וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נר נשמה: המבצע שפתח את הלב והכיס של ענקי המשק לקראת יום הזיכרון לשואה

וואלה! כסף

עודכן לאחרונה: 7.4.2021 / 14:31

למעלה מ-200 מוסדות ועסקים, ביניהם בנק לאומי, שופרסל, כלמוביל, נמל אשדוד, יס ואלביט, כבר רכשו את הנרות שנושאים את פרטיהם האישיים של נספים בשואה וכן מפנים לאתר המספר בהרחבה את סיפורו האישי

לקראת יום השואה הקרוב, נרתמו למעלה ממאתיים חברות עסקיות ועיריות כדי לרכוש נרות מעמותת "שם ונר". על כל נר זיכרון מודבקת תווית הנושאת את תמצית פרטיו האישיים של אדם אשר נספה בשואה וכן QR קוד המפנה לאתר אינטרנט שבו קיים מידע מורחב על אותו אדם.

עמותת שם ונר פועלת להנצחת זיכרון השואה לדורות הבאים ולמטרה זו מקדמת מסורת של הדלקת נר זיכרון אישי בכל בית או בעבודה בכל ערב יום השואה לזכר הנספים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה.

בעוד מספר לא רב של שנים, למרבה הצער, לא יהיו עוד ניצולים שנוכל לשמוע את סיפורם. באמצעות מסורת זו מבטיחים בעמותה את שימור זיכרון השואה בחיים גם בדורות הבאים בדגש על היכרות, לו במעט, בחיים של האנשים שנספו לפני שהפכו להיות קורבנות, לזכור את שמותיהם, פניהם ואת זהותם שאותם ניסו למחוק.

מעל 4.5 מיליון נרות

עמותת שם ונר החלה את פעילותה בשנת 2013, משנה לשנה גדל מספר המשתתפים במסורת.מאז תחילת הפעילות מעל -4.5 מיליון נרות זיכרון אישיים הודלקו - בבתים, בתי ספר, רשויות ציבוריות, יחידות צה"ל, בכנסת ישראל, בבית הנשיא ובמגוון ארגונים, חברות ומוסדות ציבוריים. המנהג נהוג באופן נרחב בישראל וגם בקהילות השונות בעולם.

מאגר השמות של העמותה מכיל כ-300,000 שמות שהוזנו על ידי הציבור- ניצולים, בני משפחה, מכרים של הקורבנות, תלמידי בית ספר, קהילות וממקורות אינטרנט מכובדים. העמותה מזמינה את הציבור להמשיך להוסיף שמות למאגר וכך יותר נספים יזכו להדלקת נר לזכרם.

ניתן לרכוש נרות עם תוויות מודבקות (המכירה רק בקרטונים של 48 יחידות) בעלות של 72 ש"ח כולל מע"מ. או להכין באופן עצמאי תווית באמצעות אתר העמותה ולהדביקה על נר זיכרון סטנדרטי. כל הפרטים באתר העמותה www.shemvener.org.il

בין החברות העסקיות שרכשו את הנרות המיוחדים הנושאים תווית אישית ותמונה של הנספה: בנק לאומי , קופות החולים מכבי וכללית, נמל אשדוד, כנסת ישראל, בתי החולים: תל השומר, הדסה ואיכלוב, יס, אלביט, שופרסל, דרך ארץ, קבוצת כלמוביל, נביעות,"שקל"-סוכנות ביטוח ועוד. בנוסף רכשו מהעמותה גם למעלה מ-40 ישובים ,מרכזים קהילתיים ורשויות מקומיות את הנרות כדי להדליק בטקסים המרכזים המתקיימים ביישוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully