedRAMP, עם קבלת ההסמכה, נעמיד לרשות היזמים את תשתיות השיווק והמכירות של מרלין במשרדי הממשל האמריקאי. אנחנו גאים בפורטפוליו הישראלי שלנו ומצפים להרחיב אותו בחברות נוספות איתן נשתף פעולה".

בימים אלה הקרן בוחנת השקעות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • גיוס הון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully