וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חם וחמץ: המאפיות נערכות לביקוש הגבוה ללחם בצאת החג

עודכן לאחרונה: 3.4.2021 / 13:39

"מאפיות לא ייפתחו בצאת החג מחשש להתקהלויות", נבהלתם? זה היה המצב אשתקד, אבל הערב, בתום פסח שהיה בסימן חזרה לשגרה, המאפיות נערכות בהתאם לביקוש הגבוה

בשנה שעברה, מוצאי החג השני של פסח, נראו אחרת, היקף מכירות הלחם בצאת פסח, ירד בכ-50% בהשוואה לשנים קודמות ולא נצפו התקהלויות במאפיות, בעיקר בגלל מגבלות התנועה וההתקהלות.

השנה, תודות לחיסונים ולמתחסנים, אנחנו חוזרים לאט ובזהירות לשגרה תקינה והביקוש ללחם צפוי להיות גבוה, לא רק במוצאי החג עצמו, אלא לכל אורך שלושת הימים שלאחר החג. כך עולה מהיערכות המאפיות שיתחילו בשעות הקרובות לעבוד סביב השעון במטרה לעמוד בדרישות הציבור למוצרי חמץ.

המאפיות נערכות לביקושים הגבוהים שלאחר פסח, מאפיית אנג'ל. באדיבות מאפיית אנג'ל,
המאפיות נערכות לביקוש הגבוה ללחם, מאפיית אנג'ל/באדיבות מאפיית אנג'ל

מצאת החג וסביב השעון

ירון אנג'ל, מבעלי מאפיית אנג'ל מסביר: "כמו בכל שנה, כשעה לאחר צאת חג פסח, אנו פותחים את שערי המאפייה לכניסתם של העובדים. התנורים נדלקים ותהליך הכנת הבצק מתחיל. משלב זה אנו מתחילים לעבוד 24 שעות על מנת לספק את הביקוש הרב שצפוי במשך שלושת הימים שלאחר הפסח".

על התור מחוץ למאפייה, מספר אנג'ל: "חנות המפעל הצמודה למאפייה בירושלים, מושכת אליה בכל מוצאי חג ירושלמים רבים, אשר משתרכים בתור ארוך של עשרות אנשים במשך כל הלילה. הלחם החם והטרי נחטף מהארגזים ואנו לא מצליחים אפילו לסדר אותו על מדפי החנות. הפיתות והלחמניות הן הראשונות לצאת מתנורי המאפייה מאחר והליך האפייה שלהן קצר יותר. ריח הלחם החם והטרי נישא באוויר ומושך אל המאפייה צרכנים שהתגעגעו ללחם במשך ימי החג".

40,000 לחמניות בשעה

יכולות הייצור של מאפיית אנג'ל עומדות בכ-30,000 כיכרות לחם, כ-40,000 לחמניות וכ-30,000 פיתות בשעה אחת וכל קווי הייצור בארבעת המאפיות של הרשת, יעבדו ללא הפסקה עד לסיום האספקה. כמה שעות לאחר צאת החג, ייצאו כל משאיות המאפייה לשניים עד שלושה סבבי חלוקה לכל נקודות המכירה, בניגוד לסבב אחד בימים רגילים, וזאת על מנת לעמוד בביקוש הגבוה ללחם, מצד הצרכנים.

לא רק מאפיות גדולות צפויות ליהנות מהביקוש הגבוה מצד מי שנמנעו מחמץ לאורך שבוע הפסח (על פי סקרים שונים מדובר ברוב הציבור היהודי בישראל), אלא גם עסקים קטנים יותר בתחום, כאשר אל שמחת חידוש צריכת החמץ תתווסף השנה גם שמחת החזל"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully